Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nimenomaan nuoret innostuvat kauhusta ja kauhuelokuvista?

Vierailija
24.01.2022 |

Saattavat myös sisustaa kämppänsä moottorisahamurhaajan julisteilla, Evil Dead-kamalla ja maskipäisen Halloweeniäijän kuvilla. Miksei eläkeläisillä näe tämmöisiä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhun katsominen on turvallinen tapa kohdata pelottavia asioita ja niistä seuraavia tunteita. Tietysti osaltaan kyse on kapinasta vallitsevia normeja vastaan.

Vanhemmilla ihmisillä on yleensä jo elämänkokemusta myös pahoista asioista. Uutuuden viehätys puuttuu.

Vierailija
2/3 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli jännittävää ja parhaimmillaan oikeasti pelottavaa nuorempana. Aikuisenakin pidän vielä kauhusta, mutta en enää saa samanlaisia pelon fiiliksiä. Edelleen siis haluaisin pystyä pelkäämään kauhualeffoja tmv, mutta se ei vain onnistu. Sitä en tarkalleen tiedä miksi se tunne on mukava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkään koko ajan enemmän mitä vanhemmaksi tulen, olen 5-kymppinen. Tykkään siitä kutkuttavasta jännityksen ja pelon tunteesta, mutta suhtaudun niihin kuitenkin ”vain elokuvina”. Nuorempana saattoi mennä yöunet ja tulla pitempääkin ahdistusta joistain liian rankoista elokuvista. Mutta vaikka olenkin kauhufani, ei se sentään mun kodin sisustuksessa mitenkään näy!