Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarkoittaako rajoituksista luopuminen myös maskeista luopumista?

Vierailija
26.01.2022 |

Tätä ei ole missään mainittu.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On erikoista ajattelua, että viruksen (tarttuu ilmateitse hengityselinten limakalvojen kautta) levitessä moninkertaisesti verrattuna kahden vuoden takaiseen, koko kansaa järkyttäneeseen määrään, joukolla puhutaan maskien turhuudesta.

Tämä on asia, johon hallitus (jos kiinnostaa) voisi nyt ottaa jämäkän kannan.

Busseissa ym on maskittomia suurin osa Pirkanmaalla. Minua hämmästyttää. Olen uskollisesti käyttänyt jo kaksi vuotta. Vain perheen jäsenten kanssa kodeissamme olen ilman.

SsM arin näyttää huonoa esimerkkiä, kun ei käytä maskia.

Juuri nämä levittävät ja julkisuuteenkin tulee heidän tartuntatietojaan ja altistumisiaan.

Etoo.

Mä en välitä siitä, mitä muut ihmiset tekevät tai ovat tekemättä. Mulla on sytostaattilääkitys menossa ja käytän ffp3-hengityssuojainta aina, kun menen sisätiloihin, missä on muita ihmisiä. Enkä voi pahoin. 

Vierailija
22/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On erikoista ajattelua, että viruksen (tarttuu ilmateitse hengityselinten limakalvojen kautta) levitessä moninkertaisesti verrattuna kahden vuoden takaiseen, koko kansaa järkyttäneeseen määrään, joukolla puhutaan maskien turhuudesta.

Tämä on asia, johon hallitus (jos kiinnostaa) voisi nyt ottaa jämäkän kannan.

Busseissa ym on maskittomia suurin osa Pirkanmaalla. Minua hämmästyttää. Olen uskollisesti käyttänyt jo kaksi vuotta. Vain perheen jäsenten kanssa kodeissamme olen ilman.

SsM arin näyttää huonoa esimerkkiä, kun ei käytä maskia.

Juuri nämä levittävät ja julkisuuteenkin tulee heidän tartuntatietojaan ja altistumisiaan.

Etoo.

Tässä on vain se ero, että nyt on käytössä rokotteet, jotka estävät vakavat tautimuodot, ja lisäksi nyt on alkuperäistä lievempi virusvariantti. Alunperinhän maskit otettiin käyttöön juuri siksi, että ei ollut rokotteita ja toivottiin niiden auttavan suojelemaan riskiryhmiä. Nyt on rokotteet, joilla riskiryhmät ja muutkin on suojattu. Miksi siis maskit edelleen? Nyt saa mennä jo koronapositiivisena töihin, mikä olisi myös ollut kauhistuttava ajatus kaksi vuotta sitten. Mutta onko kantamme tosiaan se, että maskittomuus on suurempi uhka kuin se, että tiedetysti koronapositiivinen pyörii ihmisten joukossa töissä, julkisissa kulkuvälineissä, jne? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha jäädä odottelemaan suosituksen poistamista, jos koet maskin turhaksi jätä se pois. Ja niin edespäin...

Vierailija
24/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voisivat käsidesit pysyä julkisilla paikoilla käytössä.

Vierailija
25/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tämä rajoitusten purkaminen nyt sitä, ettei koulu voi enää pakottaa meidän alakoululaista käyttämään pipoa edes kovilla pakkasilla? Somessa tein omaa tutkimusta, että pipo kuumentaa lapsen aivoja ja aiheuttaa jopa 50,000 kuolemaa vuodessa.

Vierailija
26/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tämä rajoitusten purkaminen nyt sitä, ettei koulu voi enää pakottaa meidän alakoululaista käyttämään pipoa edes kovilla pakkasilla? Somessa tein omaa tutkimusta, että pipo kuumentaa lapsen aivoja ja aiheuttaa jopa 50,000 kuolemaa vuodessa.

Ei kai koululla ole ollut mitään valtuuksia pakottaa ketään käyttämään pipoa tähänkään asti. Suomen pakkasilla on toki järkevää käyttää pipoa, mutta ei kukaan varsinaisesti vahingoitu, jos pipoa ei käytä. Itse voi toki palella enemmän.

Luulit varmaan keksineesi hyvän vertauksen, jolla osoittaisit maskien ehdottoman tarpeellisuuden, mutta nuohan ovat täysin erilaisia. Pipoa käytetään siksi, että itse ei palelisi, että itsellä olisi miellyttävämpi olo, ja ettei lämpöä haihtuisi niin paljon. Pipottomuus pakkasella aiheuttaa väistämättä lämmön haihtumista. Mutta maskittomuus ei aiheuta väistämättä kenellekään yhtään mitään. Esimerkiksi korona ei voi tarttua terveestä maskittomasta ihmisestä. Ja toisaalta nyt on rokotteet. Pipolle ei oikein ole vaihtoehtoa. Mutta toisaalta mitään valtakunnallista piposuositusta saati pipopakkoa ei ole.

Vierailija
27/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai koululla ole ollut mitään valtuuksia pakottaa ketään käyttämään pipoa tähänkään asti. Suomen pakkasilla on toki järkevää käyttää pipoa, mutta ei kukaan varsinaisesti vahingoitu, jos pipoa ei käytä. Itse voi toki palella enemmän.

Luulit varmaan keksineesi hyvän vertauksen, jolla osoittaisit maskien ehdottoman tarpeellisuuden, mutta nuohan ovat täysin erilaisia. Pipoa käytetään siksi, että itse ei palelisi, että itsellä olisi miellyttävämpi olo, ja ettei lämpöä haihtuisi niin paljon. Pipottomuus pakkasella aiheuttaa väistämättä lämmön haihtumista. Mutta maskittomuus ei aiheuta väistämättä kenellekään yhtään mitään. Esimerkiksi korona ei voi tarttua terveestä maskittomasta ihmisestä. Ja toisaalta nyt on rokotteet. Pipolle ei oikein ole vaihtoehtoa. Mutta toisaalta mitään valtakunnallista piposuositusta saati pipopakkoa ei ole.

Me ollaan jo kerätty adressi muiden vanhempien kanssa, että koulu ei voi pakotta meidän koululaisia käyttämään pipoa, ulkoilemaan välitunnilla, tekemään läksyjä eikä puhumaan läksyistä meidän koululaisille tai muuten, koska läksyistä puhuminen on meidän Antti-Jussi-Petterille hyvin traumaattista ja meidän AJP:n pitää itsenäisesti saada päättää omasta opiskelustaan ja ulkona olostaan eikä Sannan hallitus voi määrätä, että meidän AJP:n pitää mennä ulos pihalle aina kerran tunnissa. Se rikkoo meidän AJP:n ihmisoikeuksia räikeästi!

Olet ilmeisesti olevinasi kovinkin nokkela. Maskipakko koulussa ei millään lailla rinnastu mainitsemiisi asioihin.

Vierailija
28/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsienpesusta nyt ei kannata ylipäätään koskaan luopua. Vai meinasitteko vessakäynnin jälkeen jättää kätenne pesemättä koska rajoitukset poistuu??

Vierailija
29/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylikuolleisuus raketoi ennenkuulumattomasti? Voitteko piikitetyt lopettaa sen kuolemisen.

Vierailija
30/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsienpesusta nyt ei kannata ylipäätään koskaan luopua. Vai meinasitteko vessakäynnin jälkeen jättää kätenne pesemättä koska rajoitukset poistuu??

Millä lailla tuo koronarajoituksiin liittyy?

Vierailija
31/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te, jotka tässä ketjussa puhutte pipoista, läksyistä ja käsinpesusta - onko pointtinne siis se, että ei saisi kyseenalaistaa ikuiseksi jäävää maskisuositusta, vai mitä oikein haette noilla rinnastuksilla? Jos tarkoitatte sitä, että suosituksesta huolimatta maskeja tulisi käyttää aina vähän samoin, kuin pestään kädet vessassa käynnin jälkeen, niin ettekö sitten voisi sanoa vain suoraan, että haluaisitte ikuisen maskisuosituksen? Tai jos mielestänne maskin käytöstä pitäisi tulla samanlainen normi ja itsestäänselvyys kuin läksyjen tarkastaminen on koulussa, voisitte sanoa suoraan, että kaipaatte tällaista maskinormia. Tietysti perustelut olisivat kivat, myös.

Vierailija
32/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te, jotka tässä ketjussa puhutte pipoista, läksyistä ja käsinpesusta - onko pointtinne siis se, että ei saisi kyseenalaistaa ikuiseksi jäävää maskisuositusta, vai mitä oikein haette noilla rinnastuksilla? Jos tarkoitatte sitä, että suosituksesta huolimatta maskeja tulisi käyttää aina vähän samoin, kuin pestään kädet vessassa käynnin jälkeen, niin ettekö sitten voisi sanoa vain suoraan, että haluaisitte ikuisen maskisuosituksen? Tai jos mielestänne maskin käytöstä pitäisi tulla samanlainen normi ja itsestäänselvyys kuin läksyjen tarkastaminen on koulussa, voisitte sanoa suoraan, että kaipaatte tällaista maskinormia. Tietysti perustelut olisivat kivat, myös.

En ole kysymyksesi kohderyhmää, mutta mun mielestä voisi ihan hyvin jäädä suositus "jos tulet kouluun/töihin flunssaisena, käytä maskia". 

Vierailija
33/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kysymyksesi kohderyhmää, mutta mun mielestä voisi ihan hyvin jäädä suositus "jos tulet kouluun/töihin flunssaisena, käytä maskia". 

Mitä järkeä tuossa oikeastaan olisi? Eikö mieluummin kannattaisi jäädä flunssaisena tai yleensäkin kipeänä kotiin/saikulle, sen sijaan että tulisi maskin kanssa töihin ja kouluun tartuttamaan kaikki muut?

Vierailija
34/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se Vapaus™!

Vierailija
35/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilahduttavaa nähdä että niin monet ovat jo luopuneet maskista, osa taas ei palaa ikinä henkisestä poikkeustilasta ja pitää maskeja elämänsä loppuun asti. Maskin käytöstä tuskin tarvitsee ohjeistaa erikseen, kyseessä on suositus.

Mitä muiden maskien käyttö ensinnäkin sulle kuuluu ja mikä ihme siinä idioottia ilahduttaa?

Vierailija
36/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin, että maskeja käytettäisiin jatkossakin niissä paikoissa, joihin on ihan pakko mennä, Lääkärit, labrat, ruokakaupat, apteekit ja julkinen liikenne.

Vierailija
37/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toivoisin, että maskeja käytettäisiin jatkossakin niissä paikoissa, joihin on ihan pakko mennä, Lääkärit, labrat, ruokakaupat, apteekit ja julkinen liikenne.

Eli käytännössä samoissa paikoissa kuin nytkin. Miksi toivoisit, että maskeja käytettäisiin jatkossa lähes kaikkialla? Mikä se hyöty olisi?

Vierailija
38/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvailit juuri oman painajaisversioni tulevaisuudesta.

Vierailija
39/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneet taitaa olla viimeinen paikka, jossa maskit poistuu. Lentoyhtiöt pitävät maskipakkoa vielä pitkään. Kuka tietää, vaikka se jäisi voimaan hamaan tappiin asti?

Ja toivottavasti kauppojen kassoille jäisi se pleksi suojaamaan edes hiukan kassa työntekijää kaikkien ihmisten köhimisiltä jatkossa. Nyt jopa tuntuu uskomattomalta, että miksei niitä pleksejä ole ollut aina käytössä. 

Vierailija
40/40 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on harhaa. Jos covid olisi pelkästään ilmalevitteinen kuten Ebola, Suomessa olisi jokainen jo käynyt osastolla ainakin kerran.

Flunssapallo-rakenteiset virukset kyllä leviävät ilman kautta spraymaisesti kun niitä yskitään suljetussa tilassa muiden hengitysteihin.

Hengitysteiden suojaaminen on yhä yksinkertaisin tapa suojata itseään tartunnalta. Agendassa lienee sovittu että kolmois-phitzer on tämän kansakunnan ratkaisu johon koko kansan päästessä julistetaan epidemia voitetuksi. Kuitenkaan laadukas hengityssuojain ei aiheuta mitään vieraskomponentteja

käyttäjänsä kehoon, toisinkuin mrna-looppiin jääneet saavat. Se mitä siitä seuraa jää teidän nähtäväksi ja koettavaksi.

Suomessa on otettu mallia laskennan tavoitteista propagandan avulla mm. Neuvostoliitossa oli tapana että laskutapaa muokattiin tulokselle sopivimmaksi. Siellä tosin ei heiluteltu käsiä Ylen aamutv:ssä alati kantaansa vaihtavien asiantuntijoiden johdolla.