Miten vihdoin aloin laihtua
Laihdutukseni ei meinannut millään onnistua. Olen yrittänyt ja yrittänyt koko tämän vuoden saada noin 18 kg putoamaan, mutta koko ajan jumitusta ja ihan tuskaa. Sitten keksin, että lopetan kertakaikkiaan syömisen klo 17 jälkeen. Eli syön koko päivän kevyesti, ei herkkuja, ei sokeria, valkoisia jauhoja, annoskoot kurissa PLUS syömisen lopettaminen klo 17. Lisäksi olen mennyt nukkumaan klo 21. Kuulostaa oudolta ehkä, mutta miten hyvää pitkät yöunet ovat tehneet ja laihtuminen on vihdoin lähtenyt hyvään vauhtiin. Tunnen oloni levänneeksi, energiseksi ja hoikistun vihdoin!
Kommentit (11)
Mulla on niin isot lapset, etteivät tarvitse äitiä illalla, siis teini-iässä. Ja onhan mies valveilla puoleenyöhön, hän pitää jöötä tarvittaessa ;). Aluksi tuli hirveä nälkä mutta nykyään ei ollenkaan. Ja nukun sikeämmin maha tyhjänä kuin täynnä, unenlaatu on parantunut minusta suorastaan huomattavasti. -ap
Tuo kitudieetti ei ehkä pidemmän päälle toimi, koska se saa elimistön säästöliekille. Itse olen todennut toimivaksi sen, että viitenä päivänä viikossa on suht tarkka syömisistään ja kahtena heittää vapaalle. Ai miten ihanaa, kun joskus saa myös mässäillä ja silti paino putoaa!
Voisin kokeilla tuota 5/2 systeemiä vähän myöhemmin. Onko väliä, milloin ne kaksi päivää pitää, peräkkäin ei kai, esim. viikonloppua? -ap
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 06:58"]Voisin kokeilla tuota 5/2 systeemiä vähän myöhemmin. Onko väliä, milloin ne kaksi päivää pitää, peräkkäin ei kai, esim. viikonloppua? -ap
[/quote]
En usko, että sillä loppupeleissä on väliä. Itse teen miten milloinkin - ja joskus syön vapaammin jopa kolmena päivänä viikossa - ja homma toimii!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 06:56"]Tuo kitudieetti ei ehkä pidemmän päälle toimi, koska se saa elimistön säästöliekille. Itse olen todennut toimivaksi sen, että viitenä päivänä viikossa on suht tarkka syömisistään ja kahtena heittää vapaalle. Ai miten ihanaa, kun joskus saa myös mässäillä ja silti paino putoaa!
[/quote]
Mulla on suht sama systeemi mutta vain yksi herkuttelupäivä. Silloin syön ihan överit esim. kilon karkkia. Jokaisella toki toimii eri asiat mutta mulla heti laihtuminen stoppasi jos oli 2 herkkupäivää.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 07:12"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 06:56"]Tuo kitudieetti ei ehkä pidemmän päälle toimi, koska se saa elimistön säästöliekille. Itse olen todennut toimivaksi sen, että viitenä päivänä viikossa on suht tarkka syömisistään ja kahtena heittää vapaalle. Ai miten ihanaa, kun joskus saa myös mässäillä ja silti paino putoaa!
[/quote]
Mulla on suht sama systeemi mutta vain yksi herkuttelupäivä. Silloin syön ihan överit esim. kilon karkkia. Jokaisella toki toimii eri asiat mutta mulla heti laihtuminen stoppasi jos oli 2 herkkupäivää.
[/quote]
No minä en koskaan syö kiloa karkkia! Syön mieluummin vaikka suklaapatukan ja herkullisen pullan. Sen kun tekee kolme kertaa viikossa, saa varmasti vähemmän kaloreita kuin kilosta karkkia ja voi "mässäillä" kolmena päivänä!
Itse en nyt aloita mitään herkkupäiviä tai muita vähään aikaan, kun tämä toimii niin hyvin ja olen tyytyväinen eikä ole nälkä. Jos tämä ei toimisi, kokeilisin jotain muuta. Herkkuja ei ole edes ikävä, joten miksi ottaa niitä mukaan kuvaan.
Itse asiassa tämä iltasyömättömyys alkoi vähän sattumalta. En keksinyt eräänä iltana mitään syömistä. Availin jääkaappia ja ruokakaappeja, muttei tuntunut löytyvän mitään minulle. Pakastimen koluttuani ja huomattuani, ettei yhtään tee mieli jotain kukkakaalia, päätin etten syö stten mitään. Aamulla ihmettelin, miten hyvin olin kestänyt syömättömyyden ja huomasin heti, miten jollailla lailla kiinteämpi olin. Siitä se lähti ja hyvin on toiminut jo viikkoja. -ap
Kerro sitten kolmen vuoden kuluttua, tuliko tolkutonta nälkää, säästöliekkiä tai painon palautumista. Se, että toimii nyt, ei ole tae tulevasta.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 07:23"]Itse en nyt aloita mitään herkkupäiviä tai muita vähään aikaan, kun tämä toimii niin hyvin ja olen tyytyväinen eikä ole nälkä. Jos tämä ei toimisi, kokeilisin jotain muuta. Herkkuja ei ole edes ikävä, joten miksi ottaa niitä mukaan kuvaan.
Itse asiassa tämä iltasyömättömyys alkoi vähän sattumalta. En keksinyt eräänä iltana mitään syömistä. Availin jääkaappia ja ruokakaappeja, muttei tuntunut löytyvän mitään minulle. Pakastimen koluttuani ja huomattuani, ettei yhtään tee mieli jotain kukkakaalia, päätin etten syö stten mitään. Aamulla ihmettelin, miten hyvin olin kestänyt syömättömyyden ja huomasin heti, miten jollailla lailla kiinteämpi olin. Siitä se lähti ja hyvin on toiminut jo viikkoja. -ap
[/quote]
Pointti ei ole herkut vaan välillä suurempi kalorimäärä - vaikka ihan ruualla - jotta elimistö ei mene säästöliekille.
Mä olen jo kauan syönyt noin, eli että ei ruokaa enää 4h ennen nukkumaan menoa. Ja paino pysyy kurissa, nukun hyvin eikä aamulla ole järkyttävä nälkä. Iltaisinkaan ei tee mieli syödä kun siitä on päässyt yli. Herään kuitenkin jo kuudelta ja syön aamupalan suht. aikaisin. Enemmän elimistöä kuormittaa jos ei anna ruoansulatukselle minkäänlaista lepotaukoa. Tavasta oli minulle vaikein luopua, oli niin kiva aina lapsen nukkumaan mentyä herkutella miehen kanssa.
Unenpuute voi mullakin olla syynä. Eikö sulla ole lapsia? Meillä lapset nukkuu ysin-kympin aikaan vasta ja sen jälkeen on sitten vielä kotitöitä. Itse menen kyllä kymmeneltä nukkumaan ja herään kuudelta, enempää en yksinkertaisesti voi nukkua.
Ja tuleeko sulle nälkä illalla vai tottuuko siihen?