Miehen verenpaine 148/90 ei laske,vaikka maannut jo 1h
Kommentit (18)
Lievästi koholla. Nyt olisi syytä muuttaa elintapoja!
No on, käske sen läskin ukkosi syödä vähemmän ja jättää kaljoittelemasta pois. Urheilukin tekisi välillä hyvää.
Suola pois, huomenna ulkoilemaan ja kunnon yöunet. Kymmenen kiloa painosta pois jne
Lievästi koholla. Tehkää 2 vkon seuranta aamuin illoin ja jos keskiarvo yli 135/85, ottakaa yhteys työterveyteen tai tk.
T. Lääkäri
Lievästi koholla. Juo puoli litraa vettä ja mittaa tunnin kuluttua uudelleen. Veden juonti laskee paineita kuten myös kävelylenkit.
Onneksi on av. Täällä lääkärit päivystää.
Vierailija kirjoitti:
Poksahtaakohan verisuoni ;/
Ei.
Kaikkee tekin tuputatte, verenpainelääkkeet vaan niin bileet jatkuu.
Hedonistimies
Ei ole yhtään paha! Älkää olko huolissanne ja stressatko, se vain pitää paineet koholla. Monelle tuo on lääkityksellä saatu hoitotaso, eli ei ole hätää. Hyvää illanjatkoa teille! ☺
Minä 54 v. hoikka mies, aina syöny mitä huvittaa, alkkista joka vkl 40 vuotta reippaasti. Ei verenpaineongelmia, päätä ei oo särkeny ikinä, perusterve. Ruumiillisessa työssä ja kalassa käyn, siinäpä liikunta. Noh, ehkä se lähtö tulee kerralla ja nopeaan mut nauttinut olen elämästä, nytkin..
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtään paha! Älkää olko huolissanne ja stressatko, se vain pitää paineet koholla. Monelle tuo on lääkityksellä saatu hoitotaso, eli ei ole hätää. Hyvää illanjatkoa teille! ☺
Juuri näin.
-kroonista verenpainetautia sairastava-
Mites kikkeli, onko täydessä seisokissa?
Vierailija kirjoitti:
Minä 54 v. hoikka mies, aina syöny mitä huvittaa, alkkista joka vkl 40 vuotta reippaasti. Ei verenpaineongelmia, päätä ei oo särkeny ikinä, perusterve. Ruumiillisessa työssä ja kalassa käyn, siinäpä liikunta. Noh, ehkä se lähtö tulee kerralla ja nopeaan mut nauttinut olen elämästä, nytkin..
Ihmiset ja perimä on erilaisia.
Minä hoikka, terveet elämäntavat omaava sairastan verenpainetautia.
Onneksi on toimiva lääkitys koska lääkärin mukaan itse en enempää pysty vaikuttamaan korkeaan verenpaineeseen.
Syön terveellisesti, harrastan liikuntaa, en polta enkä käytä alkoholia.
Mulla alkaa tulla rintakipuja kun verenpaine ylittää 150/ 100. Kävin lääkärissä kun paineet oli 190/110. Syke ei ollut koholla. Otti sydänfilmin, mutta siinä ei ollut kuin pientä St-nousua, joka on kuulemma normaali poikkeama. Kotiin laitto takaisin verenpainetta seuraamaan. Hiljalleen laski. Kipu kesti pitkään rinnassa vaikka verenpaine oli jo laskenut. Nainen 49v, ei lääkitystä.
Syökö paljon proteiinia? Poltatteko puita sisätiloissa? Molemmat nostavat verenpainetta.
Hieman yläkanttiin mutta ei hälyttävä