Piilolinssiongelma
Sain viime viikolla kokeiluun kertakäyttöpiilolinssit, ja ne pelittivät aivan loistavasti. Hajataittoa ei niissä ollut korjattu. Voimakkuudet piilareissa olivat -3.00 ja -3.50. Tänään sain kuukausilinssit kokeilukäyttöön, mutta tuntuu, etten näe näillä ollenkaan niin hyvin kuin kertakäyttölinsseillä. Voimakkuudet ovat erit, kuukausilinsseissä -2.25 -2.75. Onko liikkeessä käynyt kämmi linssien voimakkuuksien kanssa vai missä mahtaa olla vika? :) Ja joo, otan kyllä yhteyttä liikkeeseen pikimiten mutta tulinpa täältä ensin kyselemään :D
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:28"]
Jos on voimakkaasti hajataittoa, niin hajataiton korjaus voi vähentää sen linssin vahvuuden tarvetta.
Tosin mulla oli seurauksena helvetillinen päänsärky, joten halusin vanhat vahvuudet takaisin, kiitos. Se optikko vai mikä näöntarkastaja kyllä vähän kohautteli olkiaan, että kyllä sä näet paremmin, kun hajataiton korjaa.
[/quote]
Ok, toi voi kyllä selittää. Mulla ei ole kovin paljon hajataittoa
-4/6
Tässä kun oon tunnustellut, niin kauas näen kyllä tosi hyvin mutta lähelle heikommin.
-ap
Kyllä niiden voimakkuuksien pitäisi olla samat, tuntuu että joku virhe on nyt käynyt! Et toki näe noilla kuukausilinsseillä hyvin kun ne on sulle merkittävästi liian heikot.
Okei, ajattelin että ero johtuu tosta hajataitosta mutta täytyy lompsia takaisin liikkeeseen....
joo, onhan tuo melkoinen ero voimakkuuksissa. Piilarivoimakkuuksien ei pitäisi olla eri piilarityypeillä erilaiset kun taas silmälasien ja piilareiden voimakkuus saattaa toisistaan vähän erota. Kyllä miinusta tai plussaa pitäisi noissa saman verran olla vaikka toisissa olisikin hajataitto korjattu ja toisissa ei.
kertakäyttöisiinkin saa muuten hajataittokorjauksen, maksavat toki enemmän kuin tavalliset kertislinssit.
Soitin liikkeeseen ja sanoivat, että ero voimakkuuksissa johtuu tosta hajataiton korjauksesta... Mitäköhän ihmettä :DD
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:18"]
Soitin liikkeeseen ja sanoivat, että ero voimakkuuksissa johtuu tosta hajataiton korjauksesta... Mitäköhän ihmettä :DD
[/quote]
Täh. Mulla on ollut piilarit suunnilleen samoilla voimakkuuksilla kuin silmälasit, mutta ilman hajataittokorjausta. Siis silloin kun hajataittoa oli vain vähän. Ei noin isoa eroa kyllä ole ollut linssinvahvuudessa ikinä silmälasit vs piilarit oli sitten jommasa kummassa hajataitto korjattu tai ei. Korkeintaan 0,25 on ollut eroa.
Pyydäpä, että sun näkö piilareilla tarkastettaisiin.
Jos on voimakkaasti hajataittoa, niin hajataiton korjaus voi vähentää sen linssin vahvuuden tarvetta.
Tosin mulla oli seurauksena helvetillinen päänsärky, joten halusin vanhat vahvuudet takaisin, kiitos. Se optikko vai mikä näöntarkastaja kyllä vähän kohautteli olkiaan, että kyllä sä näet paremmin, kun hajataiton korjaa.