Voiko esimies ystävystyä alaisen kanssa?
Muutama alaisista on mahtavia persoonia ja tuntuu kemiat kohtaavan hyvin. Voinko esimiesasemassa ystävystyä ja tavata vapaa-ajalla osaa työntekijöistä?
Ainakaan someen ei varmaan kannata kuvata ja mainostaa näistä vapaa-ajan kohtaamisista...
Kommentit (5)
Ei kannata, hankaloittaa esimiestyötä kovasti
Esimiesten kanssa veljeily edes somessa on epäilyttävää. Facebookistani olen poistanut ihmisen josta tuli yksikössäni esimies vaikka tunsimmekin aiemmin muista kuvioista.
Tämä on tosi hankala juttu. Olen itse esihenkilö ja yhden alaisen kanssa ystävä. Meillä oli alunperin hyvin samanlainen elämäntilanne yksityiselämän puolella ja ihan kahvipöytäjuttelusta lähti. Olemme muutamia kertoja viettäneet iltaa yhdessä, mutta emme tosiaan ole tätä maininneet somessa tms. Paitsi silloin kun hän on kutsunut myös muita työkavereita niin silloin on ihan avoimesti mainittu että olen ollut mukana.
Yllättävän hyvin osaamme olla juttelematta työasioista. Omassa henkilökohtaisessa elämässä on kummallakin paljon haasteita niin lasten kuin vanhenevien vanhempien kanssa. Oma lapseni kun sairastui vakavasti, hän oli oman esihenkilöni lisäksi ainoa joka tiesi ihan tarkalleen tilanteen.
Olen erittäin tarkka siitä etten koskaan puhu mitään sellaista työjuttua, jota en voisi avoimesti kertoa muillekin. Joskus saatan kysyä esim. palaverin jälkeen, että kerroinko asian hänen mielestään tarpeeksi selkeästi mutta näin kysyn joskus joltain muultakin. Mutta kyllä mä aina välillä mietin, että suosinko tai toisaalta olenko liian vaativa hänelle kun tunnen hänet työn ulkopuolelta paljon paremmin kuin muut alaiset.
No eihän sitä mikään periaatteessa estä, jos molemmat ystävyyttä haluaa.