Mikä sai sinut hävittämään kirjat?
Kommentit (18)
Ei niitä tule nykyään luettua, kun kaikki aika menee täällä roikkuessa...
Tilan puute, muutot ja kyllästyminen pölyä kerääviin kirjoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tilan puute, muutot ja kyllästyminen pölyä kerääviin kirjoihin.
Samoista syistä,hävitys kesken vien osan Vida,joita uskon joku lukee. Osan hävitän.Ennen koronaa vein aina uuden lehden luetuani esim. palvelutalon aulaan,jossa on paikka viedä lehtiäkirjoja tai otaa mukaan.Korona rajoitukset ei onnistu.Laiskuus vaan ei saa kuin muutaman kirjan kerralla vietyä pois.Kun ei autoa taloudelisista syistä.
Kirjat vievät hirveästi tilaa ja minä olen useamman kerran konmarittanut ja nyt tilanne on se, että minulla on hyllyssäni kaikkein rakkaimmat kirjat, mutta nekin vievät tilaa yhteensä 8 hyllymetriä! Nyt on vaikea enää karsia, mutta tarvittaessa voin laittaa kirjat ns. mappihyllyihin kahteen riviin, joten siten saisin ne tiivistettyä neljään metriin. Ei paha. Sen verran täytyy kirjoille antaa tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Järki.
Kumpi lähti ensin?
En ole yhtään hävittänyt. Aitan hyllyssä ovat
Olen hävittänyt pokkarit sen jälkeen kun olen ne lukenut. Sellaiset kirjat säästän johon haluan palata
Olen karsinut tilanpuutteen vuoksi ne kirjat pois, joita en lue tai joilla ei muuten ole minulle merkitystä. Esim joitakin taidekirjoja en aktiivisesti lue, mutta silloin tällöin haluan selailla tai tarkistaa jonkin teoksen.
Kirjat ovat hyllyssä (neljä metriä leveä ja ihan kattoon asti) aulassa, josta muuten vain kävellään ohi.
Rehellisesti sanottuna, kun tuossa pari muuttoa sitten oli kaupungin vaihdos ja edellisessä muutossa oli ollut yli 20 banaanilaatikollista kirjoja, päätin, etten niitä enää mihinkään raahaa. Säästin vain tärkeimmät eli pari laatikollista. Loput kavereille ja lahjoituksena erinäisiin paikkoihin.
En lue koskaan samaa kirjaa toista kertaa.
Olen säästänyt vain muutaman klassikon ja sellaisia jousta kuvittelen nyt 5 vuotiaan lapseni kiinnostuvan myöhemmin.
Harmillisesti kirjoilla ei enää ole arvoa, kun kannat 40 euron kirjan kaupasta ulos, sitä ei saa enää kuin muutaman euron, jos sitä myy eteenpäin. Käytän paljon kirjastoa, ei jää kirjat nurkkiin pyörimään. Ja siis ennen haaveilin omasta kirjastohuoneesta, mutta niin se mieli on muuttunut...
Vierailija kirjoitti:
Viisi muuttoa parin vuoden sisällä. Säästin vain sata rakkainta joihin aina uudelleen palaan.
Niinkö? Minun mielestäni kirjat ovat yksi helpoimmista muutettavista. Eivät tarvitse miljoonaa kuplamuovikerrosta ympärilleen ja suorakaiteenmuotoisina sopivat hyvin laatikoihin.
Muutto 240 > 120 neliöön. 500 kirjaa laitettiin kiertoon ja toinen mokoma säästettiin, on nyt työhuoneen kaapistossa
Viisi muuttoa parin vuoden sisällä. Säästin vain sata rakkainta joihin aina uudelleen palaan.