Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lidlin säilykeviininlehväkääryleistä kaamee mahakipu

Vierailija
23.05.2015 |

Ostin Lidlin kreikka-aiheisteemaisia viininlehväkäärylesäilykkeitä ja sain niitä syötyäni mahani kipeäksi. Onko muilla samoja kokemuksia? Olikohan erässä jotain vialla?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listeria, kai edes kypsensit ne kunnolla ennen kui nautit niitä?

Vierailija
2/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sait kun ostat Lidlistä sapuskaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:03"]

Listeria, kai edes kypsensit ne kunnolla ennen kui nautit niitä?

[/quote]

Höpö höpö. minä ostin ja söin myös viininlehtikääryleitä, en kypsentänyt, eikä tullut maha kipeäksi.

Vierailija
4/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen (toissapäivänä) säilykepurkin sisällön kuumensin mielestäni ihan riittävästi, mutta silti sain siitä mahakivun. Eilen söin sitten toisen purkin sisällön, enkä siis olisi syönyt, jos olisin ollut varma, että edellisen päivän mahakipu johtui juuri noista kääryleistä. Eiliset kääryleet lämmitin kaiken lisäksi vähän huonommin ja mahakipu on ollut paljon pahempi ja jatkuu vaan. Tuli ainakin todistettua, että noista säilykkeistä se mahakipu tuli :O Onneksi en ole raskaana, nimittäin jos tämä on listeriaa. T. Ap

Vierailija
5/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kääryleitä söi koko perhe, eikä kellään mitään oireita! Hyviä olivat Namssssssssssssssssssssss!

Vierailija
6/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:18"]

Meillä kääryleitä söi koko perhe, eikä kellään mitään oireita! Hyviä olivat Namssssssssssssssssssssss!

[/quote]

Hyviä ne on munkin mielestä ja aina olen niitä ostanut. Höh, en tiedä missä sitten vika. Ehkä jokin viallinen erä kreikka-aiheiserän sisällä. T. Ap

Vierailija
7/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita noista kääryleistä.  Meillä söi niitä 2 henkilöä. Hyviä olivat. Vielä on muutama purkki jäljellä.

Vierailija
8/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:22"]

Ei mitään oireita noista kääryleistä.  Meillä söi niitä 2 henkilöä. Hyviä olivat. Vielä on muutama purkki jäljellä.

[/quote]

Mullakin ois vielä yksi purkki jäljellä. Saa nähdä, uskallanko ottaa riskin ja syödä vielä sen, mutta ehkä pidän kunnon tauon tässä välillä. Kuumennan ne kääryleet sitten tyyliin avotulessa, että varmasti bakteerit ja listeriat kuolee... No, joka tapauksessa sain nää mahakivut noiden kääryleiden syömisen jälkeen, mutta en tiedä, ehkä mulla on vähän muutenkin herkkä maha. Meen nyt ottaan pari maitohappobakteerikapselia, jospa ne auttais. T. Ap

Ps. Mä rakastan viininlehväkääryleitä!

Vierailija
9/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lidlin valmistamia? Söitkö mitään muuta vai tyhjään mahaan? Mahdollisia syitä mahakipuusi on muitakin, kuten herkkä vatsasi ja mikä muu on sattumaa? Et mainitse kuin tämän kääryleen syömisen joten jos tyhjään herkkään mahaan syöt pelkkiä kääryleitä nälkääsi, niin voipi olla maha kipeänä.

Vierailija
10/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:48"]

Onko lidlin valmistamia? Söitkö mitään muuta vai tyhjään mahaan? Mahdollisia syitä mahakipuusi on muitakin, kuten herkkä vatsasi ja mikä muu on sattumaa? Et mainitse kuin tämän kääryleen syömisen joten jos tyhjään herkkään mahaan syöt pelkkiä kääryleitä nälkääsi, niin voipi olla maha kipeänä.

[/quote]

No joo siis söin niitä pelkästään iltapalaksi. En muuta kääryleiden kanssa. Ehkä ne ei sitten pelkästään syötynä ole hyväksi mahalle? Mulla on muutenkin herkkä maha. Onks ne viininlehväkääryleet jotenkin niin tujua tavaraa?

Vierailija
11/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmit niitä tietysti kilokaupalla? Eipä ihme että röllömahasi reagoi.

Vierailija
12/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:56"]

[/quote]

En mä nyt kilokaupalla niitä syö, eikä mulla ainakaan vielä ole röllömahaakaan. Yhden säilykepurkin söin eilen illalla ja sen toisen toissapäivänä. Kolmas odottaa vielä syöjäänsä. T. Ap

Vierailija
13/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kai niitä tarvitse lämmittää? Me syötiin se antipasto-lajitelma iltapalaksi eikä tullut mieleenkään alkaa siitä yhtä osaa lämmittään...

Vierailija
14/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme lämmittää ne kääryleet???

Vierailija
15/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:56"]

[/quote]

En mä nyt kilokaupalla niitä syö, eikä mulla ainakaan vielä ole röllömahaakaan. Yhden säilykepurkin söin eilen illalla ja sen toisen toissapäivänä. Kolmas odottaa vielä syöjäänsä. T. Ap
[/quote]

Sitä purkkia ei ole tarkoitus syödä.

Vierailija
16/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:05"]

Kuka ihme lämmittää ne kääryleet???

[/quote]

Niin, no niin mäkin oon käsittänyt, ettei niitä tarvi edes lämmittää. Mä nyt sitten kuitenkin menin lämmittämään ne. Ehkä paremmalta maistuis kylmiltään. T. Ap

Vierailija
17/17 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei säilykkeitä tarvitse lämmittää, minkä takia täällä puhutaan puuta heinää? Mutta ei sen puoleen, minullakin jäi yksi sellainen säilyke syömättä, kun en ollut ihan varma kuuluuko purkissa oleva valkoinen "lima" tuotteeseen. En ole koskaan ostanut sitä säilykkeenä aiemmin. Tässä yksi esimerkki:

http://www.terveysapila.fi/elintarvikkeet/suolaiset-sailykkeet/rapunzel-luomu-viininlehtikaaryleet-280g.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi