Äidiksi 38-vuotiaana?
Kellään kokemusta suunnilleen tuossa iässä äidiksi ensimmäistä kertaa tulemisesta?
Olen aika varmasti raskaana. Ja "ikäloppu" olemaan raskaana ensimmäistä kertaa.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:35"]Täytän 38 tänä vuonna ja odotan esikoistani. Stressasi aika paljon oma ikä, mutta hassua on ollut, että kaikki muut ovat olleet todella kannustavia sekä neuvolassa, töissä että lähipiirissä! Mitään "mummoäidiksi" haukkumista ei ole kuulunut.
[/quote]
Itsellä melkein "nolottaa" olla mahdollisesti raskaana tässä iässä. Hirvittää juurikin se, mitä muut ajattelee. Naurettavaa! Pitää saada omaa ajatustapaa muutettua. Ap
Minä sain ainoan lapseni 38-vuotiaana. Ikä oli minulle sopiva. Olin opiskellut pitkään, saanut vakituisen työpaikan, harrastanut ja matkustellut, tavannut viimein hyvän miehen, rakentanut yhteisen kodin ja pihan, säästänyt rahaa hoitovapana ajalle ja sitten tuli lapsi. Jaksoin hyvin olla pienen kanssa.
Tulin raskaaksi 38-vuotiaana. Nyt mulla on ihana 6kk poika. Raskausaika meni varmaan keskivertoa paremmin (2vko saikulla työtapaturman takia) ja synnytys menikin sitten huonosti mutta se ei olut iästä johtuvaa. Raskausarpia ei tullut. Vauvan kanssa jaksaa hyvin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:37"]Minä sain ainoan lapseni 38-vuotiaana. Ikä oli minulle sopiva. Olin opiskellut pitkään, saanut vakituisen työpaikan, harrastanut ja matkustellut, tavannut viimein hyvän miehen, rakentanut yhteisen kodin ja pihan, säästänyt rahaa hoitovapana ajalle ja sitten tuli lapsi. Jaksoin hyvin olla pienen kanssa.
[/quote]
Taloudellisesti tilanne vauvantulolle olisi mahtava. Mutta kymmenisen vuotta sitten jouduin luopumaan melkein kokonaan toivosta oman biologisen lapsen suhteen joten henkisesti oon aika pihalla. Iso luopumistyö takana ja sitten käy näin. Ap
Höpö höpö. Erittäin hyvä ikä! Nyt vaan nautit. Itse sain toisen lapseni tuossa iässä, ensimmäisen 36-vuotiaana. Elämäni parasta aikaa!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:39"]Tulin raskaaksi 38-vuotiaana. Nyt mulla on ihana 6kk poika. Raskausaika meni varmaan keskivertoa paremmin (2vko saikulla työtapaturman takia) ja synnytys menikin sitten huonosti mutta se ei olut iästä johtuvaa. Raskausarpia ei tullut. Vauvan kanssa jaksaa hyvin.
[/quote]
Ihana kuulla että kaikki sujui lopulta hyvin :) Ap
Tapasin mieheni 32-vuotiaana ja sain esikoiseni juuri 38-vuotispäiväni kynnyksellä, toisen ennen kuin täyton 40 v. Ainakaan pk-seudulla tämä ei ole mitenkään kummallista vasn ennemminkin tavallista. Älä mieti, mitä muut ajattelevat, vaan keskity tulevaan ihanaan vauvaasi ja perhe-elämään. Huomast vielä, mitä etua on, kun olet saanut lapsesi aikuisiällä. Esim. erikoiskouluissa, jonne haetaan erikseen, vanhempien keski-ikä on melkoisen korkea.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:41"]Höpö höpö. Erittäin hyvä ikä! Nyt vaan nautit. Itse sain toisen lapseni tuossa iässä, ensimmäisen 36-vuotiaana. Elämäni parasta aikaa!
[/quote]
Aivot on nyt niin pihalla että nauttiminen ei onnistu vielä :D Ap
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:42"]Tapasin mieheni 32-vuotiaana ja sain esikoiseni juuri 38-vuotispäiväni kynnyksellä, toisen ennen kuin täyton 40 v. Ainakaan pk-seudulla tämä ei ole mitenkään kummallista vasn ennemminkin tavallista. Älä mieti, mitä muut ajattelevat, vaan keskity tulevaan ihanaan vauvaasi ja perhe-elämään. Huomast vielä, mitä etua on, kun olet saanut lapsesi aikuisiällä. Esim. erikoiskouluissa, jonne haetaan erikseen, vanhempien keski-ikä on melkoisen korkea.
[/quote]
Ei ole erikoiskoulut vielä kyllä mielessä :D Kunhan nyt ekaksi saisi varmuuden raskaudesta! Ap
Toivon sinulle kaikkea hyvää. Mä olin 36 v. ensisynnyttäjä ja sitten tuli vielä kaksi vauvaa lisää viiden vuoden sisällä.
Minun mummoni sai isäni vuonna 1946 ollessaan 38-vuotias ja kolme vuotta sen jälkeen vielä toisen lapsensa. Olen monesti miettinyt, miten iso juttu noina vuosikymmeninä tuo on ollut, varmasti todella erikoista.
Ikäloppu? 38v .kyllä mummo oot.mä oon 37 ja laskettuaika on pian , toinen lapsi tulossa. Jos olet elänyt terveellisesti uskon että pystyt siihen hyvin.joskus kaksikymppinen ja aika rikki ja väsynyt.
Mitä tarkoittaa aika varmasti raskaana?toivottavasti et joudu pettymään!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:44"]Toivon sinulle kaikkea hyvää. Mä olin 36 v. ensisynnyttäjä ja sitten tuli vielä kaksi vauvaa lisää viiden vuoden sisällä.
[/quote]
Kiitos! Ap
Ja kun mä olen 38v mun esikoinen on 16v,nuorin 6v
On tosi erilaisia 38-vuotiaita. Ei kai sitä kukaan muu määritä, miten ihmisen pitäisi elää. Tuttavapiirissäni on ~38-vuotiaita lapsettomia sinkkunaisia, ja ihan hyvin näen heidät vielä äiteinä. Siskoni on samaa kaliiperia ja hommannut lapsensa nuorena ja pitää itseään "ikäloppuna" (paheksuu "vanhoja" äitejä), no onkin ajatusmaailmaltaan ja olemukseltaan kuin keski-ikäinen.
ystäväni sai esikoisensa 45-vuotiaana. Tunnen useita vastaavia. Kaikki on mennyt oikein hyvin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:46"]Mitä tarkoittaa aika varmasti raskaana?toivottavasti et joudu pettymään!
[/quote]
Siis eilen tein raskaustestin joka näytti plussaa. Ja tänään kaksi testiä - plussaa myöskin. Eli niiden varmuudella tässä vaiheessa vasta mennään. Ap
Täytän 38 tänä vuonna ja odotan esikoistani. Stressasi aika paljon oma ikä, mutta hassua on ollut, että kaikki muut ovat olleet todella kannustavia sekä neuvolassa, töissä että lähipiirissä! Mitään "mummoäidiksi" haukkumista ei ole kuulunut.