Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15 vuotta ilman työpaikan vaihtoa - onko liian pitkä aika?

Vierailija
26.01.2022 |

Olen siis ollut 15 vuotta samassa työpaikassa, tosin olen ollut töissä muutamassakin konsernin tytäryhtiössä ja siirtynyt lopulta yrityskaupassa täysin uudelle omistajalle, eli cv:ssä firman nimet ovat vaihtuneet vaikken ole hakemut uusiin paikkoihin. Olen ollut erilaisissa tehtävissäkin - sekä esihenkilönä että asiantuntijana. Silti rupesin miettimään, että olisiko pitänyt enemmän vaihtaa. Ajatuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tohon ole yhtä vastausta. Joku on tyytyväisenä koko elämänsä samassa työpaikassa, toinen haluaa vaihtelua.

Vierailija
2/13 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä itsetarkoitus se työpaikan vaihto on? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. 16 vuotta tulee tänä vuonna samassa paikassa, vähän eri tehtävissä. Olen oikeim tyytyväinen, joten en ole nähnyt syytä vaihtoon vaihtamisen vuoksi.

Vierailija
4/13 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkilainaa saa helpommin, mitä pidempään työsuhde on kestänyt.

Vierailija
5/13 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole saanut tuona aikana yhtään kunnon palkankorotusta, niin joo, olet. Olin myös 12 vuotta vaihtamatta, ja niillä 1-2%vuosikorotuksella mun ostovoima i pudonnut koko ajan. Sen huomasi siitä, että ihan samassa asunnossa ja samoilla tottumuksilla mulle jäi yhä vähemmän rahaa, ja lopulta mun tili ei meinannut riittää koko kuukautta. Mun oli pakko vaihtaa työpaikkaa voidakseni neuvotella mun palkka uudelleen.

Vierailija
6/13 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tokkiinsa, jotkut ovat samassa paikassa yli 30 vuotta, vai mitä Mika? Se on sitte jämptin ja tasaluonteisen jätkän tuntomerkki, kun on yli 30-vuotinen työura saman työnantajan leivissä ja mahdollisesti siinä samassa työssä jossa aloitti. Sillä eihän sitä muuten vapaa-ajalla riekkua ja riehua jaksaiskaan, etenkään kännätä!

Vierailija
7/13 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olin n. 22 vuotta samassa konsernissa eri yksiköissä /työnantajalla. Sitten sattuneesta syystä loppui ja samantien löysin uuden, jossa ollut nyt 4 vuotta. Palkka parani ja työaika lyheni, ei huono!

Vierailija
8/13 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suunnilleen yhtä kauan ennen kuin päätin vaihtaa. Osasyynä oli se että vanhalla alalla ei enää ollut yhtä valoisat tulevaisuudennäkymät, mutta halusin myös kokeilla millaista on työskennellä jossain muualla ennen kuin olen liian vanha hakemaan muita töitä. Vielä näin joidenkin kuukausien jälkeen olen tyytyväinen päätökseen, tuntuu paljon antoisammalta kun oppii koko ajan uutta. Vanhassa firmassa oli jo olo että kaikki on tullut nähtyä.

Vierailija
9/13 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole saanut tuona aikana yhtään kunnon palkankorotusta, niin joo, olet. Olin myös 12 vuotta vaihtamatta, ja niillä 1-2%vuosikorotuksella mun ostovoima i pudonnut koko ajan. Sen huomasi siitä, että ihan samassa asunnossa ja samoilla tottumuksilla mulle jäi yhä vähemmän rahaa, ja lopulta mun tili ei meinannut riittää koko kuukautta. Mun oli pakko vaihtaa työpaikkaa voidakseni neuvotella mun palkka uudelleen.

Sama tuli mieleen, eli palkka ei yleensä samalla työnantajalla juuri nouse. Itse olin 15 vuotta samalla työnantajalla ja vaihdoin tehtäviäkin, mutta paremman palkan saaminen oli vaikeaa. Lähdin välillä toiseen firmaan ja palasin samaan tehtävään kuusi vuotta myöhemmin, palkkani oli 1600 euroa suurempi kuin silloin kun lähdin pois.

Vierailija
10/13 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on palkka noussut 15 vuoden aikana 3200 —> 6200 euroa. Eli sen puolesta ei ole tarvinnut vaihtaa.

Ap

Vierailija
11/13 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole vaan hyvä jos on kiva työpaikka jossa haasteita riittää. En usko työpaikasta toiseen jatkuvasti pomppimisen tekevän onnelliseksi.

Vierailija
12/13 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/13 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on palkka noussut 15 vuoden aikana 3200 —> 6200 euroa. Eli sen puolesta ei ole tarvinnut vaihtaa.

Ap

Oho, nuo tuohan on hyvä kehitys. Yleensä kun palkka ei nouse kun työpaikkaa vaihtamalla :) Mutta urakehitystä sinulla on kuitenkin ilmeisesti ollut. Jos viihdyt, olet tyytyväinen palkkaan ja urakehitykseen, miski vaihtaa? Riskinä on, että joudut ojasta allikkoon ja uudessa paikassa ei olekaan asiat niin hyvin.