rv 27 ja outo vatsakipu
Tänään töissä ollessani tuli vatsaan ihan omituinen kipu. Semmonen tasanen jomotus joka säteili vähän selkään mutta tuntui enimmäkseen tossa keskellä vatsassa. Kyyristyessä vägän paheni ja liikkuessa myös mutta vatsa ei kovettunut kivun aikana niin kuin harjotussupistuksissa. Tätä kipua kesti noin tunnin jonka jälkeen helpotti ja välillä sen jälkeen tuntui vähän lievempänä. Nyt illalla ei ole enää tullut tuota. Onko tämä ihan normaalia? Pelottaa että olisi istukka irronnut tai jotain kun sain toissapäivänä pienen tällin vatsaan ja istukka etuseinässä.
Kommentit (19)
Ei kuulosta normaalilta. Liikkuuko lapsi vilkkaasti? Mä menisin kyllä synnärillä näytille tuolla taustalla.
Liikkuu kyllä vauva ihan hyvin.
Ap
Soita synnärille mieluummin kuin täällä kyselet. Pyytävät näytille tarvittaessa ja tutkivat enemmän.
Joo varmaan täytyy sitten soittaa. Kotidoppler mulla on ja sillä kuuntelin sydänäänet ja ne kuului hyvin.
Ap
Ja vielä sen verran että kipu ei ollut mitään ihan lamauttavaa mutta tuntuvaa kuitenkin.
Ap
Mitä tämä voisi olla? Supistuksia vai jotain muuta? Onko kellään kokemuksia?
Ap
Mulla oli samanlaista kipua noin viikoilta 30 eteen päin. Ei koskaan selvinnyt mitä oli ja vauvakin syntyi vasta rv 41+5. Kannattaa kuitenkin käydä näytillä, eihän sulla välttämättä samoin mene.
Kannattaa ottaa virtsakoe ja tsekata, ettei ole tulehdusta.
Riittääkö jos nukun yön yli ja soitan huomenna neuvolaan vai pitäisikö jo nyt soittaa vaikka sinne polille? Eka lapsi on niin en kauheasti tiedä näistä asioista.
Ap
Minä soittaisin nyt. Jos vaikka istukassa olisikin jotain... Ihan jo pelkän mielenrauhan vuoksi soittaisin.
Meillä kanssa oli eka lapsi tulossa,muijalla kanssa outoja vatsa kipuja,neuvolassa rv30 kaikki ok. Ei ottanut vatsa kipuihin kantaa,viikonloppuna vatsa oli kipeä ja käskin ma aamuna muijan menemään keskus-sairaalan päivystykseen EI terveyskeskukseen.
siellä olivat sitä mieltä että lapsi alkaa syntymään,muija sirralla naistenklinikalle hesaan,jarrua,kaikki ok? Rv31+3 raskausmyrkytys ja illalla hätäsektio.
1635g poika 7viikkoa sairaalassa ja nyt on jo iso reipas poika.
jos epäilyttää kannattaa mennä lääkäriin.
Kyllä minäkin heti polille soittaisin. Eihän siinä mitään menetä.
Joo. Ei kuulemma tarvtse tulla näytille kun ei ole enää koskenut moneen tuntiin.
Ap
Soitan kyllä huomenna vielä neuvolaan.
Ap
Mulla oli outoa ja todella kovaakin kipua rv 32-40, itse epäilin juuri että vähintään istukka (oli edessä) revennyt. Päivystyksessä sanottiin ettei niin voi käydä (vaikka voihan?!!?!). Mitään apua en noilla oireilla saanut vaikka olin tosi kipeä, mitään syytä tai jatkotutkimusta ei neuvolassa tai lääkärillä löydetty. Kaikki menikin lopulta hyvin, kivut loppui kun lapsi syntyi.
No "kiva" kuulla että tämä voi olla ihan normaaliakin. Ja eikös istukan irtoamisessa tule yleensä verenvuotoakin ja kipu kestää koko ajan?
Ap
Nyt en meinaa saada unta kun mietin vaan tätä
ap
Voiko neuvolaan soittaa soittoajan ulkopuolellakin? Ois vasta 12 soittoaika..
Ap