Taas kaveri syöttää vauvaa karkeilla!
Kävin lounaalla kaverin ja tämän 1v lapsen kanssa yhden lounasravintolan buffetissa. Muuten molempien ruokailu näyttää ok (vaikka itse en höttöpastaa ottaisi saati lapselle antaisi, kivittäkää vaan minut!), mutta kahvipöydässä oli vaahtokarkkeja tarjolla, ja siitä kaveri antoi lapselleen yhden tai kaksi. Lapsella oli äsken 1v synttärit, ja kaveri antoi lapsen maistaa kakkua ja mustikkapiirakkaa, mikä oli ok kun synttärit kyseessä. Mutta pitääkö sitä viikollakin noin pienelle sokerikarkkeja antaa?! Kyseessä ei ole provo, olen oikeasti tätä mieltä ja aiemminkin kirjoittanut samankaltaisesta asiasta tänne. Ei tuo kaveri ylipainoinen ole, mutta vähän pullea, näkyy kyllä että herkut maistuu pitkin viikkoa. Hän oli lapsena aika pulska, ja on sanonut ettei halua lapselle samaa - silti nyt jo opettaa sokerihiireksi.
Kommentit (9)
Onko raskasta elää kontrollifriikin elämää?
Ymmärräthän, että tuota menoa olet aikanaan se kerrostalon vanhus, jonka ovi avautuu raolleen ja verhot heilahtavat muiden asukkaiden mennessä ohi.
Ala nyt jo taistella tuota ominaisuutta vastaan.
Keinoja voisivat olla uudet harrastukset ja opiskelu, jooga, pilates, tai vaikka pärekorin tekeminen. Joku itsensä kehittäminen. Pääasia että käännät katseesi ja negatiiviset ajatuksesi pois muiden asoista.
On se hurjaa, jos lapsi saa jossain erityistilanteessa herkkuja. Varsinkin omilla syntymäpäivillä? Miksi muiden valinnat kiinnostaa niin kovin, mikä saa sinut kritisoimaan muiden valintoja, onko oma elämäsi ihan ok? On varmaan suurempiakin asioita, kuin kakun syöminen syntymäpäivillä. Olet harvinaisen pikkumainen ihminen, jolla on ilmeisen sisällyksetön elämä.
Löydän niitä negatiivisia ihan itsestäni, siksi onkin "mukavaa" kiinnittää huomiota toisten virheisiin. Ap
Väitän, että jos kaverini olisi tullut kertomaan hänen syöttävän vauvalle karkkia, kaikki täällä olisivat teilanneet hänet . Kun minä kerron, ettei se ole lapselle hyväksi, minut teilataan. Ap
Oletko tosissasi?! Kyllä nautinnot kuuluu elämään, lapsenakin. Minä, lapseni ja mieheni elämme myös nautinnollista elämää, ja syömme herkkuja aina välillä. Kukaan meistä ei myöskään ole ylipainoinen, ja 2v lapsellamme on aina oma suklaalevy kaapissa! Järkytyitkö?!
No ei kai 1-2 vaahtokarkkia nyt vielä mikään paha ole. Luin otsikon ja tuli mielikuva, että on syöttänyt oikein pussikaupalla.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:51"]Väitän, että jos kaverini olisi tullut kertomaan hänen syöttävän vauvalle karkkia, kaikki täällä olisivat teilanneet hänet . Kun minä kerron, ettei se ole lapselle hyväksi, minut teilataan. Ap
[/quote]http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/kategoria/2/ketju/4475789/Annoin vuotiaalle vaahtokarkin.
Kokeilin.
Olet mulkero stalkkaaja.
Minä olen lapselleni sokeri- ja lisäainenatsi. Lasken jopa päivittäiset hedelmäannokset, ettei sokeria tule päivän mittaan nautittua liikaa. Lapsella tai meillä vanhemmilla ei ole diabetesta tai mitään muitakaan sairauksia, minusta vaan sokeri on myrkkyä.
MUTTA: sokerin demonisoiminen on jatkuvan karkinpuputtamisen jälkeen pahin virhe, jonka vanhempi voi tehdä. Erikoistilanteissa, kuten juhlissa, ravintolassa tai muussa harvoin toistuvassa tapahtumassa, annan kyllä lapselle sokeria. Se vaan ei saa olla palkinto tai lohdutus.
Niin että hankipa ap elämä. Käy lenkillä, lue kirja.
Pitäisikö sinun hankkia elämä ja keskittyä siihen?