Riitely parisuhteessa
Kuinka usein riitelette kumppanin kanssa? Minkälaisia riidat ovat? Meillä riideltiin usein, mies syyttää minua aina.
Kommentit (19)
Meillä riidellään usein. Mies syyttää mua ja meidän riidat kestää viikosta toiseen, koska kumpikin ollaan itsepäisiä idiootteja. Nytkin ollaan oltu puhumatta reilu viikko. Ja asutaan saman katon alla. Pitäisköhän kohta jo tajuta erota..
Ei riidellä oikeastaan koskaan. Ollaan oltu 18 vuotta yhdessä, ja tunnetaan toisemme niin hyvin, ettei ole erimielisyyksiä, ja pienet kiukut osataan purkaa riitelemättä. Ei me olla ikinä oltu kovia riitelemään, ei vaan ole sellaiset luonteet. Joskus saattaa ärsyttää ja tulee kivahdettua jotain, mutta siinäkin hetken hiljaisuuden jälkeen pyytää anteeksi että tuli sanottua tylysti.
Minä ja entinen avopuolisoni riideltiin tosi usein.. Ja aina humalassa tuli riitaa. Sitä kesti jonkun aikaa kunnes muutama kk sitten otin eron puheeksi. Nyt ollaan asuttu erillään, mutta silti tapaillaan vielä, pitäisi kyllä lopettaa toisen näkeminen ja alkaa elämään omaa elämää, hankalaahan se on..
Olemme olleet yhdessä vasta neljä vuotta, saman katon alla niistä asuttu kolme. Ainakaan tähän mennessä emme ole kunnolla riidelleet kuin kerran. Olemme toki asioista paljonkin eri mieltä, mutta olemme molemmat hyviä keskustelijoita, ja vaikka kuinka tekisi omiin tunteisiin jokin asia kipeää, niin keskustelu on säilynyt maltillisena ja asiallisena. Tämä on asia, johon olemme tietoisesti lähteneet panostamaan. Tulen perheestä, jossa riideltiin paljon ja rajusti. En tahdo sitä. Mies taas on perheestä, jossa on panostettu kunnon keskusteluihin, ja kyllä sekin on mahdollista saada toimimaan. Toivon, että toimintamalli toimii myös pidemmän päälle ja niissä vaikeissakin elämäntilanteissa, esim. mahdollisten lasten kanssa sitten joskus. N21
Yleensä harvoin. Eilen join liikaa ja aloin haastaa riitaa. Että mieheni olisi ollut vuosia sitten ihastunut ystävääni. Nyt hävettää. Onneksi mieheni on fiksu. En kehtaa edes pyytää anteeksi
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 10:15"]
Minä ja entinen avopuolisoni riideltiin tosi usein.. Ja aina humalassa tuli riitaa. Sitä kesti jonkun aikaa kunnes muutama kk sitten otin eron puheeksi. Nyt ollaan asuttu erillään, mutta silti tapaillaan vielä, pitäisi kyllä lopettaa toisen näkeminen ja alkaa elämään omaa elämää, hankalaahan se on..
[/quote]
Eikö tule mieleen että pitäisi mieluummin lopettaa humalajuominen?
Niin, riitaan tarvitaan aina kaksi osapuolta, mutta aloittaja on mielestään uhri? Naisen logiikkaa.
Normaaliparisuhteessa ei riidellä usein.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 10:15"]
[/quote]
Eikö tule mieleen että pitäisi mieluummin lopettaa humalajuominen?
[/quote]
Minä juon harvoin, entinen joka viikonloppu.. Ja riitaa tuli aina kun hän oli humalassa, niin itsepäinen on
Riidellään koska meilä on omat vahvat mielipiteet ja jokaisen mielestä hän on oikeassa.se on terveellistä mun mielestä mutta haukkuminen ja nimittely ei saa olla. Ja emme ajattele eroa koskaan .ajatteletko sinä erota omasta lapsesta joka kertaa kun riidelet?ei varmasti. Miksi ero nousee esiin aina kun parisuhteessa riidellään?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 10:13"]
Ei riidellä oikeastaan koskaan. Ollaan oltu 18 vuotta yhdessä, ja tunnetaan toisemme niin hyvin, ettei ole erimielisyyksiä, ja pienet kiukut osataan purkaa riitelemättä. Ei me olla ikinä oltu kovia riitelemään, ei vaan ole sellaiset luonteet. Joskus saattaa ärsyttää ja tulee kivahdettua jotain, mutta siinäkin hetken hiljaisuuden jälkeen pyytää anteeksi että tuli sanottua tylysti.
