Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosin. Ystäviä ei kiinnosta

Vierailija
26.01.2022 |

Erosin äskettäin pitkästä parisuhteesta. Kukaan ystävistäni ei ole kysynyt miten mulla menee, mitä kuuluu, kutsunut kylään tai tarjoutunut tulemaan minun luokseni. Silloin kun olen kertonut erosta, on kysytty että no miltä nyt tuntuu mutta se siitä. Sen jälkeen ei ole pidetty yhteyttä. Olenko vaan typerä kun oletin että "hädässä ystävä tunnetaan"? Tuntuisi myös hölmöltä tarjota itse itseään kylään tai käydä kysymättä avautumaan viesteillä kenellekään heistä.

En ole voinut puhua erosta kenenkään kanssa ja tarve olisi kova. Paha olla :(

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä multakaan kukaan kysynyt mitään kun erosin lähes 10 vuoden suhteesta. Sama kun sairastuin vakavasti ei kukaan kysynuyt miten voin, paitsi sisarukset ja äiti. Ei ihmisiä kiinnnosta. Kannattaa keskittyä vaan omaan hyvinvointiin eikä miettiä muita (eikä ainakaan tukea) kun ei nekään tue.

Vierailija
22/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne ystävät ovat enemmän sen eron toisen osapuolen ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä multakaan kukaan kysynyt mitään kun erosin lähes 10 vuoden suhteesta. Sama kun sairastuin vakavasti ei kukaan kysynuyt miten voin, paitsi sisarukset ja äiti. Ei ihmisiä kiinnnosta. Kannattaa keskittyä vaan omaan hyvinvointiin eikä miettiä muita (eikä ainakaan tukea) kun ei nekään tue.

Kun sinä olit siinä 10 vuoden parisuhteessa, niin missä määrin sinä silloin pidit yhteyttä niihin sinkkuina oleviin ystäviin, opiskelukavereihin ja työkavereihin? Vai pyörikö koko elämä sen oman rakkaan ympärillä? Ystävyyssuhteitakin pitää hoitaa tietyssä määrin tai niistä vanhoistakin kavereista voi vieraantua ilman mitään sen dramaattisempaa syytä.

Vierailija
24/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitkö heitä parisuhteessa ollessasi? Outoahan tuo on, jos kyläilyt loppui eroon. Jos taas ette juuri tavanneet, niin ei se nyt ala, kun oot eronnut.

Vierailija
25/36 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitkö heitä parisuhteessa ollessasi? Outoahan tuo on, jos kyläilyt loppui eroon. Jos taas ette juuri tavanneet, niin ei se nyt ala, kun oot eronnut.

Näin kyllä. Sen, jonka kanssa pidettiin eniten yhteyttä, nähtiin viikoittain. Tässä eron yhteydessä en vaan ole nyt itse jaksanut olla samalla tavalla aktiivinen pitämään yhteyttä ja ehdottamaan tapaamisia, niin kuin ennen tein. Nyt yhteydenpitoa toisesta suunnasta ei ole ollenkaan.

Vierailija
26/36 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin neuvostanne vaarin ja avasin sen suuni. Olen nyt kaksi kertaa kysynyt yhdeltä ystävältäni että nähtäisiinkö. Ensimmäisellä kerralla vastaus oli "mulla on töitä" eikä muuta. Toisella kerralla kysyin että milloin hän ehtisi nähdä, vastaus "en tiedä". Ja kukaan ei ole edelleenkään kysynyt yhtään mitään tai pitänyt edes yhteyttä.

En ymmärrä mistä tämä johtuu, aiemmin yhteydenpitomme ei todellakaan ole ollut tällaista. Ja joo, avaudun tänne koska ei ole ketään muutakaan.

Vierailija
27/36 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä jaksaisi kuunnella kenenkään erotilitystä, ei voisi vähempää kiinnostaa. Ymmärrän kavereitasi.

Vierailija
28/36 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ystävät ajattelevat, etteivät halua tungetella mikäli haluat työstää eroa rauhassa. Ei ne ystävät ole mitään ajatuksenlukijoita ja kun heilläkin on omat elämät ja menot niin hirveän hankalaa jos oman kiireisen arjen keskellä pitää myös arvailla mitä eronnut ystävä haluaa kun tämä aikuinen nainen ei saa sanottua että haluaisi puhua asiasta jonkun kanssa. 

