TVOF 2022 keskustelu
Mitä mieltä? Kommentit? Ensimmäinen laulaja oli hyvä!
Kommentit (3109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Keira laulaa seuraavaksi jotakin vähän nopeampaa ja hänelle sopivampaa. Mielestäni hänen ei kannata mennä tuohon seksikkään keikuttelun suuntaan kuten viimeksi. Hänellä on hyvä ja persoonallinen ääni ja hän on viihdyttävä ja kiinnostava esiintyjä ilman seksikästä keikutteluakin.
Porololitan roolilla sen just kannattaa vetää, Setämiehet kuolaa ja äänestää tytön voittoon.
Porololita? Onks se lapista vai? Nyt pitää kyllä googlata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein pitänyt Argendan stara-asenteesta.
Niin, vaatimattomana pitää olla...
Näytti muuten tekevän Albanian kotka- käsimerkin?
Jos Aliu tarkoittaa siipiä? Ainakin italian kielessä siivet on - ali-
On hyvä olla itsevarma mutta kokemattomalla nuorella hehkutus voi nostaa pissan päähän ja se alkaa näkyä käytöksessä ylimielisyytenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein pitänyt Argendan stara-asenteesta.
Niin, vaatimattomana pitää olla...
Näytti muuten tekevän Albanian kotka- käsimerkin?Jos Aliu tarkoittaa siipiä? Ainakin italian kielessä siivet on - ali-
.
No ei, hän siis on Kosovon albaaneja, se käsimerkki vaan ainakin joskus on futiskentillä aiheuttanut polemiikkia. Oli vaan ihan tämmönen huomio off topic.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että äänentoistossa on joku särinävika, mutta sehän on Sussun vibrato.
Ei kun se taisi olla taas se sinun rikkinäinen kuulolaite.
Vierailija kirjoitti:
Sussun itsesääli on inhottavaa
Jännä juttu että Sussun tekemiset ja sanomiset nähdään yhtäältä rehellisyytenä ja samalla joku näkee saman itsekriittisyyden itsesäälinä. Siis kun sanoo itse että oli huono laulupäivä. Niitä on kaikilla.
Kaikkein tärkeintä laulussa on välittää tunnetta ja fiilistä. Siinä Sussu onnistuu ainakin minun kohdalla koska kyyneleet valuu siitä latauksesta mikä Sussun lauluissa on. Jotkut inhimilliset virheet jännityksestä johtuen kuuluu asiaan. Ne on ihan luonnollisia. Juha puhui niin kauniisti Sussulle ja totta. Sussu on aivan omaa luokkaansa ja turhan kriittinen itseään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu että Sussun tekemiset ja sanomiset nähdään yhtäältä rehellisyytenä ja samalla joku näkee saman itsekriittisyyden itsesäälinä. Siis kun sanoo itse että oli huono laulupäivä. Niitä on kaikilla.
Kaikkein tärkeintä laulussa on välittää tunnetta ja fiilistä. Siinä Sussu onnistuu ainakin minun kohdalla koska kyyneleet valuu siitä latauksesta mikä Sussun lauluissa on. Jotkut inhimilliset virheet jännityksestä johtuen kuuluu asiaan. Ne on ihan luonnollisia. Juha puhui niin kauniisti Sussulle ja totta. Sussu on aivan omaa luokkaansa ja turhan kriittinen itseään kohtaan.
Vaikuttaa niin paljon millaisesta musiikista tykkää ja mitä siltä hakee. Monet eivät tajua, ja pitävät sitä sokeana ja kuurona tykkäämisenä, että Sussun "virheet" eivät poista hänen vetoaan ja karismaansa vaan päinvastoin tekevät siitä entistäkin ainutlaatuisemman. Siis meille jotka tykkäämme esimerkiksi nostalgisista ikivihreistä joita hän on esittänyt.
On ymmärrettävää ja selvää, että musiikinkuuntelijalle joka hakee disco- tai r'n'b-prinsessaa ei siedä sellaisia "virheitä" koska ne tekevät hänen mieligenressään ehdottoman huonon vaikutelman.
Voi siis jopa perustellusti sanoa, että Sussulla tai hänen kaltaisellaan laulajalla on ymmärtäväisimmät fanit :). Mielellään joku väittää nyt vastaan ja perustelee kantansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Keira laulaa seuraavaksi jotakin vähän nopeampaa ja hänelle sopivampaa. Mielestäni hänen ei kannata mennä tuohon seksikkään keikuttelun suuntaan kuten viimeksi. Hänellä on hyvä ja persoonallinen ääni ja hän on viihdyttävä ja kiinnostava esiintyjä ilman seksikästä keikutteluakin.
Porololitan roolilla sen just kannattaa vetää, Setämiehet kuolaa ja äänestää tytön voittoon.
Onko tämä porololita joku lappalainen juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ihan toista mieltä. Sussun laulu ei välittänyt tunnetta ollenkaan minulle. Kauniisti ja hyvin laulaa, mutta en keikalle menisi. Eikä niinsanotut virheet haittaa, ei oo pointtina.
No, näähän on makuasiota. Toiset tykkää, toiset ei.
Kukaan ei ole samanlainen kuin Susanna. Muistan hänet kymmenen vuoden takaa Idolsista, on jäänyt mieleen laulut, kipakkuus ja ärräpäät jossain autolla-ajelutehtävässä. Harvat jäävät mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmaa venytetään ihan turhaa näillä typerillä piirrosarvoituksilla ja ystäväkirja-jutuilla.
Myös turhat lätinät kun pudonneita arvotaan voitaisiin jättää pois. Ei se ole niin dramaattista, että tarvitsee useampi minuutti käyttää turhan jauhantaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertti oli paras eilisessä jaksossa. Lauloi aidosti sellaisena kuin on, eikä esittänyt mitään typeriä äänikikkailuja kuten kaikki naiset. Hieno esitys ja erittäin sympaattinen mies.
On harmillista kun nykyään ei osata arvostaa juuri noita ominaisuuksia joita Vertistä kerroit. Kaikki pitäisi olla keinotekoista yliyrittämistä. Miksei ihminen saa kelvata omana itsenään.
Olen siis täysin samaa mieltä Vertistä kanssasi.
Onneksi täälläkin on monia, jotka Verttiä arvostavat.
Nuo maalaisjuntti- ja amis-huutelijat paljastavat oman "tasonsa".
Ei siitä sen enempää, jokainen päätelköön sen tason itse.
Parmempaa saa Esson kahviosta hakea.
Vierailija kirjoitti:
Olen pettynyt Anna Puuhun, jos hän ohjasi Keiraa tuohon eroottisen keinahteluun, niin nuorta tyttöä.
Mielestäni tanssi sopi hyvin asukokonaisuuteen , esitykseen ja esittäjälle.
Minä en tajua Sussu Erkinheimon arvoa. En löydä tunnetta, että pidä hänen kovasta ja tehtävästä äänestä. Yritän löytää siitä sen hyvä, mitä toiset siinä selkeästi näkee. Minulle siinä ei ole jäänyt mitään käteen.
Ja sit se hevarijätkä. Siitä jää käteen ja se menee syvälle, vaikka inhoan heviä ja tuota tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertti oli paras eilisessä jaksossa. Lauloi aidosti sellaisena kuin on, eikä esittänyt mitään typeriä äänikikkailuja kuten kaikki naiset. Hieno esitys ja erittäin sympaattinen mies.
On harmillista kun nykyään ei osata arvostaa juuri noita ominaisuuksia joita Vertistä kerroit. Kaikki pitäisi olla keinotekoista yliyrittämistä. Miksei ihminen saa kelvata omana itsenään.
Olen siis täysin samaa mieltä Vertistä kanssasi.
Onneksi täälläkin on monia, jotka Verttiä arvostavat.
Nuo maalaisjuntti- ja amis-huutelijat paljastavat oman "tasonsa".
Ei siitä sen enempää, jokainen päätelköön sen tason itse.
Onko maalaisjuntti ja amis haukkumista? Itselleni junttius on ominaisuus, jota voi arvostaa. Sama amis- tietyn tyyppinen luonnehdinta, mutta ei sen huonompi kuin muutkaan.
Anna Goodin liittyen vielä; en kuullut hänen kertaakaan kirkuvan TVOF-taipaleensa takana, niin kuin täällä kovasti väitetään. Oopperalaulu ei ole kirkumista.
Vierailija kirjoitti:
Anna Goodin liittyen vielä; en kuullut hänen kertaakaan kirkuvan TVOF-taipaleensa takana, niin kuin täällä kovasti väitetään. Oopperalaulu ei ole kirkumista.
Monet näistä mukana olevista naislaulajista huutavat. Korkealta ja kovaa laulamisen di myöskään tarvitse olla huutamista.
Onko tämä Anna Goodman jotain sukua edesmenneelle kansantaitlija Irwin Goodmanille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet näistä mukana olevista naislaulajista huutavat. Korkealta ja kovaa laulamisen di myöskään tarvitse olla huutamista.
Moni naislaulaja käyttää kahdessa minuutissa kaikki osaamansa maneerit ja kliseet. Hirveän kuuloista. Vielä vähän laulumurinaa päälle niin avot.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä Anna Goodman jotain sukua edesmenneelle kansantaitlija Irwin Goodmanille?
ihan yhtä lailla kun anna puu on sukua jukka tammelle ja saku koivulle
Annan valinta kuulosti ihan siltä, että olisi sanonut Bertta.