Kanariansaaret
Kannattaako enää maaliskuun lopulla matkustaa ja mitä kohdetta tuolta suosittelette?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
NO EI KANNATA, siellä voi vielä maaliskuussa sataa lunta, niinkuin nyt Rhodoksella. Kiva olla lomalla shortsit jalassa lumisateessa.
Tottakai voi - ja myöhemminkin. Teide kun on lähes 4000m korkea.
Asunut siellä.Kaipaan sinne.Ihanat ruoat, shoppingit, rannat, kaikki .Paitsi varovaisuutta kun musta...iset tulevat levittelemään liinojaan ,Laukut häipyvät merkillisellä tavalla. Muutenkin aika paljon varkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NO EI KANNATA, siellä voi vielä maaliskuussa sataa lunta, niinkuin nyt Rhodoksella. Kiva olla lomalla shortsit jalassa lumisateessa.
Höpö höpö! Ota kartta esiin! Kanaria ei ole lähelläkään Kreikan saaria, vaan Afrikan rannikolla! Ei varmasti sada lunta maaliskuussa!
Voi hyvinkin tulla lunta Teiden rinteille sopivalla tuulella. Lumiraja saattaa olla 2000 m ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas olet nokkela…
Mun kantapaikka on Las Palmas. Helsingin kokoinen kaupunki jossa kuitenkin viisi kilsaa rantaa ja upea rantabulevardi täynnä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on kivempi paikka Ingles vai Teneriffa?
Playa del Ingles ja Teneriffalla Playa de las Americas on kanarian pahimmat turistirysät. Niin, ja samaan joukkoon kuuluu Puerto rico. Riippuu siis ihan mistä tyykkää onko tuo etu vai kauhistus. Itse haluan kyllä että palveluja on saatavilla, mutta silti meno saa mielellään olla vähän rauhallisempaa, joten ihan nuo pahimmat biletyskohteet mieluummin kierrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Playa del Ingles ja Teneriffalla Playa de las Americas on kanarian pahimmat turistirysät. Niin, ja samaan joukkoon kuuluu Puerto rico. Riippuu siis ihan mistä tyykkää onko tuo etu vai kauhistus. Itse haluan kyllä että palveluja on saatavilla, mutta silti meno saa mielellään olla vähän rauhallisempaa, joten ihan nuo pahimmat biletyskohteet mieluummin kierrän.
Molemmissa ollut ja en kyllä nyt ymmärrä mitä biletyksellä tarkoitat? Minä en mitään biletystä nähnyt. Varmaan on jotain hotelleja ja sen ympäristöä missä noitakin löytyy, mutta itse en koskaan valitse tietynlaisia hotelleja. Rauhallisia ovat olleet niin alueet kuin hotellitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa ollut ja en kyllä nyt ymmärrä mitä biletyksellä tarkoitat? Minä en mitään biletystä nähnyt. Varmaan on jotain hotelleja ja sen ympäristöä missä noitakin löytyy, mutta itse en koskaan valitse tietynlaisia hotelleja. Rauhallisia ovat olleet niin alueet kuin hotellitkin.
Molemmissa on julmetusti brittipubeja vieri vieressä, ja kauheaa älämölöä pitävät. Miten nää on voinu mennä sinulta ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa on julmetusti brittipubeja vieri vieressä, ja kauheaa älämölöä pitävät. Miten nää on voinu mennä sinulta ohi?
Kyllä sieltä löytyy tietysti jos mitäkin baaria ja kuppilaa, mutta varmaan sitten viihdyn vähän erilaisimmissa ympäristössä/hotellissa, kuin mitä biletystä kaipaavat. Hotelleja ja hotellien sijainteja löytyy kuitenkin joka lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas olet nokkela…
Olen käynyt Teiden huipulla ja siellä on lunta ja jäätä jatkuvasti. Jäätikköä sinne ei ole muodostunut kun pinta-alaa on sen verran vähän ja sademäärä pieni. Teiden kraatteri on yli 2500m korkeudessa ja sopivalla säällä sinne voi tulla lunta minä vuodenaikana tahansa, enemmän kuitenkin pohjoisen talvikaudella
Jos Kanarialle menisin, niin valitsisin Puerto Ricon. Ingles myös ihan ok, mutta varsinkin jos on lapsia mukana, niin Puerto Rico voi olla rauhallisempi vaihtoehto. Inglesissä eräskin aamu kierrettiin lasten kanssa kadulla oksennukset, kun oli jollakin juhlinnasta tullut vähän huono olo. Krääsäkaupustelijat myös kauppaavat melko huomiotaherättävästi huumeita. Siis ihan kun kävelet tällaisen aurinkolasimyyjän ohi, niin saattaa kuiskata että "marihuana?". Toki tätä voi esiintyä muuallakin Kanarialla mutta varmasti yleisesti tuolla nuorten suosimassa inglesissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sieltä löytyy tietysti jos mitäkin baaria ja kuppilaa, mutta varmaan sitten viihdyn vähän erilaisimmissa ympäristössä/hotellissa, kuin mitä biletystä kaipaavat. Hotelleja ja hotellien sijainteja löytyy kuitenkin joka lähtöön.
Useimmille varmaan kyllä sillä alueella vähän laajemminkin on merkitystä, eikä riitä että on kiva hotelli.
Vierailija kirjoitti:
Jos menee Teneriffalle tai Inglesiin, kannattaako ottaa all inclusive-hotelli? Sellaista +800€ hinnat näyttää olevan. Vai onko ulkona syöminen+ juominen edullisempaa Suomeen verrattuna?
Ei kannata ottaa. Ja on halvempaa kuin Suomessa.
Kannattaa matkustaa. Kohde kannattaa valita sen mukaan mitä lomalta toivot. Jos haluat vilkasta yöelämää, on Playa del Ingles Gran Canarialla tai Playa de las Americas Teneriffalla hyviä kohteita. Jos haluat kauniita maisemia, niin Puerto del Mogan voisi olla vaihtoehto. Jos pidät pitkistä pyörälenkeistä ja karun kauniista tulivuorimaisemista on Lanzarote hyvä vaihtoehto. Dyynejä löytyy ainakin Maspalomasista ja Fuerteventuralta. Rannat on hienot joka saarella, mutta varsinkin Puerto del Carmenin ranta Lanzarotella on mahtava. Lanzarotelta löytyy myös kauniita pienempiä rantapoukamia, ja upea Papagayo beach. Jos haluat kaupunkilomaa, niin Las Palmas tai Puerto de la Crutz on sinun valintasi. Kannattaa googlata eri vaihtoehtoja, kokemuksia ja kuvia paikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menee Teneriffalle tai Inglesiin, kannattaako ottaa all inclusive-hotelli? Sellaista +800€ hinnat näyttää olevan. Vai onko ulkona syöminen+ juominen edullisempaa Suomeen verrattuna?
Ei kannata ottaa. Ja on halvempaa kuin Suomessa.
No ei oo kanarialla paljoa suomea halvemmat hinnat. Siksi kannattaa lähteä vähän kauemmaksi, sijoittaa hotelliin ja ruokailuun, loppusumman ollen kuitenkin kanariaa halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Mun kantapaikka on Las Palmas. Helsingin kokoinen kaupunki jossa kuitenkin viisi kilsaa rantaa ja upea rantabulevardi täynnä elämää.
Las Palmasissa on vain vanhakaupunki näkemisen arvoinen.
Muuten aika tuppula.
Vierailija kirjoitti:
Playa del Ingles ♥️
Ihana paikka.
Olen aina ihmetellyt, miksi Inglesiä kehutaan kovasti. Tuulinen paikka, muutama kuppila, paikka josta kauneus mielestäni puuttuu täysin.
Minut ryöstettiin tuolla, taksikuski alkoi puhumaan ruotsia minnulle ja otti penkin alta pyssyn, oli tumma, ehkä somppu