Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

omakotitalon Rakennuskustannukset

Vierailija
01.06.2015 |

Hei! Kertoilkaahan paljon teillä on mennyt rahaa omakotitalon rakentamiseen. Mulla veli rakensi itse ja sanoi että alle 150000 € ottivat lainaa. Ei säästöjä. Onkotämä mitenkään mahdollista. Ne rakensi tosi paljon ite.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:08"]

Hei! Kertoilkaahan paljon teillä on mennyt rahaa omakotitalon rakentamiseen. Mulla veli rakensi itse ja sanoi että alle 150000 € ottivat lainaa. Ei säästöjä. Onkotämä mitenkään mahdollista. Ne rakensi tosi paljon ite.

[/quote]

Kyllähän perustalon voi saada rakennettua halvallakin, jos on oikeasti tietoa ja taitoa. Edellyttää myös, että kilpailutetaan, käytetään paljon omaa aikaa rakentamiseen jne.

Yleensä budjetti ylittyy. Ihmisten nälkä kun tahtoo kasvaa syödessä rakennettaessa.

Vierailija
2/9 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokratontille tai oma tontti jossain perähikiässä, niin kyllähän tuolla rakentaa sen 100-150 neliötä kun itse tekee paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, miten, mistä ja minne rakentaa ja mitä kaikkea haluaa laskea rakennuskustannuksiin.

Vierailija
4/9 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska? Juuri nyt vai? Ehkä tolla jonkun lätyskän saa puoli-ilmaiselle tontille.

Kymmenen vuotta sitten rakennusmateriaalien kustannukset oli sen verran alhaisia, että me tehtiin tuolla hinnalla suuri talo lähelle kaupungin keskustaa. Ite.

Vierailija
5/9 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat nousseet 10vuodessa mielettömästi. Väitämpä ettei 150t riitä edes hiekkaisella vuokratontilla. Mieheni teki tosi paljon itse, silti tuli maksamaan 240t. Vaikka vain 120 huon.neliötä ja yksi kerros. Tosin maalämpö ja hirsitalo. ÄlSvybohus halvin. Kysy tarjous sieltä. Meillä pelkät maatyöt teki 28000.

Vierailija
6/9 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseen taloon meni tontteineen 200k€ (pk seutu) vuonna 98 ja toiseen 600k€ vuonna 04. Aika kaukana pk seudusta saa olla että rakentaa tuohon hintaan. Yleensä itse rakentamalla saa 2000€/m2 tai rakennuttamalla 2500€/m2 - nämä siis minimihintoja ellei velipoika ole k-raudassa töissä tai lessut teetä talkoona

Vierailija
7/9 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenteiden ja materiaalien valinnalla iso vaikutus kustannuksiin.

Jos ei asiaan yhtään perehdy, niin olet muiden armoilla ja maksat korkeimman mukaan.

Vierailija
8/9 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäys tähän, että meille tuliyös lämmin at ja katos. Ja mies on rakentanut vuoden joka ikinen ilta ja viikonloput.

Vierailija
9/9 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka yrittäisi 2000 eurolla per neliö niin kyllä aina tulee yllätyksiä ja menee sinne 2500 euroa per neliö. Huomannut sen jo remonttihommissa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi