Astmaatikko, minkälsisilla oireilla sairastit koronan?
Selvisitkö ilman ekstralääkitystä? Vai pitikö ottaa ekstra annoksia?
Sain positiivisen äsken kotitestillä, vähän jännittää minkälaisia oireita tulee, kun usrin perusflunssatkin tuppaa pitkittymään mulla. Nyt ei vielä siis mitään oireita, mutta testasin, kun puoli perhettä sairaana.
Kommentit (30)
Yhden päivän valui nenä ja särki päätä. Pärjäsin ihan normi lääkityksessä. Nenä ei ollut edes tukossa se vain valui kirkasta nestettä.
Ei ollut nuhaa, ei yskää, eikä kuumetta.
Jäätävä päänsärky, huimasi ja rinnassa paineen tunne.
Astmaa sairastava ystäväni sai koronan syksyllä ennen suunniteltua 3. rokotusta joka sitten siirtyi. Hän selvisi viikon sairastamisella eli eipä ainakaan kauaa kestänyt.
Miehelläni on astma ja ei rokotteita. Hänellä oli viikon kuumetta aja yskää kun hänellä oli korona, hänelle ei jäänyt mitään jälkioireita, eikä hän tarvinnut mitään lääkkeitä.
Voi olla että hänelle ei olisi muuten tullut koronaa, mutta hän oli tietämättään altistunut koronalle ja sitten alkoi pitämään jotain paastoa mitä oli hänen kuntosaliohjelmassaan. Niin paasto laukaisi hänelle koronaoireet.
Rintakivuilla,ensin luulin, että saan sydänkohtauksen. Menin päivystykseen ja todettiin korona. Jäin sairaalaan kolmeksi päiväksi. Pääsin kotiin ja söin kortisoonia 10 päivää.
Mä sairastin aika flunssmaisena, kova noin 10 päivää kestänyt yskä, alhainen mutta pitkäkestoinen kuume ja puristava tunne rinnassa. Hengästyin ihan arkisissa puuhissa.
Lisäksi kadotin haju-ja makuaistin kokonaan moneksi kuukaudeksi..
Jälkitautina raju korvatulehdus joka ei meinannut parantua millään.
Käytin hoitavaa suihketta aamuin illoin ja avaavaa suihketta, jota en normaalisti juurikaan edes tarvitse, pahimmat 3 päivää, saman aikaa olin sängyn pohjalla. Muuten pärjäsin ihan normiflunssan hoitokeinoilla, särkylääkkeillä ja kuumalla mehulla.
Olin ennen sairastumista saanut yhden rokotteen.
Itseäni huomattavasti vakavampaa astmaa sairastava veljeni sairasti koronan kutakuinkin oireettomana. Hän oli siihen me mennessä saanut 2 rokotusta.
Se, mitä olen ollut koronaosastolla keikkailemassa, astma ei kyllä ole ollut kummoinen riski vaikeaksi menevälle koronalle. Vaikea ylipaino, uniapnea ja/tai COPD sen sijaan ovat.
Vierailija kirjoitti:
Se, mitä olen ollut koronaosastolla keikkailemassa, astma ei kyllä ole ollut kummoinen riski vaikeaksi menevälle koronalle. Vaikea ylipaino, uniapnea ja/tai COPD sen sijaan ovat.
Kun hoito on tasapainossa astmaatikko ei kuulu risikiryhmään.
Sairastin alkuvuodesta 2020. Flunssaoireiden lisäksi oli kamala hengenahdistus. Otin kaikki mahdolliset lisät ja avaavat ja ahdistus pysyi juuri niillä rajoilla, että en lopulta lähtenyt päivystykseen. Akuutein tauti kesti suunnilleen puoltoista viikkoa mutta yskä ja hengenahdistus jatkuivat viidestä kuuteen viikkoa.
Oireiltaan oli kuin ärhäkkä flunssa. Olin kyllä väsynyt ja limainen, mutta missään vaiheessa ei oikeasti pelottanut. Ja sairastin koronan ihan pandemian alkusävelissä kun rokotuksia oli pyöreä nolla.