Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttärellä ylioppilasjuhlat - naapuri alkoi ajamaan nurmikkoaan

Vierailija
30.05.2015 |

Vietämme tänään tyttäreni ylioppilasjuhlia omalla pihallamme. Naapurissa asuu vanhempi pariskunta. Kesken tarjoilujen päätti naapurin rouva sitten, että alkaa ajaa nurmikkoaan. Kävin heidän pihallaan sitten sanomassa asiasta sillä ruohonleikkurista lähti melkoinen metakka. Esitti ettei ollut kuulevinaan? Liekö suuttunut siitä, etteivät saaneet itse kutsua, mutta emme edes tunne heitä? Olemme asuneet tässä vasta vuoden.

Noh, suurin osa sukulaisista kerkesi jo lähteä, mutta toinen satsi on kohta tulossa. Pelottaa, että kohta rouva keksii aloittaa vielä jonkun äänekkään remontin. En tiedä mitä pitäisi tehdä, tytärtäkin harmitti. :/ 

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilasjuhliin voi saapua kutsumatta. Vanha etiketti.

Vierailija
2/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa mieltään, kun jäi ilman kutsua. Tai muuten vaan haluaa huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Ehkä olette itse häirinneet heitä aiemmin jollain tavalla.

Vierailija
4/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilla on siihen oikeus. Ne ei juhli sun tyttäresi juhlia. Niillä on ihan tavallinen lauantai ja aikaa nurmen ajoon.

Vierailija
5/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:23"]

No voi voi. Ehkä olette itse häirinneet heitä aiemmin jollain tavalla.

[/quote]

Juu, kosto elää ja se on ihan ookoo, vai? Niin onkin tosi hyvä elää naapurien kanssa.

Vierailija
6/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että kun SINUN lapsesi viettää juhlia, naapureiden täytyy pysyä neljän seinän sisällä, kai hengittämisenkin kiellät? Koska juuri SINUN lapsesi juhlii tänään? :D

Vierailija
7/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siinä montaa tuntia menee. Muista että maailma jatkaa pyörimistään vaikka sun keskipisteesi onkin juhlinnan kohteena tänään. 

Vierailija
8/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy soiitamassa ovikelloa ja pyydä heitä poikkeamaan kakulla ja kuohuvalla. Sano hymyillen, ettet tiennyt, esittääkö kutsua, ku ei olla niin tutustuttu, mutta että sydämellisesti tarvetuloa meille!

Vierailija
9/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että ehdit juhlimiselta nettiin valittamaan, tuskin teillä siis on kova ryysis :) Eli naapuri valitsi sittenkin aika hyvän ajankohdan nurmikonleikkuuseen. Tuskin ne kovin kauan leikkaa, kohta siellä on taas rauha. Sellaista se nyt vaan on että maailma ei pyöri teidän perheen navan ympärillä, naapurit viettää ihan normi lauantaita ja voivat vaikka leikata nurmikon. Ei se kiellettyä ole.

Vierailija
10/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä me ollaan pidättäydytty pihatöistä ja muusta mekastuksesta silloin, kun naapurissa on vietetty yo- ja rippijuhlia pihalla. Hekin siirsivät lapsensa pihasynttäreitä, kun meillä oli muistojuhla. Ihan kohteliasta puolin ja toisin.

Vierailija
11/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla pihalla saa tehdä mitä haluaa. Voi olla, että heille on tulossa illalla vieraita ja tahtovat pihan olevan silloin kunnossa tai lähtevät aamulla reissuun eivätkä tahdo pitkää nurtsia jättää.

Vierailija
12/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D

Vierailija
13/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sinä ehdit palstailemaan, kun sinun pitäisi olla emännöimässä... varmasti vieraatkin pitävät sinua omituisena ;)

Vierailija
14/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri kertoi kanssa, että heidän naapurinsa teki silloin terassia, ja käyttivät ( vielä) oksasilppuria, ihan tontin rajalla( ja heillä isot vanhat pihat). Sanoi kostavansa ensi keänä, kun naapurin lapsella varmaan on riparit...

