Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wifin laajennus pihapiiriin?

Vierailija
26.01.2022 |

Tällä hetkellä talossa on 4G wifi-tukiasema olohuoneessa ja siihen on kytketty kodin vihdelaitteet ja wifi-toimii myös makkareissa ja työhuoneissa aivan moitteetta.

Mutta nyt laitettiin oveen älylukko ja eteisessä wifi on niin huono, että lukko ei tahdo saada yhteyttä wifi-verkkoon.

Tiedän että on olemassa kaikenlaisia toistimia ja tukiasemia, jotka toimii langattomasti tai pistorasialiitynnällä sähköverkon kautta, mutta mikä olisi toimiva kustannustehokas ratkaisu, jos wifi-verkkoa halutaan laajentaa?

Sisälle taloon riittäisi että wifi paranisi eteisessä, mutta jos jotain laajennusta tehdään, niin saman tien voisi ulottaa wifiverkon piharakennuksiin jotta autotallirakennukseen ja koiratarhaan saisi wifi-kamerat. Etäisyys koiratarhaan ja autotalliin on noin 20 metriä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin Prismasta mainitsemasi sähköverkkoon (pistokkeeseen) liitettävän tukiaseman (signaalin Vahvistin). Hinta oli n. 30€

4G tukiasema on päätalon ikkunassa, pihan puolella. Ulkorakennus on n. 50m päässä pihan toisella puolella.

Vahvistin on ulkorakennuksen sisällä ikkunan sisäpuolella jatkojohdolla. 

Riittää kattamaan koko pihan, ja ulkorakennuksen.

Tila jossa tuo vahvistin on, on kylmä, mutta se tuottaa sen verran lämpöä, että kovillakin pakkasilla oli reippaasti plussan puolella (itse vahvistin siis, ei se koko tila :D :D ), lasermittarilla mitatessa. 

Toiminut ilman ongelmia n. 2 vuotta, kerran olen joutunut uudelleenkäynnistämään sen manuaalisesti.

Näitä voi olla samassa verkossa 4kpl, ja mietin pitäisikö autotallin ikkunaan myös lisätä moinen, jolloin nämä olisivat kolmion muodossa, mutta tähän mennessä ei ole ollut tarvetta.

Vierailija
2/4 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä fifi lähemmäs eteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirrä fifi lähemmäs eteistä.

Ei onnistu, koska wifi on nyt  olohuoneen nurkassa ja olohuoneen viihde-eletroniikka on wifi-tukiasemassa kiinni kaapeleilla. Tai toki wifin voi siirtää, mutta sitten pitää jotenkin hoitaa RJ45 kytkennät telkkareille ja muille vehkeille.

-AP-

Vierailija
4/4 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin Prismasta mainitsemasi sähköverkkoon (pistokkeeseen) liitettävän tukiaseman (signaalin Vahvistin). Hinta oli n. 30€

4G tukiasema on päätalon ikkunassa, pihan puolella. Ulkorakennus on n. 50m päässä pihan toisella puolella.

Vahvistin on ulkorakennuksen sisällä ikkunan sisäpuolella jatkojohdolla. 

Riittää kattamaan koko pihan, ja ulkorakennuksen.

Tila jossa tuo vahvistin on, on kylmä, mutta se tuottaa sen verran lämpöä, että kovillakin pakkasilla oli reippaasti plussan puolella (itse vahvistin siis, ei se koko tila :D :D ), lasermittarilla mitatessa. 

Toiminut ilman ongelmia n. 2 vuotta, kerran olen joutunut uudelleenkäynnistämään sen manuaalisesti.

Näitä voi olla samassa verkossa 4kpl, ja mietin pitäisikö autotallin ikkunaan myös lisätä moinen, jolloin nämä olisivat kolmion muodossa, mutta tähän mennessä ei ole ollut tarvetta.

Et muistaisi mikä on laitteen merkki ja tyyppi? Kyseessä ilmeisesti wifi toistin? Ei sellainen joka siirtää signaalia sähköjohtoja pitkin?

-AP-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän