Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on erikoisin työpaikkahaastattelu, jossa olet käynyt?

Vierailija
22.05.2015 |

Itselläni ehkä kärkeen nousevat videohaastattelu ja ryhmähaastattelu sekä se, jossa minulta nuorena naisena kyseltiin lapsien hankkimisesta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
2/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelija kysyi ensimmäiseksi horoskooppimerkkiäni :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelija alkoi puhua omista asioistaan, isänsä kuolemasta jne. Eikä minusta ollut testi sosiaalisista taidoista.

Vierailija
4/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmähaastattelu oli erikoinen kokemus. Toinen erikoinen oli sellainen, jossa oli kolme haastattelijaa ja jokaisella oli rooli: yksi oli "pahis" ja kommentoi koko ajan kärkkäästi ja kyseenalaisti kaiken sanomani, toinen oli "hyvis", joka komppasi minua ja ymmärsi sanomani, kolmas oli "puheenjohtaja", joka esitti kysymyksset neutraalisti. Jäi ihmetyttämään, mitä noissa haastatteluissa oikein haettiin moisilla kommervenkeillä. Molemmissa tapauksissa työnantajasta jäi erikoinen kuva ja toiseen paikkaan olisin päässytkin, mutta valitsin toisen työpaikan, jossa oli ollut "tavallinen" haastattelu ja jossa sain myös oikeaa tietoa työpaikan asioista itsekin haastattelussa.

Vierailija
5/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuimme koulun jumppasalin reunalla pöydällä, bändi soitti Hurriganes-covereita niin lujaa, että piti huutaa. Tuleva pomo kyseli ihan liian henkilökohtaisia kysymyksiä.

Sain paikan, vaikka sitä haki parikymmentä pätevämpää, paperilla.

Vierailija
6/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää :D

Vierailija
7/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ryhmähaastattelu oli kyllä ihan omaa luokkaansa. Jo ensimmäisten minuuttien aikana tuli vahva tunne, että kyseiseen paikkaan en todellakaan halua. Työpaikan edustajan rooli oli lähinnä mollata hakijat yksi toisensa jälkeen.

Vierailija
8/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ensimmäinen kysymys oli kans toi horoskooppi. :D Sitten kysyttiin henkistä orientoitumista ja mielipidettäni sieluista. Haastattelu veny lopulta tunnista siihen kahteen ja puoleen, kun äijä selitti ummet ja lammet kaikista ufotukikohdista marssissa ja "pahoista hengistä", jotka ohjailevat joidenkin maailmanjohtajien ajatuksia.

Sain työn kuulema ihan sen perusteella, että meidän energiat kohtasivat niin hyvin. Koko työjakso oli yhtä pimeetä, en menis uudestaan. :D

Vierailija
9/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran haastattelija pyysi minua riisumaan neuletakkini pois. Huomautti kyllä, ettei ole pakko, jos koen sen jotenkin vaivaannuttavaksi. Isot rinnat ja alla toppi..hmm.. En vieläkään tiedä halusiko nähdä rintavarustusta tarkemmin vai neulanjälkiä etsiä. Mutta riisuin kuitenkin sanoen, että täällä onkin aika kuuma. Ja sain paikan :) Mitään häirintää ei kyllä ilmaantunut ko. paikassa.

Vierailija
10/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi kerrottiin etteivät periaatteessa palkkaa naisia ollenkaan. Sain silti työn ja siellä työskentely oli seksististä koko sen ajan. Olin 17 vuotias maalariopiskelija.

Vierailija
11/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi haastattelu oli sellainen, että multa ei oikeastaan kysytty juuri mitään, enemmän sellaista jutustelua. Lisäksi kerrottiin työtehtävistä ja sitten lopuksi kysyttiin, miltä vaikuttaa, kiinnostaako paikka? Hain paikkaa avoimella hakemuksella, eli ei ollut kilpailijoita. Olinkin tuossa työssä sitten viitisen vuotta. 

Vierailija
12/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli joku työnvälitysfirma ja kysyttiin myös lasten hankkimisesta, vaikka olin vasta parikymppinen. Otti myös valokuvan minusta, mikä tuntui oudolta.

