Osteopatia, outo kokemus
Onko osteopatia tosiaan tämmöistä: Menin vastaanotolle ja osteopaatti paineli kroppaa ja sitten teki erilaisia heilutustekniikoita, esim. sekä maatessani mahallani että istualtani. Istuessani piti roikottaa päätä eteenpäin ja hän liikutti hiljaa päätä heiluttaen. Kuulemma voi itsekin tehdä kotona mutta heiluttamisen pitää olla niin pientä ettei se ole oikeastaan edes tietoista, liika heiluttamisen vie jujun pois.
Ei mitään muuta. 3 kerran sarjana kävin, en mennyt enää sen jälkeen, ei tuntunut olevan mitään hyötyä.
Kommentit (4)
Mua venytettiin ja paineltiin ja sattui välillä niin saakelisti, vaikka en normaalisti hierontapöydällä ole yhtään kipuherkkä. En osaa sanoa auttoiko se mitään, mutta ei se huonontanutkaan. Tulipahan käytyä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 10:36"]
Onko osteopatia tosiaan tämmöistä: Menin vastaanotolle ja osteopaatti paineli kroppaa ja sitten teki erilaisia heilutustekniikoita, esim. sekä maatessani mahallani että istualtani. Istuessani piti roikottaa päätä eteenpäin ja hän liikutti hiljaa päätä heiluttaen. Kuulemma voi itsekin tehdä kotona mutta heiluttamisen pitää olla niin pientä ettei se ole oikeastaan edes tietoista, liika heiluttamisen vie jujun pois. Ei mitään muuta. 3 kerran sarjana kävin, en mennyt enää sen jälkeen, ei tuntunut olevan mitään hyötyä.
[/quote]
Nk. klassista osteopatiaa. Ihan tuollaista sen kuuluukin olla.
Mulle kävi niin että osteopaatti ei tehnyt mitään.
Piti kättä vaan alaselällä.
60 euroa meni hukkaan!
Mulla toinen osteopaatti vähän paineli, venytteli ja vatkasi. Ehkä vähän verrytti, ei kamalasti. Myös 3 krt.
Toinen tapaus vaan piti suurinpiirtein hartioiden alta kiinni varmaan 20-30 min ja vähän jotain paineli samalla. Ehkä hieman rentoutti, mutten oikein muuta tuntenut.
En kyllä jatkossa enää maksa moisesta.