Sanooko porukka enää lapsilleen ”soo soo”?
Mulla ei siis oo lapsia. Tuli vaan yhtäkkiä mieleen tuo sanonta. Mulle kyllä sanottiin lapsena niin. Onko sanonta yhä toimiva vai kenties jo auttamatta vanhentunut? Kai siinä oli tarkoitus torua ja saada lapsi vähän häpeämään mahdollisimman ”helpolla”, vai?
Kommentit (11)
Tuttu sanonta minunkin lapsuudesta, omille lapsilleni en ole koskaan noin puhunut.
Soo soo😉
Mites muut? Sanotteko / mielipiteitä?
Ap
Riippuu millä äänensävyllä se on sanottu. Jokuhan voi sanoa leikkimielelläkin soosoo, kivalla äänellä, ei syyllistäen.
Jos minulla olisi lapsia niin varmaan sanoisin noin.
On muuten se laululeikki Pieni piiri pyörii, netistä löytyy. Siinä on soosoo.
Minulle sanottiin noin lapsena mutta ei kukaan enää noin puhu.
Sanon myös aikuisille ja koirille. Kaikki aikuiset ei edes tajua, mitä se tarkoittaa, jolloin joutuu kevyesti näpäyttämään sormille.
Sanon alaisilleni ja aviopuolisolleni.
Oma vähän alle 2v tyttökin sossottaa, eli lempeästi olen sanonut hänelle tätä ja hän oppinut tosi pienenä jo tämän merkityksen. Kuten ylempänä mainittiin, myös piiri pieni pyörii-laulussa sanotaan tästä ja tätä muksun päiväkodissa lauletaan paljonkin.
mä mistään häpeämisestä tiedä,mutta kun lempeällä äänellä sanoo soosoo,niin lapsi tajuaa että ei käy...lapsihan vasta opettelee elämään,ei voi tietää mikä on oikein mikä väärin ja lempeä soosoo on ihan ok