Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia sensomotorisesta kuntoutuksesta?

Vierailija
22.01.2022 |

Olen googlaillut aiheesta, mutta vIelä kaipaisin mielipiteiltä?
Onko tästä oikeasti ollut apua lapselle?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällaiselle lapselle tavallista, ettei kestä liikaa puhetta? Suuttuu jos puhutaan usein, kaipaa siis rauhaa prosessoida ajatuksiaan. On myös kosketus- ja ääniyliherkkyyttä.

Vierailija
22/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskusteluhaluttomuus ilmeni koulupäivien jälkeen, eli voimat kuluivat koulussa, ja koulupäivän jälkeen piti palautua yksikseen.

Kannattaa lainata kirjastosta myös A. Jean Ayres: Aistimusten Aallokossa - Sensorisen Integraation häiriö ja terapia. Tuo kosketusherkkyys viittaa ainakin kirjan mukaan siihen, että aistitieto ei jäsenny oikein.

Meillä oli myös kuulonmuokkausharjoituksia eli vokaalit ja konsonantit eivät kuuluneet oikeilla taajuuksilla, joka vaikuttaa hahmottamiseen yms. Kuulonmuokkauksella pyritään vaikuttamaan muistaakseni myös siihen, että taustaäänet eivät häiritsisi. Nämä olivat siis sensomotorisessa kuntouksessa. Minulla ei ole kokemusta, hoidetaanko SI-terapiassa ääniyliherkkyyttä.

Meillä Moro-refleksi ilmeni mm. niin, että lapsen kanssa oli vaikea saada keskusteluyhteyttä, jos hän ei ollut kiinnostunut aiheesta. Moron poistuttua keskustelu on helpompaa. Lisäksi lapsi tarkkailee ympäristöään tarkemmin, seuraa muiden keskustelua ja osallistuu niihin nykyään enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ayres liittyy kyllä nimenomaan sensorisen integraation terapiaan.

Vierailija
24/24 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että on hyviäkin sensomotorisesta valmennusta antavia tahoja, mutta itsellä huono kokemus Helsingin sensomotorinen keskus, Nina Alopaeus. Ei suositusta. Kuntoutus jäi kesken eikä lopputulos ollut millään muotoa kovin häävi. Rahastamisen maku jäi hänen toiminnastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän