Apua! Rauhoitelkaa mua
Mulla on parin tunnin päästä ensimmäinen neuvolalääkäri (rv 26+5), kuulemma joku laaja tutkimus (???). Mitä siellä tehdään? Käsittääkseni ainakin sisätutkimus (katsoo kohdunkaulan?), mutta mitä muuta? Kestääkö siinä kauan ja miltä se tuntuu? En ole ennen käynyt gynekologisissa tutkimuksissa, ajatuskin tuntuu epämiellyttävältä.
Kommentit (6)
Ei mun kohdunkaulaa tutkittu viime raskaudessa kertaakaan.
Mulla tutkittiin vasta rv 35. Aiemmalla lääkärikäynnillä ei tehty alatutkimusta.
Miten et ole koskaan käynyt gynellä? Neuvolantarkastus on lyhyt, täällä oli varmaan max vartin ajat. Lääkäri tsekkaa että kaikki on kunnossa, ei sen kummenpaa
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:57"]
Mulla on parin tunnin päästä ensimmäinen neuvolalääkäri (rv 26+5), kuulemma joku laaja tutkimus (???). Mitä siellä tehdään? Käsittääkseni ainakin sisätutkimus (katsoo kohdunkaulan?), mutta mitä muuta? Kestääkö siinä kauan ja miltä se tuntuu? En ole ennen käynyt gynekologisissa tutkimuksissa, ajatuskin tuntuu epämiellyttävältä.
[/quote]
Ota se kevytharjoitteluna synnytystä ajatellen, koska silloin sitä alapäätä tonkii puoli sairaalaa.
Se tutkimus on tosi lyhyt, mielestäni tuntuu epämiellyttävältä, muttei kuitenkaan satu.
No ei se niin ihmeellinen tutkimus ole, että edes muistaisin mitä siellä tehdään, vaikka olen kolme lasta synnyttänyt. Rauhassa vaan :) Kohdunkaula tosiaan katsotaan, eikös se loppuvaiheessa katsota joka kerta.