Vierailija
15/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:25"]

Naapurilla on siihen oikeus. Ne ei juhli sun tyttäresi juhlia. Niillä on ihan tavallinen lauantai ja aikaa nurmen ajoon.

[/quote]

Kaiken lisäksi on poutaa. Sateella ei voi nurmikkoa ajaa. Ymmärrän, että harmittaa, mutta naapurilla on oikeus ajaa ruohoaan keskellä päivää. Toki toiset huomioiva ihminen ymmärtäisi olla pärryyttämättä kamalan kovaäänisellä laitteellaan juuri kun juhlijat ovat pihalla. Voisi ehkä siirtää leikkuutaan vaikka vähän illemmalle.

Vierailija
16/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:26"]

Niin, että kun SINUN lapsesi viettää juhlia, naapureiden täytyy pysyä neljän seinän sisällä, kai hengittämisenkin kiellät? Koska juuri SINUN lapsesi juhlii tänään? :D

[/quote]

No ei tietystikkään tarvitse!! Meillä ei ole ollut koskaan aikaisemmin naapureiden kanssa mitään ongelmaa. Melu oli oikeasti kova, koska pihojemme välissä on vain pensasaita ja vieraat eivät pystyneet juttelemaan, siksi kävin sanomassa.(Kyllä, saavat leikata nurmikkoaan milloin haluaa, mutta hyvien käytöstapojen mukaista olisi huomioida tällainen mielestäni)  Minulle outo olo vasta sen jälkeen kun kävin naapurin pihalla sanomassa ja tämä ei ollut huomaavinaan minua vaikka seisoin hänen vieressään ja yritin saada kontaktia. En keksi mitään muuta mistä olisi pahoittanut mielensä, kuin sen että ei nyt itse ollut saanut kutsua ja päätti nyt sitten "kostaa". 

AP

Vierailija
17/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette varmaan pitäneet juhlia pihalla myöhään, grillailleet yms. Oletteko pitäneett naapureita hereillä juhlillanne?

Vierailija
18/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:26"]

[/quote]

No ei tietystikkään tarvitse!! Meillä ei ole ollut koskaan aikaisemmin naapureiden kanssa mitään ongelmaa. Melu oli oikeasti kova, koska pihojemme välissä on vain pensasaita ja vieraat eivät pystyneet juttelemaan, siksi kävin sanomassa.(Kyllä, saavat leikata nurmikkoaan milloin haluaa, mutta hyvien käytöstapojen mukaista olisi huomioida tällainen mielestäni)  Minulle outo olo vasta sen jälkeen kun kävin naapurin pihalla sanomassa ja tämä ei ollut huomaavinaan minua vaikka seisoin hänen vieressään ja yritin saada kontaktia. En keksi mitään muuta mistä olisi pahoittanut mielensä, kuin sen että ei nyt itse ollut saanut kutsua ja päätti nyt sitten "kostaa". 

AP

[/quote]

Mä menisin vielä ja sanoisin, että " tervetuloa poikkeamaan kakulla ja kuohuvalla. Me ei oikein tiedetty, esittääkö kutsua, kun ei olla ehditty tässä oikein vielä tutustua, mutta oikein sydämellisesti tarvetuloa meille! Olisi tosi kiva jos pistäytyistte."

Vierailija
19/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna toisen ajaa nurmikkoaan, hänellä on siihen täysi oikeus, tosta sun touhusta se saa vaan lisää vettä myllyynsä.
Tai muuta itse jonnekin missä ei oo naapureita kuuloetäisyyden päässä.
Luulis et rouvalla ois jotain muuta mielessä lapsensa lakkiaispäivänä kun naapurin nurmikonleikkuu. Taidat ite olla aika mulkku.

Vierailija
20/46 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:25"]

[/quote]

Aika moukkamaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme