Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa katsoa ihmisiä silmiin

Vierailija
26.05.2015 |

Auttakaa, olen viimeaikoina huomannut etten osaa katsoa ihmisiä enää suoraan silmiin! Jos keskustelen jonkun kanssa katson häntä suoraan nenään, leukaan, poskiin tai otsaan. En vain pysty katsoa silmiin, tuntuu jotenkin vaivaantuneelta. Nyt olen alkanut miettiä että huomaako keskustelukumppanin tämän?? Näyttääkö ihan hassulta? En tiedä mikä on muuttunut, ennen tälläistä ongelmaa ei ollut. Miten voisin oppia taas silmiin katsomisen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nenään katsominen näyttää vähän kuin silmiin katsoisi. Kunhan et ihan ohi pälyile. Mulla oli nuorena naisena tällainen tapa, en osannut katsoa ketään silmiin kun puhuin, enkä edes tajunnut tätä, ennen kuin yksi vanhempi mies huomautti tästä. Sen jälkeen opettelin tämän jalon taidon. =)

Vierailija
2/7 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opettelit?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä suoraan silmiin katsotakkaan jos ei nyt kauhean ihastuneita olla siihen ketä katsotaan :)

Vierailija
4/7 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan keskittymällä katsomaan, ensin kuunnellessa - itse puhuessa se on huomattavasti vaikeampaa ja edelleen tahtoisi katse pälyillä, saati jos kuulijoita on useampi kuin yksi. Ei se edelleenkään luontevaa mulle ole, mutta onnistuu paremmin. En kuitenkaan tuijota intensiivisesti tietenkään, mutta koitan muistaa, ettei minun tekemänäni silmiin katsominen ilmeisesti näytä sen tyhmemmältä kuin muidenkaan tekemänä. =D

Vierailija
5/7 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nimenomaan ei ole tarkoituksenmukaista toljottaa koko ajan silmiin, ellei ihastus ole kyseessä, välillä voi tosiaan irrottaa katsettaan. =) Kuitenkin sellainen jatkuva pälyily ja katsekontaktin välttäminen antaa toiselle osapuolelle herkästi epämukavan tunteen, ettei ole kiinnostava, jutut ei kiinnosta, toinen olisi mieluummin jossain muualla.

Vierailija
6/7 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa sen, jos katsoo muualle kuin silmiin. Tulee aina sellainen oli, että naamassani on jotain vialla, meikit levinneet tms ja vastapuoli tuijottaa sen takia. Katso mieluummin vaikka seinää jos et silmiin halua katsoa.

Vierailija
7/7 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama ongelma, pelkään katsovani liian intensiivisesti :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä