Oman etunimen häpeäminen
Olen aina vihannut etunimeäni, jo lapsesta asti siis ja se viha on jatkunut aikuisikään. Ei se ole edes mikään ihan naurettava tai ruma nimi, mutta etenkin nuorempana hävetti, että se tarkoittaa muutakin (kuten esim. Vilja, Lumi). Nyt aikuisena ei niin hävetä enää tuo asia, mutta en vain pidä yhtään sitä kauniina nimenä enkä pidä miltä se kuulostaa muiden sanomana ääneen tai kaikista pahin on, kun joudun itse sanomaan nimeni. Se on niin töksähtävä. Kun joudun sanomaan nimeni niin sanon sen häpeillen ja se kuuluu siis äänestäni. En vaan pysty sanomaan nimeäni itsevarmasti, koska en yhtään pidä siitä. Kiva esitellä itsensä uusille ihmisille tai vastata puhelimeen kuulostaen häpeilevältä. Olen miettinyt nimen vaihtoakin, mutta kyllä sekin tuntuisi oudolta. Ja en tiedä miten esim. omat vanhemmat suhtautuisi siihen, että vaihtaisin heidän antaman nimen.
Onko täällä muita, ketkä vihaatte etunimeänne? Miten suhtaudutte asiaan?
Kommentit (23)
Mulla on nimi joka on haukuttu täällä miljardiin kertaan. En tykännyt siitä itsekään esim.nuorena. Nykyisin asenne on neutraali. Mutta jos vaihtaisin nimeä niin siitäkös ihmiset vaan riemastuisivat ja alkaisivat puhua pahaa nimenvaihdon syistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nimi joka on haukuttu täällä miljardiin kertaan. En tykännyt siitä itsekään esim.nuorena. Nykyisin asenne on neutraali. Mutta jos vaihtaisin nimeä niin siitäkös ihmiset vaan riemastuisivat ja alkaisivat puhua pahaa nimenvaihdon syistä.
Oletkohan kaimani 🤔 Itse pidän nimestäni todella paljon ja olen aina saanut nimestäni kehuja, mutta jotenkin täällä palstalal sitä pilkataan jatkuvasti, mikä on sinäänsä jännä että ei ole mitenkään yleinen nimi.
Vaihda nimesi, hyvä ihminen! Mun lapseni vaihtoi yläkoululaisena kaikki etunimensä meidän vanhempien luvalla. Mitä sitä itselle epäsopivaa nimeä pitämään.