Vierailija
13/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on osunut kyllä todella törkeä työhaastattelu kohdalle. Tiesin, että paikassa on toiminut aikaisemmin henkilö x.x., jolla oli huomattavasti vähemmän koulutusta ja kokemusta kuin minulla. Hain siis avoimena olleenseen paikkaan. Kun minulta sitten kyseltiin siellä työpaikkahaastattelussa kysymyksiä, niin ne kaikki olivat sellaisia, joihin jouduin vastaamaan ei eli olivat huolella lukeneet työpaikkahakemukseni ja käänsivät hienon kokemukseni täysin nollaksi. Tyyliin olin tehnyt vastaavaa työtä 2004-2006, niin kysyivät, että oletko tehnyt tämänlaista työtä vuoden 2008 jälkeen. Tai jos olin saanut koulutuksen vaikkapa Jyväskylässä aineesta y, niin kysyivät, että oletko kouluttautunut Tampereen ohjelmassa z, vaikka sisältö oli kursseissa sama, mutta otsikko oli eri. Tiesin hakiessani, että se paikka oli niin pedattu sille aikaisemmin työtä hetken aikaa tehneelle.

Vierailija
14/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran "haastattelussa". Mies puhu vain itsestään eikä kysynyt mitään.

Vierailija
15/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin laittanut CV:ssä kohtaan "harrastukset ja muut mielenkiinnon kohteet" että elokuvat. Haastattelija innostui tästä ja rupesi kyselemään että kuka on lempinäyttelijäni. Sanoin Jack Nicholson, koska se tuli ensimmäisenä mieleeni. Haastattelija innostui tästä vielä enemmän, ja sanoi että hänen lempielokuvansa on Hohto, ja sen jälkeen hän pyysi minua esittämään kohtauksen tästä elokuvasta! No en ole mikään näyttelijä, mutta improvisoin sen kohtauksen missä Nicholsonin hahmo (Jack Torrance) hakkaa kylpprin oven kirveellä ja huutaa Here's Johnny! Tämän jälkeen haastattelija ilmoitti että paikka on sinun. 

Hakemani paikka ei edes liittynyt elokuviin yms. millään tavalla :D

Vierailija
16/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologifirman pitämä nelipäiväinen haastattelu jossa oli ryhmähaastis, yksityinen haastattelu, kaikenmaailman tietokone- ja nopeustestejä ja vielä toinen yksityishaastattelu. Sain paikan mutta rekrytointi meni vähän överiksi...

Vierailija
17/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:19"]

Eräs ryhmähaastattelu oli kyllä ihan omaa luokkaansa. Jo ensimmäisten minuuttien aikana tuli vahva tunne, että kyseiseen paikkaan en todellakaan halua. Työpaikan edustajan rooli oli lähinnä mollata hakijat yksi toisensa jälkeen.

[/quote]

Kuulostaa tutulta. Mikä paikka kyseessä? IMinäkin olen ollut tällaisessa. Olisin halunnut poistua jo muutaman minuutinkuluttua mutta en kehdannut. TODELLA nöyryyttävä kokemus!!!

Vierailija
18/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut useampi haastattelu joiden tarkoitus on selvästi ollut lähinnä sanoa moi ja paikka on sinun. Tietysti aina on tilanteita joissa tarvitaan vain nopeasti joku tekijä, mutta silti se on aina vähän hämmentävää, kun itselle on haastattelu vähän jännä paikka ja tarvitsee sen työpaikan. 

Vierailija
19/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelijalla jännitti enemmän ku mulla. Oli ihan punainen, tavarat ei pysyny käsissä ja lopuks vielä kompastu ku saattoi ulos. Saattohan se tietty olla krapulassakin.

Vierailija
20/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/5 työhaastattelusta joissa olen ollut on olleet näitä, että paikka on minun jo ennenkuin huoneeseen astuin ja on puhuttu lähinnä vain siitä, että millaisessa työpaikassa tulen työskentelemään ja mitä tekemään jne. (Ja vain 1/5 haastattelusta on ollut sellainen, etten paikkaa saanut, mutta en sitä ihmettele kun eksyin matkalla (olin kuitenkin ajoissa) ja satoi kaatamalla, joten sateenvarjottomana olin haastattelussa kuin uitettu koira :) tämä sama haastattelu oli ainoa jossa pyydettiin näyttämään työtodistuksia/koulutodistuksia, muissa niitä ei ole haluttu nähdä)