Rullaverhoista/screen-verhoista kokemuksia?
Muutin viime kesänä asuntoon, jossa paistaa aurinko kello 14-20.45 neljään isoon ikkunaan. On tietysti tukalan kuumaa, mutta isoin ongelma on häikäisy. Olen migreeniherkkä, joten olin melkein koko kesän migreenissä, tai sitten piti laittaa isot rumat pimennysverhot ikkunoiden eteen ja olin kuin hautaholvissa. En pidä sivuverhoista yhtään, mutta pahinta oli se hautaholvimainen pimeys. Tavalliset sivuverhot taas eivät häikäisyä himmentäneet, joten piti pitää pimennysverhoja.
Ikkunoiden lasien välissä on sälekaihtimet, mutta eivät ne estä häikäisyä tai lämpöä kauheasti. Mietin, onko ihan naurettava ajatus hommata rullaverhot/screen-kaihtimet? Onko niistä mitään hyötyä sälekaihtimien kanssa? Onko kenelläkään kokemuksia tai suosituksia aiheesta? Anteeksi typeryys, olen aikaisemmin asunut vain pohjoisen puolella, joten tällaista ongelmaa ei ole ollut.
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (3)
Meillä oli edellisessä kämpässä ihan jotkut halvat Ikean rullaverhot. Olivat yllättävän hyvät. Pimensivät ja ne sai helposti piiloon, joten eivät haitanneet talvisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli edellisessä kämpässä ihan jotkut halvat Ikean rullaverhot. Olivat yllättävän hyvät. Pimensivät ja ne sai helposti piiloon, joten eivät haitanneet talvisinkaan.
Exän luona oli vastaavat, ehkä Jyskistä tai jostakin. Ajoivat asiansa!
Olen miettinyt myös noita screen verhoja, ne vaikuttavat kivoilta. Jään seuraamaan.