Onkohan synnyttäminen kokemuksena
verrattavissa mitenkään kakkaantamiseen, jos on oikein iso kakka ja paha ummetus? Mietin vain
Kommentit (14)
Joo, on se siinä mielessä että työntöpoltot tuntuu kuin olisi järkyttävän iso ulostamistarve, ja kätilö neuvoo vieressä että työnnä juuri sinne peräsuoleen päin, kuin tekisit isoa kakkaa.
Myös kivut on jossain määrin verrattavissa, koska minulla ainakin on joskus niin kovat mahakivut kun on ilmavaivaa ja ripulia ym. että tuntuu että kuolee, sama juttu oli synnyttäessä, tuntui että ei tästä selviä hengissä millään.
No enpä vertaisi niitä. Ehkä synnyttämistä voisi verrata ristiinnaulitsemiseen. Lopussa tapahtuu kuitenkin ylösnousemus.
Varmaan niillä jotka synnyttää peräsuolesta. Silloin varmaan tuntuu samalta.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:37"]No enpä vertaisi niitä. Ehkä synnyttämistä voisi verrata ristiinnaulitsemiseen. Lopussa tapahtuu kuitenkin ylösnousemus.
[/quote]
Juu pillusta naulitsemiseen. Hrrr...
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:37"]Varmaan niillä jotka synnyttää peräsuolesta. Silloin varmaan tuntuu samalta.
[/quote]
Voiko peräsuolellakin muka synnyttää? :o
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:35"]
Joo, on se siinä mielessä että työntöpoltot tuntuu kuin olisi järkyttävän iso ulostamistarve, ja kätilö neuvoo vieressä että työnnä juuri sinne peräsuoleen päin, kuin tekisit isoa kakkaa.
[/quote]
Ei mulle kyllä noin neuvottu. Ja toisaalta debriefingissä kätilö sanoi, että osasin ponnistaa oikeaan suuntaan eli ei sinne peräsuoleen. Lapsi kun tulee toisesta kohdasta.
Luulin tosissani, että kuolen kesken ponnistusvaiheen siihen kipuun. En ole ikinä ainakaan tähän mennessä pelännyt kuolevani kesken kovimmankaan kakan.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:35"]
[/quote]
Ei mulle kyllä noin neuvottu. Ja toisaalta debriefingissä kätilö sanoi, että osasin ponnistaa oikeaan suuntaan eli ei sinne peräsuoleen. Lapsi kun tulee toisesta kohdasta.
[/quote]
Kylläpä se melko läheltä peräsuolta tulee, eipä paljon lähempää voisi tulla tulematta sitten sieltä suolesta.
Hä?! Ite ponnistin pillulla enkä perseellä. Ilmankos oli helppo synnytys.
Ei voi verrata! Tai jos sun kakkakivut kestää 13h joiden aikana saat 5 eri kivunlievitystä joiden teho on lähes nolla ja lopuksi sä toivot vain et joku tainnuttais sut ku et vaan jaksa enää kipua niin ehkä sitten voit verrata. Mun kakat on tähänasti ollu vähän mukavampia kyllä.
:D ei kannata ihan hirveästi miettiä sitä etukäteen. Kuolemanpelko siinä mielessä käy, mutta se on sen arvoista. Sekin helpottaa, että on siellä sairaalassa "turvassa" että ne on tehneet sen oman osansa satoja kertoja ennenkin.
Mitä tahansa asiaa voi verrata mihin tahansa toiseen asiaan. Kysymys on siitä, mitä yhteneväisyyksiä tai eroja haluaa vertauksellaan tuoda esiin. Synnytyksessä ja ulostamisessa on yhteistä ainakin ponnistaminen ja se, että kummastakin voi aiheutua voimakasta kipua. Veikkaisin, että tyypillinen synnyttäminen aiheuttaa kuitenkin enemmän kipua kuin tyypillinen ummetusulostus.
Vähän kummallista, että tällaisen asian joutuu selittämään aikuiselle (?) ihmiselle, mutta olkoon tämä päivän hyvä työni.
Niin ja jostain syystä jos joku ois etukäteen minulle kertonut/osannut kuvailla millainen kipu se on - en olisi uskonut. En siis todellakaan tiennyt, että niin kovaa ja kokonaisvaltaista kipua on. t. 13
No helvetin iso kakkaanta saa olla.