Onko tulonne lisääntyneet viime aikoina?
Hinnat ovat nousseet paljon viimeisen vuoden aikana. Pysyvätkö tulot mukana nousussa? Kiinnostaa.
Kommentit (15)
Sain juuri elokuussa korotuksen . Noin 200 euroa.
Olen ihmetellyt ettei siitä juuri mitään jää enempää käteen. Toki maksan veroja yms enemmän.
Aika kaukas haettua. Joka päivä pitää miettiä mistä säästää.
Mä aloin nostaa vähennettyä eläkettä palkan lisäksi. Kaikki menee mitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt ettei siitä juuri mitään jää enempää käteen. Toki maksan veroja yms enemmän.
Kattaako toi 200 euroa lisää hintojen nousun?
No juu tuota, onhan ne nousseet. Tein jonkin aikaa matalapalkkatöitä kaikkine kuluineen.. ja sitten äitiyslomat/vanhempainvapaat, ei kovin paljon minimiä paremmin. Sitten menin toimistotöihin määräaikaiseksi ja saan nyt työttömänä lapsikorotusten kanssa vähän enemmän käteen kuin matalapalkkaisena sain 10 h päivistä matkoineen. Miehen tulot ovat kasvaneet n. viisinkertaisiksi tänä aikana eli siis kyllä, tienaa minua paremmin.
Vierailija kirjoitti:
*varhennettua*
Taitaa olla pakko vertaa hintoja tulevina vuosina kuten mulla.
On lisääntyneet monestakin syystä. Vaihdoin työtä ja sen myötä sekä palkka että työmäärä ovat lisääntyneet. Ei jää aikaa kuluttaa samalla tavalla ja toisaalta viime aikoina on ollut hyvin vähän mahdollisuuksia itselleni tyypilliseen kulutukseen. Eli tulot lisääntyneet ja menot vähentyneet.
Vikaa kokemuslisää alettiin maksaa syksyllä. Veroihinhan se meni miltei kokonaan.
Syksyllä sain laitettua sijoituskämpän vuokralle, lainan jälkeen jää joku 70-80 euroa omaan käyttöön.
Maaliskuussa tulee palkankorotus, min. 0,9%, noin 50€.
Periaatteessa kyllä, koska osa-aikatyöni päättyi ja hakeuduin kokoaikatyöhön. Toisaalta tuon osa-aikatyön rinnalla pystyin tekemään toista työtä ja lisäksi sain soviteltua ansiosidonnaista, joten nettotuloni pysyvät aikalailla ennallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt ettei siitä juuri mitään jää enempää käteen. Toki maksan veroja yms enemmän.Kattaako toi 200 euroa lisää hintojen nousun?
Ei kata. Maksan enemmän veroja yms joten tuntuu ettei käteen jää juurikaan enempää.
Tosin eläkkeessä se sitten näkyy.
Tulot on nousseet. Vaihdoin äskettäin työpaikkaa ja palkka nousi vajaalla 1000 eurolla vaikka tehtävät pysyi samana. Nyt on työntekijän markkinat.
Joo-o, vuosi sitten sain työttömyyskorvausta ja keväällä työllistyin ja koeajan jälkeen tuli palkankorotus.
Kyllä mulla on tulot noussu, kun karenssin jälkeen aloin saada päivärahaa :-D