Psykiatri uusi masennusdiagnoosini kuin liukuhihnalta!
Olin kaksi vuotta sitten uupunut/ masentunut ja sain keskivaikean masennusdiagnoosin. Nyt näin lääkitykseen liittyen samaa psykiatria ja päätimme että koska elämässäni on juuri nyt paljon meneillään, hän ei pura lääkitystä ihan vielä. Tämä sopi minulle hyvin. Pyysin myös adhd tutkimuksia ja hän myöntyi. Olen käynyt normaalisti jo yli vuoden töissä ja olen ollut täysin toimintakykyinen ja terapia on loppupuolella, eikä minulla ole unettomuutta tai ahdistusta tai muutakaan, mikä rajoittaisi toimintakykyäni.
Kävin omakannassa ja järkytyin. Psykiatri oli kirjannut minulle nyt tammikuussa diagnoosin keskivaikea masennus. Siis saman kuin kaksi vuotta sitten!
Tällaisesta ei ollut mitään puhetta vastaanotolla.
Meniköhän tämä nyt ihan oikein?
Kommentit (9)
Et kai saisi lääkkeitä ilman diagnoosia.
Vierailija kirjoitti:
Et kai saisi lääkkeitä ilman diagnoosia.
Juuri näin, masennus on vasta hoidossa ja on löytynyt lääkitys mikä ilmeisesti auttaa. Kun lääkitys on purettu ja oireet poissa voidaan sanoa parantuneen.
Miksi ihmeessä meet ADHD tutkimuksiin jos ei ole mitään mikä rajoittaa toimintakykyä? Jos masennuslääke vie oireet niin ei silloin ne ainakaan ADHD sta johdu, koska siihen ne eivät tehoa.
Vierailija kirjoitti:
No miksi menit psykiatrille?
Työterveyslääkäri empi lääkityksen purkamista ja laittoi lähetteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä meet ADHD tutkimuksiin jos ei ole mitään mikä rajoittaa toimintakykyä? Jos masennuslääke vie oireet niin ei silloin ne ainakaan ADHD sta johdu, koska siihen ne eivät tehoa.
Sukurasitus ja tietyt asiat sitä puoltavat.
Lahdessa saa masennusdiagnoosin ja 6 kk lääkkeet puhelinsoitolla. Helppo sairausloma tulee digiklinikalta, potilasta ei tarvitse edes kohdata.
Ei mammoilla ole varaa mihinkään digiklinikkaan.
Onneksi olkoon. Se ei poistu sieltä ikinä.