Sisustetaan 34-neliöinen kaksio!
Miten sinä sisustaisit 34-neliöisen kaksion? Asunnossa on keittiö/olohuone, makuu-/työhuone ja kylpyhuone. Hankkisitko kulmasohvan vai neljän hengen ruokapöydän? Kalustaisitko ikealla vai design-kalusteilla? Mitä värejä käyttäisit ja millaisia tilaniksejä soveltaisit?
Pidetään vähän asiallista hauskaa :-)
Kommentit (18)
Puhutaanko mieluummin anaaliseksistä?
Miksi kukaan lähtisi sisustamaan tuota?
Mulla on tuon kokoinen. Ihan hyvin saa mahtumaan. Kannattaa luopua ajatuksesta, että huonekalujen on pakko olla seinän myöntäisesti. Toki pohja vaikuttaa paljon, että miten onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuon kokoinen. Ihan hyvin saa mahtumaan. Kannattaa luopua ajatuksesta, että huonekalujen on pakko olla seinän myöntäisesti. Toki pohja vaikuttaa paljon, että miten onnistuu.
Isoin ongelma pienessä kämpässä on säilytystila. Kyllä se alkaa kyrsimään, kun edes pyyhkeille ja lakanoille ei ole kunnollisia säilytystiloja, kokoajan joutuu kikkailemaan. Usein pohjapiirustuskin nyky kämpissä on sellainen, että esim lisäkaappia on ihan mahdoton sijoittaa mitenkään järkevästi.
Ostan Maskulta huonekalut, Maskulla nyt superALE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoin ongelma pienessä kämpässä on säilytystila. Kyllä se alkaa kyrsimään, kun edes pyyhkeille ja lakanoille ei ole kunnollisia säilytystiloja, kokoajan joutuu kikkailemaan. Usein pohjapiirustuskin nyky kämpissä on sellainen, että esim lisäkaappia on ihan mahdoton sijoittaa mitenkään järkevästi.
Jos asuu yksin niin eipä niitä pyyhkeitä ja lakanoita tarvia paljoo
Musta imukuppi seinädildo jääkaapin oveen.
Olisi ahdistava kaksio noilla neliöillä. Mielummin yksiö sitten. Olen asunut lapsen kanssa kahdestaan 60 neliöisessä kaksiossa ja se on oikein hyvä neliömäärä kaksiolle.
Ei voi edes suunnitella sisustusta, ennenkuin näkee asunnon pohjakuvan ja mittasuhteet.
Melko tyhmältä ap vaikutat, jos et tuota tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senpä takia hankitaan esim. Sänky säilytyslaatikoilla/laatikoita sängyn alle, sohviakin löytyy säilytystilalla (ainakin vuodesohvia), sohvapöydäksi joku arkku tms... Että kaikki tai mahd. moni niistä huonekaluista mitä muutenkin tarvitaan, on samalla säilytyskalusteita.
Työpöydäksi perinteinen, missä on laatikosto mukana, eikä mitään pelkkää pöytälevyä jaloilla. Nyt on kovin simppeliä, kevyttä huonekalua ollut trendinä, mutta säilytystilan maksimointiin niistä ei ole. Tietysti huonekalut pitää valita tilaan sopiviksi eikä hankkia massiivista vuodesohvaa vain sen säilytystilan takia jos se ei tilaan istu.
Kaksio? O_o Minun yksiössä on 36 neliötä, kyllä tästä sais jotenkuten kaksion, mutta että 34 neliötä O_o
mut niin ehdottomasti sohva! Siinä voi myös syödä. Ruokapöydän tuolilla harvemmin vedetään lepiä.
Yhden halvan sisustusvinkin voin antaa. Jos ei ole kovin viherpeukalo, niin tekokukat karahvissa. Naisellista ja piristävää. Tänään hain Ikeasta.
Olohuoneeseen divaanisohva asukkaalle ja tavallinen sohva vieraille. Sohvapöytä jossa on pyöristetyt reunat, ei satu jos soheltaa. Työpiste tulee olohuoneeseen eli iso kirjoituspöytä, ergonominen tuoli ja tietokone. Lähemmäs keittiöpistettä pieni pöytä ja pari tuolia, sillä on selvittävä. Olohuoneeseen mahtuisi myös pari kirjahyllyä tai lipastoa. Makkariin tulee valtavan suuri sänky (kaikki ergonomista avaruustekniikkaa) ja yöpöytä. Yövalo on jalallinen, tukeva ja himmennettävä. Kaikkien huoneiden verhoissa on pimennysverhot ja tavalliset verhot. Kuumaa kesää ajatellen on tuuletinta varalla ja jäähdytintä. Talveksi turvallinen varapatteri. Materiaaleissa pääroolissa on kokopuu, mänty ja koivu.
Riippuu vähän mitä tarvitset ja mistä tykkäät, mutta itse laittaisin sohvan (mahdollisesti vuodesohva jos tarvii majoittaa kavereita) ja 2 hengen pienen pöydän tai ainakin pari tuolia. Jos työhuoneessa on pöytä, ei välttämättä tarvitse olohuoneeseen muuta pöytää kuin pienen sohvapöydän. Viherkasvit virkistävät kivasti, hommaa yksi iso ja kaksi pientä.
Itse tykkään värityksestä vihreä ja keltainen. Mikä on lempivärisi? Pelkkä valkoinen valkoisella sisustus on omasta mielestäni tylsä, värit tekevät terää. Onnea sisustukseen!
Jos vaan huonekorkeus riittää, parvi ehdottomasti. Sopivan 70-lukulainen mutta toimiva.
Mun tyttärellä on 32m2 kaksio, huoneet saman suuruiset n 14m2.
Olohuoneessa on harmaa sohva, pieni sohvapöytä, beige matto, 160cm pitkä 40cm syvä valkoinen senkki mikä toimii tv tasona. Peräseinällä 4 hengen valkoinen ruokapöytä ja tuolit.
Makuuhuoneessa vain iso 160cm lipasto ja 140cm sänky
Hyvin mahtuu ja on tosi kivan näköinen
Mun sohva olisi noissa tiloissa pieni, semmoinen joku 130cm pitkä, joka saa leveähköksi vierassängyksi, ruokapöytä olisi neljälle, ja sellaisessa paikassa että siitäkin näkee telkkarin, mun makuuhuoneessa olis kattoon saakka korkeita komeroita joihin taatusti mahtuu kaikki tavarat. Eteisessä vois komeroiden lisäksi olla kirstu jonka päällä istua kun vetää saappaat jalkaan, ja kirstun sisällä tumppuja ja kaulaliinoja ja sisätossuja. Seinillä kaikissa tiloissa olisi aika paljon peilejä, erilaisissa paikoissa ja eri mallisia.
No ei sisusteta.