Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Reilusti ylipainoisia koronan sairastaneita?

Ihminenkutensinäkin
22.01.2022 |

Olen 33-vuotias nainen, ei mitään sairauksia (vaikka believe you me, tutkittu ja seurattu on), mutta BMI yli 40.

Elämäntaparemontin aloitin PT:n turvin kuolemanpelossani 2kk sitten, ja painoa nyt 8kg vähemmän kuin 1.12.21. Pikkuhiljaa siis kohti terveempää, kevyempää eloa.

Olen ottanut 3. koronarokotetta. Kolmas jo lokakuun alussa. Koronaa en tiettävästi ole vielä sairastanut. Pelkään tartuntaa aivan älyttömästi, jopa ahdistukseen saakka.

Tautihan siis vaarallisin juuri ylipainoisille. Onko linjoilla reilua ylipainoa mukanaan kantavia, koronan jo sairastaneita? Millaisia oireita, kuinka kauan, tuliko sairaalareissu?

Arvostaisin asiallisia vastauksia, kaikki loukkaukset, pään aukomiset ja ihmettelyt on jo kuultu. Myöskin rokotekriitikkojen ja salaliittoilijoiden toivon kirjoittelevan muualle.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös 3 rokotusta, alle 3 viikkoa viimeisimmän jälkeen nenä rupesi tuntumaan tukkoiselta ja koronahan se oli. Nenän tukkoisuus kesti 7-8 päivää ja muita oireita ei ollut. Eli mulla omikron oli paljon lievempi kuin flunssa.

Vierailija
2/12 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 37, ei rokotuksia, korona oli kova kuume flunssa. Ihan kotona pärjäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös 3 rokotusta, alle 3 viikkoa viimeisimmän jälkeen nenä rupesi tuntumaan tukkoiselta ja koronahan se oli. Nenän tukkoisuus kesti 7-8 päivää ja muita oireita ei ollut. Eli mulla omikron oli paljon lievempi kuin flunssa.

Paljonko sun BMI?

Kertoisitteko myös jos jotain perussairauksia?

Vierailija
4/12 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla BMI n. 45.

Normaalia kovempi flunssa, pitkään kesti palautua. Mutta ei siis sairaalahoitoa vaatinut, vaikka kovilla keuhkot kyllä oli… Yskitti ja hengästytti pienikin touhu.

Vierailija
5/12 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin VLCD:llä 26 kg 15 viikossa enkä enää kuulu riskirymään. :)

Vierailija
6/12 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma BMI 31 tai 32, en nyt muista. Saatoin sairastaa koronan jouluna 2019, mutta ei varmaa tietoa, kun silloin ei testattu eikä vielä oikein edes tiedetty koronasta. Vasta jälkeenpäinhän tuli tieto, että koronaa on saattanut olla Suomessa jo 2019 loppuvuonna.

Oli kova tauti,korkea kuume nousi ihan yhtäkkiä, oksetti, en saanut syötyä, huimasi, hikoilutti ja paleli vuorotellen, hengästyin ihan valtavasti jo muutaman metrin kävelystä ja sekin meni seiniin tiukasti nojaten. Pahin kesti viikon verran, sitten alkoi vähän helpottaa, mutta kaikkinensa kesti muutaman viikon ja palautuminen oli hidasta.

Tuli mieleeni, kun seuraan sitä satakiloiset siskokset sarjaa, että isompi siskoista, Tammy muistaakseni, hänhän sai koronan siinä 1.kaudella. Luultavasti heidän somestaan löytyisi tarkempaa tietoa, millaista hänellä oli taudissa. Olikohan sukunimi Slaton? Hänen BMI silti on varmaan yli 100, mutta kuitenkin.

Vierailija
7/12 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutin VLCD:llä 26 kg 15 viikossa enkä enää kuulu riskirymään. :)

Hyvä sulle, mutta tätähän tässä just kysyttiin?

Vierailija
8/12 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kolme kertaa rokotettuja, painosta riippumatta juuri olla sairaalahoidossa. Mutta olen kyllä kuullut muutamalla ylipainoisella olleen silti voimakasoireinen ja pitkä tauti. Tosin niin myös normaalipainoisilla.

Vierailija
9/12 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa rokotettu, BMI 34, 1.5 viikkoa koronaa takana. Astma. Muuten niin kuin flunssa, mutta henkeä ahdistaa enemmän.

Vierailija
10/12 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs olettekin läskejä, yäk.

Vierailija
11/12 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs olettekin läskejä, yäk.

Kylläpäs oletkin fiksu, kun et ainakaan osaa käyttäytyä. Myöskään lukea et osaa tai ainakaan et ymmärrä lukemaasi (aloittajan tekstin viimeinen kappale). Yäk.

Ylipaino enimmäkseen korjattavissa oleva tila, tyhmyys sen sijaan ei.

Vierailija
12/12 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla BMI 46. Sain koronan kahdesta rokotuksesta huolimatta. Kova tauti oli kyllä, olin sairaalassa 2 päivää, happiviiksillä. Normaaliosastolla. Toipuminen on vienyt pitkään, enkä vieläkään ole ihan kunnossa vaikka sairastin jo marraskuussa.

Mutta kyllä siellä osastolla oli samaan aikaan paljon ihan hoikkiakin, perussairauksista tosin en tiedä.

Taitaa olla ihan tuurissaan kelle osuu pahasti ja kelle ei.

Onhan nuo hyväkuntoiset Veitola ja Ahti-Hallberg nyt myös kovassa taudissa.