Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokerista ja rasvasta keskustelua. Antti Heikkilä puhuu.

Vierailija
25.05.2015 |

http://www.istv.fi/huonoaiti/vid-1432258891863.html

Taitaa olla lääkäri todellakin oikeassa. Jos noin niin kuin maalaisjärjellä ajattelee näitä juttuja.
Olen muuten miettinyt sitä kun sanotaan että kova rasva on huonoa, voi tukkia verisuonia. Kuitenkin. Ihmisen lämpötila on noi 37 astetta joten miten on mahdollista että se jotenkin kovettuisi kropassa? Yleensä voi sulaa huoneen lämmössä(24astetta). Kunhan pohdin. Kannatan itse lempeitä öljyjä enemmän, margariinia en käytä, leivonnassa voita.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:32"]

http://www.istv.fi/huonoaiti/vid-1432258891863.html Taitaa olla lääkäri todellakin oikeassa. Jos noin niin kuin maalaisjärjellä ajattelee näitä juttuja. Olen muuten miettinyt sitä kun sanotaan että kova rasva on huonoa, voi tukkia verisuonia. Kuitenkin. Ihmisen lämpötila on noi 37 astetta joten miten on mahdollista että se jotenkin kovettuisi kropassa? Yleensä voi sulaa huoneen lämmössä(24astetta). Kunhan pohdin. Kannatan itse lempeitä öljyjä enemmän, margariinia en käytä, leivonnassa voita.

[/quote]

Itse vierastan vähän sitä, kun Heikkilä opastaa myös naudan rasvan olevan parasta rasvaa. Se pysyy kiinteänä huoneenlämmössäkin. Myönnän, etten ole syvemmin perehtynyt eläinten rasvakudoksen kemiaan. Minä myös pyrin käyttämään öljyt öljyinä enkä välttele voita. Kovetettuja kasvirasvoja en kotiin osta enkä ruuanlaitossa käytä. Jonkun verran niitä joissakin valmiina ostettavissa tuotteissa, leivonnaisissa ainakin, tulee syötyä.

Heikkilä on näköjään taas palstallakin puheenaiheena. Minun mielestä hänen jutuissaan on paljon asiaa, joskaan ihan kaikkea en "purematta niele" enkä ihan kaikesta ole täysin samaa mieltä. On varmasti totta, että nykyruokavalio on liian hiilihydraattipainotteista. Mutta hiilihydraatit ovat kuitenkin ihmiskehon peruspolttoaine, jolla elintoiminnot pysyvät käynnissä.

Vierailija
2/3 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä avain onneen on se että ruoka täytyy olla mahdollisimman alkuperäistä, ei myrkkylannoitteita tai antibiootin jäämiä tai muuta.

Kumpa olisi oma kasvimaa josta saisi kaikki herkut talven varalle. Marjat metsästä, kalan puhtaasta vedestä, lihan metsästä. Täysjyväleipä oman käden kautta puhtaista viljoista.

Ihmiset ymmärtäkää se että ruokateollisuus on bisnestä! Menkää ruoan alkulähteille ja miettikää mistä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:17"]Kyllä avain onneen on se että ruoka täytyy olla mahdollisimman alkuperäistä, ei myrkkylannoitteita tai antibiootin jäämiä tai muuta.

Kumpa olisi oma kasvimaa josta saisi kaikki herkut talven varalle. Marjat metsästä, kalan puhtaasta vedestä, lihan metsästä. Täysjyväleipä oman käden kautta puhtaista viljoista.

Ihmiset ymmärtäkää se että ruokateollisuus on bisnestä! Menkää ruoan alkulähteille ja miettikää mistä on kyse.
[/quote]

Näin on. Ajatelkaa, näinkin yksinkertaisesta asiasta kyse kuin puhdas ruoka. Siitä on saatu näin valtava mylläkkä. Synteettisiä vitamiineja kaupataan ja muuta koska alkuperäinen puhdas ruoka on melkeinpä hävinnyt kaupoista ja se maksaa--> seuraa se että ihminen sairastuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän