Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

loukkaantuisitko, jos vanhempasi veisi sisaruksesi

Vierailija
25.05.2015 |

ulkomaille, mutta sinua ei?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi todella paljon meidän iästä, rahatilanteesta. Pääsenkö sinne ilman vanhempaani? Saiko sisarukseni matkan lahjaksi tai palkinnoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien tytön rippilahjaksi Kreikkaan. Poika ei pääse, koska tulee meidän lähtöpäivänä pelimatkalta Espanjasta. Molemmille viikon matka

Vierailija
4/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat lähtisi siis mukaan ja ihan aikuisia ollaan. Ei mikään palkinto tai lahja, vaan muuten vaan. Ap

Vierailija
5/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vein esikoiseni ulkomaille rippilahjaksi. Keskimmäinen ei missään nimessä halua, mutta kuopuksen kanssa varmaan lähdetään jonnekin.
Ei kaikkia lapsia voi kohdella samallalailla, koska he eivät ole samanlaisia.

Vierailija
6/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi, koska tiedän varmuudella vanhempiemme antavan kaikille samanlailla vaikkakin erimuodossa. Toiselle se voi olla ulkomaanmatka, toiselle rahallinen avustus johonkin isompaan ja kolmannelle esim lasten kalliiden urheiluharrastusten kustantaminen. Kaikki eivät saa rahaa/avustusta samaan aikaan vaan silloin kuin tarvitsee. Näin meillä on toimittu lapsesta saakka ja mielestäni se on täysin reilua/järkevää.

Vierailija
7/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä loukkaantuisi. Voin itse halutessani lähteä ihna itsekin sinne ulkomailla. AP:n tilanteesta en tiedä, mutta omat vanhempani ovat kielitaidottomia ja matkustelu onnistuu ainoastaan matkatoimiston tai kielitaitoisen kaverin kanssa. Olisin siis ihan iloinen, että jollaine sisarellani olisi aikaa/halua lähteä vanhempieni kanssa ulkomaille.

Vierailija
8/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ottivat joskus siskoni ja serkkuni mukaan ulkomaille. Isäni ei hyväksynyt minun mukaantuloani. Pelastin äitini hankalasta tilanteesta sanomalla että se on ok. Tosin olin jo täysi-ikäinen silloin.

Vierailija
9/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Uskonkin, että äiti viihtyisi parhaiten esim. pikkusiskoni seurassa, sisko on muutenkin tarmokas, kielitaitoinen ja eloisaa seuraa. Äiti silti välittää hyvin paljon minustakin perheineni. Käy aina kun voi ja muistaa lahjoilla, soittaa usein. Niin minäkin hänelle.

Olisi kyllä kivaa pitkästä aikaa tehdäkin jotakin ihan vaan kahdestaan, pitää ehkä kutsua hänet teatterireissulle!

Vierailija
10/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän sun pitäisi kysyä niiltä toisilta sisaruksilta eikä täältä?

Vierailija
11/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, pelastit äitisi hankalasta tilanteesta jättämällä reissun väliin, koska isä ei halunnut sinua mukaan? Valitettavasti kaikki vanhemmat ei kohtele lapsiaan tasapuolisesti, eikä tuo ulkomaanmatkatta jättäminen varmasti tunnu kivalta, eikä ole reilua.

Vierailija
12/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, pelastit äitisi hankalasta tilanteesta jättämällä reissun väliin, koska isä ei halunnut sinua mukaan? Valitettavasti kaikki vanhemmat ei kohtele lapsiaan tasapuolisesti, eikä tuo ulkomaanmatkatta jättäminen varmasti tunnu kivalta, eikä ole reilua.

Vierailija
13/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat ei tee kanssani koskaan mitään. Välit ovat kunnossa ja viihdymme toistemme seurassa kun käymme siellä kylässä. Vain lasten syntymäpäivänä he tulevat meille käymään.

Veljeni kanssa sen sijaan tekevät kaikenlaista. Käyvät paikoissa ja syövät veljeni kotona. Auttavat puutarha- ja kodin remontointihommissa.

En tiedä miksi näin. Olen aina kokenut että veljeni on tärkeämpi kuin minä.

Vierailija
14/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuksu?

Vierailija
15/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 08:34"]

No eiköhän sun pitäisi kysyä niiltä toisilta sisaruksilta eikä täältä?

[/quote]

AP ei ole se vanhempi vaan kateellinen ja syvästi loukkaantunut sisarus, joka hakee nyt täällä hyväksyntää loukkaantumiselleen.

Vierailija
16/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 lasta ja olemme matkustaneet alaikäisten lasten kanssa , mutta täysikäisiä emme ole ottaneet mukaan. On ihan taloudellinen kysymys , täysikäisiä on sitten tuettu muilla tavoin. Olisi kamalaa jos esikoinen (20v) tai toisiksi banhin ( 19v) suuttuisivat tai loukkaantuisivat kun lähdemme nyt kesällä Italiaan 2 viikoksi kahden nuorimman kanssa ( 12v ja 14v).

Vanhimmat ovat kesätöissä tällöin ja lisäksi olemme kustantaneet kummallekin juuri ajokortin. Italian matka vaati melkoista säästämistä, koska nuo ajokorttikustannukset veivät säästötilin aika tyhjiin. Jos olisimme lähteneet kaikki 6 , rahat eivät olisi riittäneet. Sitäpaitsi aikuiset lapset varmasti mielummin matkustavatkin kavereidensa kanssa.

Vierailija
17/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16: Varmasti hän saisi sitä, jos tietäsimme tarkemmin, mistä on kyse.

Vierailija
18/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin suuresti, jos kukaan aikuisista veljistäni haluaisi lähteä vanhempieni kanssa lomalle mihinkään. Äiti on suorittaja ja lomat ovat minuuttiaikataulutettuja, etukäteen suunniteltuja museo- ja kulttuurimatkoja. Isä taas haluaisi rantalomalle, muttei ole koskaan päässyt äidin takia. 

Lapsena matkustelimme perheenä paljon ja nykyisen, oman perheen kanssa matkustamme myös suhteellisen paljon. Teemme omat lomamme, enkä kyllä ikinä lähtisi edes maksetulle matkalle vanhempieni kanssa. 

Vastaus kysymykseesi: en missään nimessä olisi kateellinen, jos vanhempani veisivät sisarukseni matkalle. 

Vierailija
19/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kade, jos eivät vanhemmat huomioisi minua samanarvoisesti.

Vierailija
20/20 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin loukkaannuin kun minua viisi vuotta nuorempi pikkuveli otettiin ulkomaanmatkalle mukaan ja minua ei. En siis ollut vielä koskaan käynyt missään varsinaisella ulkomaanmatkalla. Ja olin noin 16v, pikkuveli ehkä 11v.

Parikymppisenä kun lähdin tyttöystävän kanssa matkalle, äiti yritti aivan väkisin änkeytyä mukaan. Siinä vaiheessa en olisi kyllä enää välittänyt. Hiukkasen tylsää kun ei voinut kertoa matkoista kenellekään mitään etukäteen ja jälkeenpäin tuli aivan silmitön raivokohtaus kun ei päässyt mukaan.