Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unissakävely ja puhuminen, muita?

Vierailija
26.05.2015 |

Olen ollut pienestä pitäen kova höpöttämään ja kävelemään unissani. Saatan jopa tehdä askareita kävellessäni, olen mm. viikannut pyykit telineeltä kaappiin, tiskannut astioita tms. (tosin jälki on varsin heikkoa :D)

En kehtaa mennä minnekään yöksi, kun mölisen ja tallustelen ympäriinsä. Yleensä unissapuhumiseni on jotain todella sekavaa höpötystä, mutta joskus saatan karjua kurkku suorana vaikka "KATOSSA ON LEPAKOITA!!! AAAAAA" (herätin exän joskus näin)

Osaan myös vastata viesteihin nukkuessani. Jos joku on laittanut minulle vaikka Facebook -viestin, saatan naputella niihin vastauksia unissani. Kieli on ihan selkeää, mutta usein vastaukset ovat sellaisia ympäripyöreitä. 

Millä tästä pääsisi eroon? Vähän ärsyttävää kun melkein joka yö on kauhea show meneillään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se hienoa voida nukkua samalla kun tekee töitä, varsinkin kotitöitä.

Vierailija
2/11 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanlainen.oon huomannut että pitkä rauhoittuminen ennen nukkumaan menoa vähentää ongelmaa.meinaa mulla ollu todella pahana aina yö oireiluni :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksen täytyy olla perätön koska puhe on suoraa kommunikaatiota ja kommunikaatioon tarkoitettu elintoimintobmitä pystyy unissaan käyttämään!miksi sitten viestien kirjoittelu poilleaisi tästä kommunikaatio muodosta enkä usko senkään puoleen tohon tutkimukseen koska itse kirjottelen unissani kalenteri merkintöjä ja viestejä

Vierailija
4/11 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ajoittain kans tosi pahaa unissapuhumista, kävele en enää nykyään juurikaan, mutta muuta liikehdintää.

Yleensä silloin jos on ollut jotenkin epätavallisen vauhdikas päivä tai olen tosi väsynyt nukkuun mennessä. Myös jotenki kulminoituu sillain, että ulkomaanreissuilla heittäydyn ihan villiksi. Esim viimekesänä matkalla heräsin yks yö siihen, että avasin hotellihuoneen parvekkeen ovea tai siihen lähinnä etten saanut sitä auki. Samana yönä toisen kerran heräsin kun istuin sängyn reunalla ja kuvittelin ajavani autoa :D

Tässä yhtenä viikonloppuna heräsin aamulla ja herätin miehenkin noin viitisen kertaa sillä että selitin jotain. Yks oli esimerkiks et huikkasin kovaa ja korkeelta "Moi moooiii", heräsin ja selitin vielä että "No olin mun työhuoneessa ja näin kun työkaveri käveli ohi ja oli kotiin lähdössä".

Välillä mun kanssa pystyy käymään ihan kunnollisia keskustelujakin, joista en aamulla muista yhtään mitään ja tosiaan - vastaukset on sellasia aika ympäripyöreitä. Esim kerran herätin miehen sanomalla että "Tässä on jono." sit kun se kyseli vähän et missä ja minkälainen niin vastaus oli että "No onpahan nyt vaan".

N26v :D

Vierailija
5/11 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen täällä, on ollut eräskin nolo ja pelottavakin tilanne elämän varrella. Jossain vaiheessa oli muutakin stressiä enkä enää uskaltanut mennä nukkumaan ollenkaan. Olin oikeassa unettomuuskierteessä mutta sain avun hypnoterapiasta. Se auttoi moneen asiaan ja nukkumiseen parhaiten. Sen jälkeen en käsittääkseni ole unissani kävellyt, mutta hihittely ja jonkinlainen höpötys on jäänyt. Koen kuitenkin nukkuvani erittäin hyvin.

Vierailija
6/11 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on peräti kolme unissaantouhuajaa. Sen vuoksi pitää laittaa ketjulukot oviin kun kersat meinaavat lähteä kouluun keskellä yötä. Ketjulukon avaamisen pitäisi herättää unissaankävelijän. Itse olen välillä todella väsynyt öiseen liikenteenohjaukseen.

Vierailija
7/11 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni ainakaa en höpöttele unissani, mutta eksäni kyllä oli kovinkin lörppö unissaan.
Kerran hän suuttu mulle kun olin kuulemma menossa kultasepän liikkeeseen ostamaan telttaa hänen kanssaan. Heräsin eksän huutoon "Vitun idiootti! Ei me kultaliikkeestä mitään telttoi saada!"
Toisena yönä eksäni neuvoi mua kaurapuurn keitossa ja oli kovin huolissaan onko nyt varmasti muovilusikat ja paperilautaset mukana.
Ja onpahan hän myös ollu kovin autokauppojakin tekemässä unissaan. Toki, hintaa oli mun mielestä ihan liikaa kyseiselle autolle.
Näistä sai kyllä aamusta hyvät naurut, joka kerta. :D

Vierailija
8/11 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, miten hankalaa toi on, mutta jostain syystä ensimmäinen ajatus silti oli, että olisipa upeeta.

Vierailija
9/11 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös unissatekstaaja. Vaikka puhelin olisi äänettömällä "herään" siihen värinään ja vastaan viestiin.

Aamulla en edes muista lukeneeni koko viestiä, saatika vastanneeni siihen.

Vierailija
10/11 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unissaan viestien kirjoittaminen on todistettu mahdottomaksi, koska se osa aivoista joka kykenee kommunikaation on unessa. 

"unitekstaaminen" on siis sitä, että olet oikeasti hereillä, mutta niin väsynyt ettet enää muista tapahtunutta jälkeenpäin.

Vierailija
11/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran heräsin alakerrasta olkkarin sohvalta vaikka olin mennyt nukkuun mun huoneeseen yläkertaan DD: