Jos saisit nyt äkkilähdön ulkomaille
Mikä tai mitkä ovat matkakohteesi? Saisit matkustaa kaksi viikkoa. Mitä paikkoja suosittelet sieltä matkakohteesta muille.
Kommentit (44)
Ehkä Venetsiaan. Olen aina halunnut käydä siellä, mutta en voi sietää turistimassoja. Ehkä siellä olisi nyt hiljaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä pääsee helmikuun alussa Kanarialle 2 henkilöä, lennot, hotelli noin 600€
Eipä ole paljon.Sulle ei ehkä paljon, mutta mulle 600€ on iso raha. Ihan olen kokopäivätyössä eikä mulla todellakaan ole tuollaista rahaa laittaa johonkin ulkomaanmatkaan. Tuohonkin summaan pitäisi hetken aikaa säästää ja kiristää vyötä. Eikä tuo 600€ kuitenkaan siihen reissuun riitä. Meilläkin esim. Helsinki-Vantaalle melkein 400km.
600 euroa kahden ihmisen viikon asumisesta, ruuista ja lennoista ei silti ole paljon, vaikka se sinusta siltä tuntuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lähdössä ensi viikolla Egyptiin. Lämmintä luvassa 23 astetta, lyhyt lento, viiden tähden hotelli, AI, hinta tonnin pintaan kahdelta.
Ollaan oltu myös Kap Verdellä, minne on myös äkkilähtöjä, mutta lento aivan älyttömän pitkä. Kanarialla taas on kylmä tai vähintäänkin tuulee hulluna.
ei kannata, sielläkin on nyt lumikaaos.
Tuo oli kuukausi sitten. Ensi viikolle oli luvattu normaalia 24 astetta. Egyptissä toisekseen altaat on lämpimiä, Kanarialla jäisiä.
Sama toistui 25.1.2022
Itävallan Alpeille laskettelemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä pääsee helmikuun alussa Kanarialle 2 henkilöä, lennot, hotelli noin 600€
Eipä ole paljon.Ei ole paljon, mutta lämmintä siellä ei ole. Tähän aikaan vuodesta Kanaria on ihan lottokohde, voi tulla luntakin.
Täh, Teneriffalla ja Gran Canarialla lämpötilat 20-25c. Ehkä jossain korkealla vuorilla voi olla kylmä ja paikoin olla luntakin. Rannikolla enimmäkseen aurinko paistaa ja on lämmintä.
Viimeksi oltiin huhtikuussa Kanarialla, ja sää oli hirveä. Tuulen takia oltiin toppatakeissa tukka putkella, ruoka plääh, altaat kylmät, kaupustelijoita kuin Hurghadassa ja tulivuorikin purkautuu milloin sattuu. Toki jokainen valitsee kohteen oman makunsa mukaan.
Kanarialla on paljon muutakin kuin ne iänikuiset turistirysät, mutta toki hyvä, että suurin osa pakkautuu niihin, niin on muualla väljempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lähdössä ensi viikolla Egyptiin. Lämmintä luvassa 23 astetta, lyhyt lento, viiden tähden hotelli, AI, hinta tonnin pintaan kahdelta.
Ollaan oltu myös Kap Verdellä, minne on myös äkkilähtöjä, mutta lento aivan älyttömän pitkä. Kanarialla taas on kylmä tai vähintäänkin tuulee hulluna.
ei kannata, sielläkin on nyt lumikaaos.
Tuo oli kuukausi sitten. Ensi viikolle oli luvattu normaalia 24 astetta. Egyptissä toisekseen altaat on lämpimiä, Kanarialla jäisiä.
Sama toistui 25.1.2022
Tuskinpa se lumi ihan hirveän pitkään pysyi maassa, kun lämpötila kuitenkin näkyy olleen 17 astetta plussan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Venetsiaan. Olen aina halunnut käydä siellä, mutta en voi sietää turistimassoja. Ehkä siellä olisi nyt hiljaisempaa.
Äkkilähtö?
Vierailija kirjoitti:
Menisin omaan kesäpaikkaani Välimeren rannalle.
Jos on päätynyt oman kesäpaikan hankkimaan, niin sinnehän sitten on käytännössä aina mentävä.
Lofootit. En ole ennen käynyt niin en voi antaa suosituksia.
Ilman rokotuksia en taitaisi päästä minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Rarotongalle lähtisin
Kuka sinne myy äkkilähtöjä?
Kanarialle lähtisin, helppo ja kiva ilmasto ja muutenkin ok.
Minä haluan lämpimään mutta mies haluaa Barcelonaan, koska ”ei taas jotain rantalomaa”. Ei siis aurinkolomaa tiedossa nyt :(
Olen ollut Inglesissä joulukuussa ja tammikuussa. Ihan miellyttävät ilmat olivat. 20 asteen molemmin puolin, riippuen päivästä. Satoi yhtenä päivänä, mutta ei ollut silti kylmä.
Kanarialle menisin nytkin jos menisin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut Inglesissä joulukuussa ja tammikuussa. Ihan miellyttävät ilmat olivat. 20 asteen molemmin puolin, riippuen päivästä. Satoi yhtenä päivänä, mutta ei ollut silti kylmä.
Kanarialle menisin nytkin jos menisin.
Eipä ole tänä vuonna pakettimatkoissa paljon vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat ei vissiin ole paljon matkustelleet.
Eihän täällä mainita kuin jotain rupupaikkoja, ei noita viitsi yläpeukuttaa
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan lämpimään mutta mies haluaa Barcelonaan, koska ”ei taas jotain rantalomaa”. Ei siis aurinkolomaa tiedossa nyt :(
Barcelona on erittäin jees, toivottavasti olette ilman lapsia matkassa.
Englantiin buckinghamin palatsiin juomaan teetä ja syömään fish & chips pullotetulla ruskeakastikkeella ja ketsupilla.
Japaniin, siellä eteläiseen Kyushun saarelle kylpylään ja maasedulle. Ehkä muutaman päivän kaupunkilomaa sen jälkeen Osakassa.