Myytävät asunnot Oulu: 1 864 kpl
Onkohan tuo tottakaan katselin myytäviä asuntoja Oulussa.
En missään nimessä halua avo-, tai yhdellä seinällä olevaa keittiötä,
Niinpä laitoi hakuun tarkennus: erillinen keittiö.
Tulos oli 11 asuntoa. ( eikä sekään pitänyt paikkansa).
Turhauttavaa plärätä asuntoja, joissa ei ole kunnon keittiötä.
Uusissa asunnoissa tuntuu olevan sääntö kuin poikkeus, ettei ole keittiötä.
Harmillisesti vanhemmissa asunnoissakin on kaadettu se väliseinä olohuoneen ja keittiön väliltä.
Yksi ratkaisu on tietty että on erillinen tv huone.
Minä saan kokata, leipoa ja kolistella tynkä keittiössä ja ukko kulta katsoa kärppä ottelua tv huoneessa.
Koska tämä avokeittiö villitys loppuu ?
Jotain perinteisempää kiitos.
Kommentit (9)
Jos väliseinä on vaan purettu, niin senhän voi rakentaa uudestaa.
Kevyen väliseinän kustannus ei ole suuri.
Vierailija kirjoitti:
Kevyen väliseinän kustannus ei ole suuri.
Tämä se ihmetyttääkin nykyisissä asunnon ostajissa. Kaiken pitäisi olla juuri tip top ja tapetteja (anteeksi, valkoiseksi maalattuja levyseiniä) myöten sellainen mitä halutaan. Mitään ei olla valmiita tekemään itse.
Hullua ostaa uutta asuntoa, jos kaiken joutuu remppaamaan uusiksi.
Pystyn vanhassa, vaikkakin äänieristys on 😡
Itse katson uusia asuntoja ja olen pohjakuvia katsellessa miettinyt keittiön siirtämistä makuuhuoneeseen ja ruokailutila jäisi entisen avokeittiö paikalle. Eli, uhraisin huoneen keittiölle.
Tai sitten väliseinän rakentamista avokeittiöön, silloin vain tila tuntuu käyvän ahtaaksi.
Tuo keittiön siirtäminen on vain todella kallista, vaikka pääsisi tekemään sen rakennusvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse katson uusia asuntoja ja olen pohjakuvia katsellessa miettinyt keittiön siirtämistä makuuhuoneeseen ja ruokailutila jäisi entisen avokeittiö paikalle. Eli, uhraisin huoneen keittiölle.
Tai sitten väliseinän rakentamista avokeittiöön, silloin vain tila tuntuu käyvän ahtaaksi.Tuo keittiön siirtäminen on vain todella kallista, vaikka pääsisi tekemään sen rakennusvaiheessa.
Mutta eikö ole sääli, että uusi asunto pitää rempata mieleisekseen.
Mietin mitä maksaisi jos rakennusvaiheessa tietäisi pohjan lähes uusiksi sen avokeittiön tai pikku makkaroiden vuoksi.
80 on korkeintaan kolmio,
ei missään nimessä neliö, jossa on koppi makkarit ja avokeittiö.
Olin innoissani kun Oulun Kaukovaniolle oli tulossa uusia asuntoja.
Kun pääsin katsomaan pohjakuvia, pettymys oli valtava.
Muuten mukiinmenevä pohja, vaikkei täydellinen,,
alakerran seitsemän neliön makkari ei ole makuuhuone, se on komero.
Muut pienemmät asunnot oli vielä huonompia.
Alue olisi vihreää mäntymetsää ja lähellä keskustaa. Hyvä asuinalue !
Tarjonta on vain vähistä.
Tai kerrostalo asuntoja on, mutta väärältä aikakaudelta ja uudet on koppeja.
Omakoti/rivari asuntoja ei ole juurikaan tai tarjolla hyvin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevyen väliseinän kustannus ei ole suuri.Tämä se ihmetyttääkin nykyisissä asunnon ostajissa. Kaiken pitäisi olla juuri tip top ja tapetteja (anteeksi, valkoiseksi maalattuja levyseiniä) myöten sellainen mitä halutaan. Mitään ei olla valmiita tekemään itse.
Ne seinät maalataan valkoisiksi siksi, että asukas saa itse maalata ne haluamallaan värillä tai tapetoida, paneloida, mitä mielii. Se ei ole tyylisuunta.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten väliseinän rakentamista avokeittiöön, silloin vain tila tuntuu käyvän ahtaaksi.Tuo keittiön siirtäminen on vain todella kallista, vaikka pääsisi tekemään sen rakennusvaiheessa.
Haaveilen tällaisesta myös. Meillä on nykyisessä tupakeittiö. Sen vieressä on wc ja sen vieressä yksi makuuhuone josta kaavailen keittiötä. Ei olisi iso homma, kun vesijohto ja viemäri on siinä samoilla nurkilla. Bonuksena sen huoneen yhteydessä on vaatehuone, josta saisi unelmien ruokakomeron.
Rakennuta oma okt niin saat mieleisen.