[/quote]
Meillä ihan sama juttu, yhdessä 26v.
Harvoin. Kinastellaan aika ajoin jostain, kotitöistä, politiikasta tms mutta ei nyt mitään sen kummempaa.
Minäkin tappelin entisen kanssa paljon ja kuvittelin, että haluan suhteelta sellaista. Onneksi on entinen, kuka haluaa olla jatkuvasti huonolla tuulella..
Harvoin meillä kunnon riitoja on, mut nahistelua/kinastelua/kiivasta keskustelua useinkin.
Joidenkin silmissä meiän suhde varmaan näyttääki tosi huonolta, mut enpä minä tosta örrimörristä luobu helpolla!
Riitelemme tällä hetkellä noin kerran viikossa. Meillä kyllä selvästi tällainen usein tapahtuva riitely on aina merkki siitä, että joku isompi asia suhteessa on rempallaan. Tällä hetkellä esim. on täysin selvää, että vaikka riidat alkavat eri asioista, on riidan aihe aina sama ikuisuuskysymys, jota meidän pitäisi - ja yritämme - kehittää. Olemme vaan molemmat tosi tunteellisia ja temperamenttisia, emmekä saa pysyttyä rauhallisina nyt, kun tuo aihe on kovasti tapetilla ja arka paikka molemmille.
Tämä toistuvakaan riitely ei tosin ole tuhoamassa suhdettamme. Kumpikaan ei jää päiväkausiksi mököttämään vaan isoksikin leimahtanut riita on tunnin päästä unohdettu ja rauha maassa. Emme nimittele toisiamme tai uhkaile erolla. Sellaistakin joskus suhteen alkuaikoina tapahtui, mutta siitä tavasta hankkiuduttiin kyllä nopeasti eroon, koska niistä riidoista ei niin vaan parissa tunnissa lepyttykään.
Toivon kyllä, että onnistumme käsittelemään tämän käsillä olevan ongelman pian, koska riitely on rasittavaa. Vaikken erolla uhkailekaan, toisinaan mietin, olisiko jonkun toisen ihmisen kanssa rauhallisempaa, jos emme molemmat olisi sellaisia kuumakalleja, kuin nykyisen puolison kanssa (eli vain minä olisin, ja puoliso rauhallisempi).
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 10:13"]Ei riidellä oikeastaan koskaan. Ollaan oltu 18 vuotta yhdessä, ja tunnetaan toisemme niin hyvin, ettei ole erimielisyyksiä, ja pienet kiukut osataan purkaa riitelemättä. Ei me olla ikinä oltu kovia riitelemään, ei vaan ole sellaiset luonteet. Joskus saattaa ärsyttää ja tulee kivahdettua jotain, mutta siinäkin hetken hiljaisuuden jälkeen pyytää anteeksi että tuli sanottua tylysti.
[/quote]
Meillä sama! Yhdessä vasta 1,5, asuttu vuosi yhdessä.
Meillä kanssa kinastelua, mies 64 mä 6v nuorempi! Ehkä se ikä tai joku sairaus tekee ainakin meillä ikäiseksi!
En mä kauan katso tätä!
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 10:36"]
Harvoin meillä kunnon riitoja on, mut nahistelua/kinastelua/kiivasta keskustelua useinkin. Joidenkin silmissä meiän suhde varmaan näyttääki tosi huonolta, mut enpä minä tosta örrimörristä luobu helpolla!
[/quote]
Edellinen parisuhde kaatuikin juuri siihen.. muiden mielipiteisiin. Erottiin koska avokin kaverit pitivät meidän parisuhdetta huonona, eivätkä he ymmärtäneet mitä avokkini näki minussa... hänet aivopestiin jättämään minut, koska eron hetkellä sanoi rakastavansa muttei voi seurustella kanssani eikä kertonut tarkkaa syytäkään silloin :(
Elämä on kyllä yks vitsi.