Ihmisiltä vaadittava vastuuta elintavoistaan. Sote-rahat eivät riitä kaikille.
Miksi poliitikot välttelevät vaatimuksia, joiden mukaan ihmisten on itse otettava vastuu huonoista elintavoistaan? Meillä on ihan riittävästä sairauksia ja mm. tapaturmia, joihin ihminen itse ei juurikaan pysty vaikuttamaan. Samalla on yhä enemmän elintasosairauksia, joihin voimme vaikuttaa.
Kommentit (39)
En mä elä elämääni sen mukaan mitä se valtiolle maksaa.
Miljardi pois kehitysavusta niin saadaan 20 000 Sote-alan ammattilaista.
Kehitysapua maksetaan ihmisille joilla ei periaatteessa ole mitään hätää, toinen puoli on itse aiheuttanut ahdinkonsa, kun ei suostu lopettamaan sotimista.
Laskekaa sitten terveellisen ruoan hintaa.
Mutta sitähän ei tietenkään tapahdu ja jatketaan ihmisten syyttämistä kun ei ole varaa ostaa sitä terveellisintä.
Ihan ensin hoidot suljetaan huumehemmoilta eli kerran pääset hoitoon, sen jälkeen olet omillasi. Sama alkoholisteilla. Molemmissa on kyse elämäntapasairaudesta, heitä ei tarvitse hoitaa, jos eivät itse ota vastuuta hoidoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitähän ei tietenkään tapahdu ja jatketaan ihmisten syyttämistä kun ei ole varaa ostaa sitä terveellisintä.
Terveellinen ruoka on jo nyt edullista, ei ole pakko ostaa höttöhampurilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensin hoidot suljetaan huumehemmoilta eli kerran pääset hoitoon, sen jälkeen olet omillasi. Sama alkoholisteilla. Molemmissa on kyse elämäntapasairaudesta, heitä ei tarvitse hoitaa, jos eivät itse ota vastuuta hoidoistaan.
Kummallista kun alkoholia vähemmän haitallista ei voida laillistaa.?Silloin ei ainakaan pidä vinkua alkoholin haitoista kun se on ainoa sallittu päihde. Lääkkeistäkin saa helpommin kovempia ja koukuttavampia kuin kannabista. Kipuun voi ehkä joskus harvoin saada. Unettomuuteen, stressiin tai ahdistukseen ei ole mitään mahdollisuutta saada lääkekannabista.
JUURI NYT! Tippuri-epidemia Kankaanpäässä ja Juvalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista kun alkoholia vähemmän haitallista ei voida laillistaa.?Silloin ei ainakaan pidä vinkua alkoholin haitoista kun se on ainoa sallittu päihde. Lääkkeistäkin saa helpommin kovempia ja koukuttavampia kuin kannabista. Kipuun voi ehkä joskus harvoin saada. Unettomuuteen, stressiin tai ahdistukseen ei ole mitään mahdollisuutta saada lääkekannabista.
Ja kaikki meidän narkkarimme kärsivät siis vakavista kivuista?
Vierailija kirjoitti:
Miljardi pois kehitysavusta niin saadaan 20 000 Sote-alan ammattilaista.
Kehitysapua maksetaan ihmisille joilla ei periaatteessa ole mitään hätää, toinen puoli on itse aiheuttanut ahdinkonsa, kun ei suostu lopettamaan sotimista.
Mielummin 4 miljardia kokoomuspersujen ylläpitämistä yritysosinkotuista suurille pörssiyrityksille niin saadaan 80 000 uutta SOTE-tekijää tai vaihtoehtoisesti 40 000 kilpailukykyiseen palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen päähänpinttymä ihmisillä on, että terveellinen ruoka olisi kallista? Ihan saman hintaista se on kuin epäterveellinen.
Hallintoa karsittava sairaanhoitopiirissä ja KAIKKI TURHAT POMOT = MONOA PERSEELLE.
Minkä takia jokaisella osastolla on Esimies, Tiimivastaava ja hyvässä lykyssä palveluohjaaja?
Hallinnossa on koordinaattoreita ym..
Minkäköhän takia rahat eivät riitä.
Vierailija kirjoitti:
Hallintoa karsittava sairaanhoitopiirissä ja KAIKKI TURHAT POMOT = MONOA PERSEELLE.