Vierailija
29/36 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin neuvostanne vaarin ja avasin sen suuni. Olen nyt kaksi kertaa kysynyt yhdeltä ystävältäni että nähtäisiinkö. Ensimmäisellä kerralla vastaus oli "mulla on töitä" eikä muuta. Toisella kerralla kysyin että milloin hän ehtisi nähdä, vastaus "en tiedä". Ja kukaan ei ole edelleenkään kysynyt yhtään mitään tai pitänyt edes yhteyttä.

En ymmärrä mistä tämä johtuu, aiemmin yhteydenpitomme ei todellakaan ole ollut tällaista. Ja joo, avaudun tänne koska ei ole ketään muutakaan.

Onpa outoa. Tuollaiset vastaukset kertoo siitä, että ollaan jostain vihaisia... Millaisissa väleissä ex-miehesi on ollut heihin? Miksi erositte? Voiko olla, että jotain juoruja lähtenyt liikkeelle?

Vierailija
30/36 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuis ny sillai sukset meni ristiin, vaik' on hyvät hiihtokelit.

Vierailija
31/36 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa. Tuollaiset vastaukset kertoo siitä, että ollaan jostain vihaisia... Millaisissa väleissä ex-miehesi on ollut heihin? Miksi erositte? Voiko olla, että jotain juoruja lähtenyt liikkeelle?

Ex oli hyvissä väleissä heidän kanssaan. Erottiin puhtaasti siksi ettei meidän välinen parisuhde enää toiminut yrityksistä huolimatta, eroon ei liittynyt minkäänlaista draamaa eikä siihen vedetty mukaan ketään ulkopuolisia. En keksi mitä juorujakaan tästä olisi kukaan saanut aikaiseksi, exän kanssakin ollaan edelleen hyvissä väleissä enkä näe syytä että hän olisi puhunut jotain ikäviä juttuja minusta tai meidän erosta muille ihmisille.

Ja vielä tuolle ylemmälle, nythän tosiaan kysyin että nähdäänkö, mielestäni se on selkeä ilmaisu siitä että haluan myös jutella. Sitähän tapaamiset pääasiassa on, juttelua. Vai?

Vierailija
32/36 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisten pitäisi olla kiinnostunut sun erosta? En tajua.

Vierailija
33/36 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se valitettavasti on, ihmiset ei ymmärrä eikä välitä.

Esimerkiksi lähiomaisen kuollessa osa kavereista saattaa alkaa vältellä, toiset sentään ottavat osaa, mutta unohtavat asian sen jälkeen. Oma surutyö jatkuu vuosia, mutta kaverit kuvittelee, että asian yli on päässyt muutamassa päivässä. Kukaan ei kysy miten pärjäät ja voisiko jotenkin tukea.

Asia saattaa muuttua siinä vaiheessa kun asia osuu omalle kohdalle, sen jälkeen osaa muitakin kohdella paremmin ja ymmärtää miten isosta jutusta on kysymys.

Ap, voimia sinulle, ero on iso kriisi josta toipuminen voi viedä vuosia.

Vierailija
34/36 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ainakin niin hyviä ystäviä muutama, joita todellakin kiinnostaa minun ilot ja surut ja samoin minua kiinnostaa heidän. Kysellään vointia, tarjotaan kuunteluapua, rohkaistaan, autetaan jne. Näin sen kuuluukin olla aidossa ystävyyssuhteessa. Ap:n tapaus on hyvin erikoinen... Joko ystävyys ei ole molemmin puolista tai sitten on jotain tapahtunut, että ystävät ovat jostain pahoittaneet mielensä. Ap, kun kyselit tuota näkemistä, niin kannattaa ihan suoraan kysyä, että mistä hiertää ja kertoa, että tarvitsisit juuri nyt ystävää. Jos ollaan oltu läheisissä väleissä, niin pitäisi pystyä kysymään ja puhumaan ihan suoraan!

Vierailija
35/36 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit olla hieman aloitteellisempi jos sinulla ei ole niin läheistä ystävää, joka itse kyselisi. Pyydä ystävä viinille ja avautukaa puolin ja toisin.

Vierailija
36/36 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi sitten olla kiinnostunut yhtään mistään ystäviensä asioista? Ymmärrän ettei työkaverin tai hyvänpäiväntutun erot kiinnosta mutta kyllähän nyt luulisi ystävän elämäntilanne ja ilot ja surut kiinnostavan. Onko sulla ystäviä vai oletko niitä joita ei vaan tippaakaan kiinnosta muut kuin omat asiat?

Muutamalta tullut ihania kannustavia sanoja, kiitos niistä. :) Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän