Iso ylipaino ja laihduttaminen
Onko täällä isosta ylipainosta laihduttaneita? Ja en tarkoita mitään ihmedieettiä vaan ihan liikunnalla ja syömällä oikein. Olisi kysymyksiä:
Lähtikö kiloja nopeasti alussa? Onko tavallista, että kilot eivät aluksi muutu, mutta senttejä lähtee joka puolelta?
Kommentit (6)
Olen ollut kevyemmällä ruokavaliolla kuukauden, ei karkkia, ei alkoa. Kävelylenkkejä. Tulos -1,2kg. Pettymys, koska ylipainoa kymmeniä kiloja. Kertokaa mullekin jotain rohkaisevaa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:17"]
Ja ap vielä tässä: olen laihduttanut pienillä kaloreilla aiemmin nopeasti 30 kg, mutta kilot tulivat vuodessa takaisin. Nyt tarkoitus pudottaa hitaammin ja syömällä terveellisesti.
[/quote]
Kannattaa miettiä miksi ne kilot tulivat takaisin. Siksikö, että laihdutit nopeasti vai siksi, että söit laihdutuskuurisi jälkeen kuten ennenkin? Itse olen laihduttanut hitaasti syömällä oikein sekä liikkumalla ja myös nopeasti kitukuurilla, mutta joka kerta kilot ovat tulleet takaisin tismalleen samasta syystä: ruoka maistuu liian hyvin. Ainoa mikä ratkaisee on se, mitä syö laihdutuksen jälkeen. Hitaamalla kuurilla toki on varmasti suurempi todennäköisyys omaksua oikeanlaisen ruokavalion perusteita, mutta pelkkä hidas laihdutuskuuri ei takaa pysyviä tuloksia.
Aloin laihduttamaan 123kg ruhoani vuonna 2012 ja tähän mennessä olen pudottanut 30kg. Hitaasti olen siis edennyt ja nauttinut myös elämästä, uskoisin että tällä tavalla tulen laihtumaan vielä normaalipainooni kivutta ja pitämään optimipainoa yllä.. :) Ei siis mitään kitudieettejä vaan syömisen määrän kohtuullistamista ja lisättyä arkiliikuntaa.
4 niin juuri teinkin, söin liikaa. Mutta sitä en kysynytkään! Kysyin että onko muilla käynyt niin että paino tippuu hitaasti silloin, kun laihduttaa oikealla tavalla. Kun pienellä kalorimäärällä paino tippui aluksi kilon viikossa.
Ja ap vielä tässä: olen laihduttanut pienillä kaloreilla aiemmin nopeasti 30 kg, mutta kilot tulivat vuodessa takaisin. Nyt tarkoitus pudottaa hitaammin ja syömällä terveellisesti.