Mitä tehdä kun en uskolla tavata ihmisiä kun jännitän niin paljon että saatan pyörtyä/mennä ripulille?
Tämä ei ole naurun asia, jos on joku tärkeä meno, esim haastattelu tai treffit, jännnitän niin paljon että olen ihan jäykkä silloin kuin on tämä meno ja mahani menee ihan sekaisin, huimaa ja olen kalpea. Kerran meinasin pyörtyä. Saattaa kuulostaa koomiselta mutta on oikeasti kamalaa. En osaa ollenkaan rauhoittua
Kommentit (15)
Älä mene niihin. Mene vasta sitten, jos on se mitä todella haluat. Tapaa tutumpia. Kohota itsetuntoa. Syö ravinteita tarpeeksi.
Puhuisin lääkärille. Jännitykseen on lääkkeitä. Itsellä ei auttanut kuin lääkehoito. Kun sitten huomasi, ettei tarvitsekaan jännittää, saattoi lääkkeet jättää pois. Mutta samalla pitäisi sitten kyllä käydä niissä tilanteissa.
Jännitystä on hitonmoista siedättää, jos esim. hikoilee niin että kämmenet ovat ihan märät eikä ajatus kulje. Tiedän kokemuksesta.
Miten ihmeessä olet tähän asti pärjännyt?
Paranna vaivasi vaikkapa psykologin seurassa.
Lääkäristä suosittelen minäkin beetasalpaajia noihin fyysisiin oireisiin. Ei rauhoittavia kuitenkaan kannata alkaa käyttää, ne vain pahentavat juurisyytä. Sitten vain paljon kaikenlaisia tapaamisia tai ainakin säännöllisesti. Haastettelutilanteet on (lähes) kaikille jännittäviä ja ahdistavia, mutta muu ei auta kuin altistus.
Terapiaa ennemmin kuin lääkkeitä. Lääkkeistä voi olla vaikea päästä eroon.
Siedätystä ehdottaisin minäkin. En ainakaan itse tykkäisi, että tuttavani tulisivat tapaamisiin pilleripäissään. Mulla on kokemusta diapameja nappailevasta äidistä.
Ennen tapaamista harrasta liikuntaa, tee hengitysharjoituksia (YouTubesta Wim Hof tai Nadi Shodhana), meditoi. Bach Rescue Remedy suihke.
Vierailija kirjoitti:
Älä mene niihin. Mene vasta sitten, jos on se mitä todella haluat. Tapaa tutumpia. Kohota itsetuntoa. Syö ravinteita tarpeeksi.
Pelottavan tilanteen välttäminen vaan lisää sitä pelkoa.
Vaisto vain varoittaa, ettei kusipäitä kannata treffailla.
Vierailija kirjoitti:
Vaisto vain varoittaa, ettei kusipäitä kannata treffailla.
Taitaa ap olla yksi kp itse.
Tarvitaan enemmän taustatietoa, Ap. Joku jo kysyikin miten olet tähän asti pärjännyt? Ei kai tämä ole tullut yllätyksenä? Miten koulussa, kun piti esitelmä tehdä?
Auttaisiko jonkinlainen siedätyshoito?