Minkä takia jokaisella osastolla on Esimies, Tiimivastaava ja hyvässä lykyssä palveluohjaaja?
Hallinnossa on koordinaattoreita ym..
Minkäköhän takia rahat eivät riitä.
Piti lukea SAIRAANHOITOPIIREISSÄ !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitähän ei tietenkään tapahdu ja jatketaan ihmisten syyttämistä kun ei ole varaa ostaa sitä terveellisintä.Terveellinen ruoka on jo nyt edullista, ei ole pakko ostaa höttöhampurilaisia.
Kuten mikä? Kyllä minulla kallistui kauppalasku kun siistin ruokavaliota terveellisemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitähän ei tietenkään tapahdu ja jatketaan ihmisten syyttämistä kun ei ole varaa ostaa sitä terveellisintä.Mikä ihmeen päähänpinttymä ihmisillä on, että terveellinen ruoka olisi kallista? Ihan saman hintaista se on kuin epäterveellinen.
Ei päähänpinttymä, vaan oma kokemus.
Voit elää vaikka kuinka terveellisesti ja vastuullisesti, ilman "turhia" lääkärissä käyntejä ja sairauslomia ja paukutella henkseleitäsi hyvänä ihmisenä. Sitten kerran kaadut liukkaalla tiellä ja murrat lonkkaluusi. Siihen meni sinun osuutesi sotebudjetista.
Valitettavasti nykypäivän ihminen on usein laitostunut, uhriutunut vauva, jonka ongelmat ovat aina muiden syytä. On ihan totta, ettei yhteiskunta aina tue ihmistä täydellisen yksilöllisellä tavalla, mutta on päivänselvää, ettei se voi niin tehdäkään. Esim. lihavuuden hoito. Kuulun erääseen nimeltä mainitsemattomaan facebook-ryhmään, jossa valitetaan joka päivä siitä, että ravintoterapeutille ei pääse, ja jos pääsee niin terapeutti on huono, myös lääkärit kovat kurjia ja mistään muka ei apua saa. Kuitenkin totuus on se, että lihavuuden omahoitoon on tänä päivänä enemmän työvälineitä kuin koskaan aiemmin. Netti on täynnä ilmaista tietoa, verkkosivuja, vertaisryhmiä, maksuttomia jumppakanavia ym. Mutta ei käy... pitäisi olla lusikalla suuhun annettava lääke, joka laihduttaisi samalla kun katsoo sohvalla ohjelmia. Ihmisten pitäisi ryhdistäytyä ja olla aikuisia. Aikuisuus on välillä sitä, että asioita tehdään vaikka ei voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitähän ei tietenkään tapahdu ja jatketaan ihmisten syyttämistä kun ei ole varaa ostaa sitä terveellisintä.Terveellinen ruoka on jo nyt edullista, ei ole pakko ostaa höttöhampurilaisia.
Kuten mikä? Kyllä minulla kallistui kauppalasku kun siistin ruokavaliota terveellisemmäksi.
Pitäisi ilmeisesti pureskella lanttua ja porkkanaa pääasiallisena ravintona.
MInusta olisi asiallista, että iltapäivälehdet uutisoisivat sydänosastolta, että täällähän on kaikki ylipainoisia! Miksi nämä eivät ole laihduttaneet! Hirveä paine sote-sektorille näiltä ylipainoisilta lihavuuden haitallisuuden kieltäjiltä.
Vierailija kirjoitti:
MInusta olisi asiallista, että iltapäivälehdet uutisoisivat sydänosastolta, että täällähän on kaikki ylipainoisia! Miksi nämä eivät ole laihduttaneet! Hirveä paine sote-sektorille näiltä ylipainoisilta lihavuuden haitallisuuden kieltäjiltä.
Sydänosastolla on nyt myös urheilijanuorukaisia. Kävin katsomassa (10 min aikaraja) poikaani ja hämmästyin, miten isossa tilassa tuntui olevan van nuorisoa, laidalla pari vanhusta. Ylipaino ja sydänsairaudet eivät enää korona-aikana kulje käsi kädessä.
Sote vero käyttöön ja maksetaan siitä erikseen korvamerkitystä verosta sitten sote kustannukset.