Mustan kynnen irtoaminen
Sain viisi viikkoa sitten kovan iskun syöttötuolista varpaaseeni. Kynsi mustui nopeasti ja oli kipeä viikon verran. Näytti irtoavan toisesta reunasta mutta eipä ole irronnut vieläkään. Kiinni on. Edeelleen ajoittain kipeä. Onko muilla irronnu kynsi ja kuinka nopeasti tapahtuneesta?
Kommentit (8)
Kiitos vastauksista. Pitkä prosessi siis.. :( puistattaa ajatuskin kynnen irti repimisestä :D
Mulla on ollut kynsi mustana vuoden. Siihen on kasvanut ihan ihan hirveä ura josta se on melkein poikki (litistyi siis ihan sieltä tyvestä) ja koko ajan hirvittää, milloin se katkeaa siitä nyt, kun se alkaa olla jo melko päähän asti siirtynyt.
Seuraavalla kerralla kannattaa karaista itsensä, kuumentaa hehkuvaksi vaikka suoristetun klemmarin pää ja polttaa reikä kynteen jolloin kertynyt veri pääsee ulos. Pääsee paljon vähemmällä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:45"]Seuraavalla kerralla kannattaa karaista itsensä, kuumentaa hehkuvaksi vaikka suoristetun klemmarin pää ja polttaa reikä kynteen jolloin kertynyt veri pääsee ulos. Pääsee paljon vähemmällä.
[/quote]
Pahimmassa sykkimisvaiheessa (eka päivä) tää kävi kyllä mielessä. Mulla on ihan älyttömän paksut noi pottuvarpaiden kynnet joten en uskonut sen onnistuvan. :(
Kannattaa käydä jalkahoitolassa. Kannattaa etsiä sh-koulun käynyt henkilö, kosmetologin hoito lähinnä läpsyttelyä ja kynsien lakaista.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:54"]
Kannattaa käydä jalkahoitolassa. Kannattaa etsiä sh-koulun käynyt henkilö, kosmetologin hoito lähinnä läpsyttelyä ja kynsien lakaista.
[/quote]
olipa höpsö tuo minun viesti... KANNATTA-sana kaksi kertaa. Mutta tuleepa viesti selväksi.
Kaipa se riippuu iskun kovuudesta. Mulla tummu molemmat nimettömät (?) varpaat talvikengistä, jotka mulla on ollut jo kaksi vuotta. Ne on edelleen tummina ja kynnet ovat osin lähteneet, vaikka en ole moneen kuukauteen käyttänyt niitä kenkiä.
Siitä on niin kauan etten muista, mutta revin sen kynnen irti ku se alkoi irtoamaan. Se ei sattunut, iho jossa se oli vielä kiinni oli sellaista kuollutta, tunnotonta.