Outi Mäenpää Eeva 2/2022
Hieraisin silmiä ruokakaupan kassajonossa kun näin uusimman Eeva-lehden kansikuvan. Onko Outi Mäenpään kasvot photoshopattu, en tunnistanut näyttelijätärtä. Jos on, aivan kamalaa kehitystä naistenlehdeltä. Ikääntyvä nainen ei kelpaa kansikuvaan sellaisena kun on.
Kommentit (12)
Tällaisten Annaa ja Menaisia hieman hillitympien, konservatiivisempien, hieman vanhemmalle kohderyhmälle suunnattujen, selvästi hieman suuremmalla budjetilla toimivien ja laadukkaampien lehtien ei pitäisi tehdä tuollaista.
Aloittaja on kyllä nyt oikeassa. Kaikkia kansikuvia käsitellään, joitakin aika rankastikin mutta ainakaan henkilön tunnistettavuus ei saa kärsiä, niin kuin nyt näyttää käyneen. Tietämättä taustoja, en kuitenkaan syyttäisi heti kuvattavaa. Mäenpään tapauksessa, heh, saatta kuvattavallakin tosin olla tekemistä asian kanssa..
Eevan juttu Mäenpäästä löytyy netissä. Tässä ote:
---
Vaikuttavan uran televisiossa, elokuvissa ja teatterissa tehnyt näyttelijä Outi Mäenpää täyttää helmikuun lopulla kuusikymmentä mutta tuntee itsensä korkeintaan nelikymppiseksi.
”Olen kipuillut ikääntymistäni mutta nykyään olen sen kanssa sinut. Hyväksymisessä on auttanut sen ymmärtäminen, miten kiitollinen saan olla, että olen yhä elossa ja että minulla on vielä vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia.”
Tosin yhteiskunnassamme naisten sanotaan muuttuvan keski-iässä usein näkymättömiksi. Outikaan ei saanut merkittäviä rooleja viiteentoista vuoteen.
---
Kipuilu ikääntymisen suhteen näyttää jatkuvan kun näyttelijätär ei halua näyttäytyä kansikuvassa omana itsenään. Ei kai kukaan itseään kunnioittava ja arvostava 60 v. nainen halua olla jotakin muuta kuin mitä on olipa kyse henkisistä tai fyysisistä ominsisuuksista.
Tuli joku ihan muu julkkis mieleen tuosta kuvasta. Kirsi Alm-Siira?
Ei kansikuva ollut Mäenpäästä. Sisäsivuilla oli toki kuvaa hänestä upean tukkansa kanssa naama photoshopattuna.
Ikävä ilmiö, kun pitää ´kaunistaa`kasvoja. Sanokaapa ihan rehellisesti, voiko 60v nainen olla kaunis.
Aikaisemmassa viestissä luki, että aikoinaan oli kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä ilmiö, kun pitää ´kaunistaa`kasvoja. Sanokaapa ihan rehellisesti, voiko 60v nainen olla kaunis.
Kyllä voi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kansikuva ollut Mäenpäästä. Sisäsivuilla oli toki kuvaa hänestä upean tukkansa kanssa naama photoshopattuna.
no on Outi Mäenpää kannessa. Todella oudon näköinen, tosin katsoin netistä vain pikku kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi.
Niin minustakin, reilusti ikäiseltään näyttävä hyvihoidettu keho ja hiukset ja toki saatu perimä...kaunis voi olla toki.
Näin lehden kannen aamupäivällä kirjaston e-lehdissä. Piti aivan tarkistaa, että onko kyseinen nainen todella Mäenpää. Täysin epäonnistunut photoshoppaus. Aikoinaan Mäenpää oli kaunis nainen mutta ei hän silloinkaan muistuttanut kannen kuvaa.