Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en innostu mistään?

työtön ilman harrastuksia
22.01.2022 |

Olen 50v pitkäaikaistyötön. Pitkäaikainen harrastukseni loppui koronan myötä.
Haluaisin työllistyä johonkin, että tulisin paremmin toimeen. Haluaisin myös löytää jonkin uuden harrastuksen, mikä toisi sisältöä elämään.
Ongelma on, että mikään ei kiinnosta. Olen yrittänyt kokeilla monenlaista ja etsinyt netistä tietoa. Haluaisin innostua, mutta mikään ei tunnu kolahtavan.
Minulla ei ole akateemista koulutusta, olen käynyt ammatillisia koulutuksia muutamia, mutta ne eivät tunnu auttavan työnhaussa mitenkään.
Siivouksesta ja puhelinmyynnistä en kiinnostu, jälkimmäistä nuorena pakon edessä kokeillut.
Mikä neuvoksi?
Millä voisi itsensä elättää ja pysyä yhteiskunnassa mukana ja mieli virkeänä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. 

No eipä ole uutta, että edes tämä aloitukseni ei kiinnosta ketään.

Vierailija
2/8 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn syrjään kiinni vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt etsiä sellaista työtä, mistä olisin kiinnostunut ja mihin voisin täysillä sitoutua.

Ei löydy. Pitäisikö yrittää vaan päästä mihin tahansa. Entä jos käy niin, että motivaatio ei työssä riitä ja jokainen aamu on kurja ja inhoan työtäni. Se olisi vielä kamalampaa elämää kuin nyt. 

Olen ollut aikanaan monenalisissa töissä. Juurikin sellaisessa, missä työ pelkkää rutiinitoistoa ja työkaverit olivat inhottavia ja sitten sellaisessa missä oli mukavat kaverit ja vaihtelevat, innostavat työpäivät. 

Vierailija
4/8 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitäpä jos se töihin lähtö aamulla olisikin inhottavaa…?? Tuolla asenteella jäät sinne missä olet. Olet tylsä. Siksi eivät harrastuksetkaan sinua kiinnosta.

Vierailija
5/8 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo varmaan syy sun pitkäaikaistyöttömyyteen, mikään ei kiinnosta. Tuskin enää tuosta tilanne paranee. Monet muutkin tekee töitä vaikka työt eivät ole niin mieluisia, ei sitä aina voi valita.

Vierailija
6/8 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

a p kirjoitti:

Olen yrittänyt etsiä sellaista työtä, mistä olisin kiinnostunut ja mihin voisin täysillä sitoutua.

Ei löydy. Pitäisikö yrittää vaan päästä mihin tahansa. Entä jos käy niin, että motivaatio ei työssä riitä ja jokainen aamu on kurja ja inhoan työtäni. Se olisi vielä kamalampaa elämää kuin nyt. 

Olen ollut aikanaan monenalisissa töissä. Juurikin sellaisessa, missä työ pelkkää rutiinitoistoa ja työkaverit olivat inhottavia ja sitten sellaisessa missä oli mukavat kaverit ja vaihtelevat, innostavat työpäivät. 

Jos on jäljellä hyvämaineisuutta, niin taksinkuljettajaksi.

Vierailija
7/8 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla harrastuksen suhteen suuria linjoja: oletko enemmän käsillä tekijä, urheilija vai kulttuuri-ihminen? Itse olen lukutoukka ja ainoat harrastukset joista olen aidosti innostunut on olleet lukeminen ja kielten opiskelu.

Entä mikä on ollut mieluisin työpaikkasi? Hae samantyyppistä uudestaan. Tykkäätkö olla ihmisten kanssa esimerkiksi?

Vierailija
8/8 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsellut mitä vapaaehtoistöitä läheltäsi voisi löytyä? Monessa ei tarvitse olla mukana koko ajan, vaan on sellaisia, mitä voi itse valita. Esim. itse käyn eläinsuojassa iltaruokintavuoroissa silloin kun jaksan, en mitenkään säännöllisesti.  Nyt tauolla kun on terveysongelmia, mutta kun taas on parempi tilanne, käyn ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Toki näissäkin käytännöt vaihtelevat.  Noissa on se hyvä puoli, ettei tarvitse nähdä monta ihmistä kerrallaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän