Miten tsemppaan poikaystävääni kauppiksen pääsykokeisiin lukemisessa
Opiskelen itse aivan eri alaa, joten mulla ei po mitään tietoa millaisia kysymyksiä tulee tai ylipäätänsä minkätyyppinen se koe on.
"Henkisesti" osaan kannustaa, koska oon itsekin lukenut yliopiston pääsykokeisiin, joten tiiän kuinka rankka se luku-urakka voi olla.
Mut millaisia kysymyksiä kauppiksen kokeessa on, jne, haluaisin osata auttaa poikaystävää pänttäämään tai keksimällä harjoitustehtäviä, mut vaikea keksiä kun en tiedä millaisia ne yleensä on.
Kommentit (5)
Kyselet siltä jotain testikysymyksiä niistä koemateriaaleista ja aina jos vastaa oikein, niin annat sille paljon pimppalooraa :)
Netistä löytyy vanhoja kokeita, kun vähän googlaa. Koe on monivalintatentti. Jyväskylässä oli vielä pari vuotta sitten essee- ja laskutehtäviä, mutta nyt kaikki kauppakorkeat kuuluvat samaan. Kannattaa keskittyä kokonaisuuksien lisäksi yksityiskohtiin; on hyvä osata yhdistää teoriat nimiin ja siihen, kuinka teoria "toimii". Taloustieteessä pitäisi ymmärtää laskuja ja laskentatoimessa laskukaavat ja nimet + kirjaaminen ovat hyviä.
Kysy mistä se on fantasioinut seksissä ja sanot että toteutetaan fantasia, jos se pääsee sisään kauppikseen.
Pimppalooraahan jaossa on muutenkin joten sitä lupaamalla nyt ei vielä mihinkään kannusteta.
Omalla lapsella tehtävät oli monivalintatehtäviä, joista vääristä tuli miinuspisteitä. Ekalla kerralla ei päässyt sisälle, mutta seuraavana vuonna onnisti, kun tiesi, millainen koe on. Sitä en tiedä, onko joka kauppikseen samantyyliset pääsykokeet.
Jos sinä opiskelet eri alaa, niin et sinä mitään harjoitustehtäviä kyllä osaa keksiä. Ehkä netistä voi löytyä? Lukemiseen vaikuttaa eniten motivaatio, ja jos sitä ei ole, ei lukeminenkaan jää päähän. Parhaiten autat, kun annat pojalle lukurauhan etkä itse vietä silloin kovin villiä ja vapaata elämää. Tsemppiä kuitenkin!
Pistä housut jalkaan ja rinnat piiloon, että poika pystyy keskittymään.