Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen äiti joutuu tekemään lasuja sen takia että isä ilkkuu "pelkäät lastensuojelua"

Vierailija
23.01.2022 |

Mitä mieltä?
Minua kiusataan että "pelkäät lastensuojelua siitä että lapsella jogurttipurkki tippuu lattialle, tai lapsi kiroilee" ja "Luuletko että suomessa lapset huostaanotetaan jos lapsella on liian pieni talvitakki" "Huhhuh, millainen hysteerikko olet".

Tämä johtuu siitä, että kun vanhin lapsistamme oli 2v, hänestä tehtiin neuvolan toimesta lasu. Tämä on pitkä juttu. Asiakkuutta siitä ei seurannut kuitenkaan, mutta ikuinen pelko ja epävarmuus viranomaisia kohtaan täällä paikkakunnalla. Paikkakuntaa en halua sanoa, koska aika pieni paikka.

Asiasta on nyt kuitenkin 10 vuotta, ja teinit keksii kaikenlaista.. siksi pelkään.

Tuntui, että pelko häivenee kun painaa huoli-nappulaa itse. Keksin milloin mitäkin tuen tarpeita, että osoittaisin, etten enää pelkää ja ettei minua kiusata. Mies tartuttanut tämän lapsiinkin. Myös lapset ilkkuu, että sieltä se lasu-hysteerikko tulee. Jos sanon koulussa koiran pylly, tuleekos lasu?

Lapset on huostaanotettu siskoni perheessä, enkä voi kuvitella kauheampaa. Siskoni kuitenkin sanoo, että tämä oli tapahtunut yllättäen. En tiedä mitä uskoa, vaikka toisaalta tiedän että ei suinkaan pitäisi pelätä, vaan olla reipas ja rento ja hakea itse apua heti, jos kokee pienintäkään tuen tarvetta. Näyttää se asenteellaan, etten pelkää

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi miehen kanssa, joka kiusaa, ivaa, haukkuu eli harjoittaa henkistä väkivaltaa. Vielä vähemmän olisin miehen kanssa, joka olisi opettanut laosillenikin tuollaisen tavan.

Mielestäni tuollainen ilmapiiri kasvaa lapsena saattaisi olla ls-ilmoituksen arvoinen. Toki sossu ei miestä muuta, mutta lasten kasvuympäristö ei ole ideaali.

Vierailija
2/7 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kuulostaa kyllä että varsinainen ongelma on miehesi, olen pahoillani. Opettanut lapset tuollaiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niina?

Vierailija
4/7 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nykyinen ilmiantoyhteiskunta on sairas. Pitäisi palata takaisin 90-luvun käytäntöön missä lastensuojelu on vain todellisia ongelmaperheitä varten. Aivan ensimmäisenä tulisi poistaa lakisäänteinen lastensuojeluilmoituksen tekovelvollisuus.

Vierailija
5/7 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta huoli napin painaminen. Sinun ei tarvitse näyttää olevasi "kunnon kansalainen" jokaiselle. Älä sekoita lapsia siihen, anna lasten elää rauhassa elämäänsä. Jos mies on ikävä luonne, eroa, katso joku toinen. Käsittele itsekseen, aikuisen (kriisipuhelin tai keskus), palstalla tai kaverin kanssa pelot - älä pelon vuoksi toimi paniikissa aina samoin. Ota oma elämä haltuun. Muilla voi olla samoja asioita mielessä kuin sinulla, et ole ainoa.

Vierailija
6/7 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuohon lasun tekoon siis joku sovellus olemassa nykyään? Painetaan vaan nappia ja lasu lähtee matkaan?

Vierailija
7/7 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yrität miellyttää miestä ja näyttää että et pelkää? Huhheijaa taas, miten sairasta?

Onko sulla pienempiä lapsia kun toi 12v??

Eiköhän olis lapsillesi parempi että eroat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä