Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kouluissa opetetaan täysin turhaa tietoa niin paljon?

Vierailija
21.01.2022 |

Esimerkiksi historian opetus on täysin turhaa. Sillä ei ole mitään väliä mitä tapahtui 500 vuotta takaperin tai saati sitten 5000 vuotta ennen meitä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun kysymys kannattaisi olla miksi opetamme kaikista aiheista älyttömyyksiä. Esim tuo mainittu ilveksen pentumäärä. Jos opetettaisiin jotain biodiversiteetistä ja etologiasta ja luonnon ominaisuuksistarikäkuinka monta raitaa on kukkupaviaanilla. Ja historiasta: näin ihmiset toimivat. Eikä että v 1583 carl ludvig seja se, jonka nimi ei sano sinulle mitään, allekirjoitti paperin.

Vierailija
22/25 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Kun katsoo uutisista näitä mustiin pukeutuneita mellakoitsijoita, saa kuulla rokotevastaista kohkausta, saa viesteinä linkkejä "Me Kansa"- liikkeen videoihin...

Voi vain murheellisena todeta, että yleissivistys on valunut joidenkin kohdalla kuin vesi hanhen selästä.

Idioluutio.

Ei niinkään biologinen ko. elokuvan mukaisesti, mutta kulttuuri-idioluutio.

Tulipa keksittyä yusi termi:

KULTTUURI-IDIOLUUTIO!

Kulttuuri-idioluutio, hyvä selittää varmaan persut. +1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lukion päästötodistuksen keskiarvo 9,3 eli mua kiinnosti kaikki.  Lukiossa ei ollut yhtään turhaa ainetta.  Mulla oli valinnaisina saksa, kemia ja maantieto, kaikista kympit.  Yläasteella valinnaisena ottamani konekirjoitus on osoittautunut äärimmäisen hyödylliseksi, koska kirjoitan tietokoneella yli 2000 merkkiä 10 minuutissa lähes virheettömästi.  Kotitaloudesta on ollut paljonkin hyötyä ihan arkielämässä.  Liikunta oli hyvää vastapainoa puurtamiselle.  Musiikkikin oli ihan jees vaikka sain musiikinopiskelijana automaattisesti kympin.  Uskonto oli vähän tylsää mutta hyödyllistä yleistietoa sekin.  Kaikkein vähiten hyötyä mulle on ollut kuvaamataidosta tai teknisistä käsitöistä, kun mulla ei ole yhtään taipumuksia kumpaankaan ja taisin olla armosta seiskan oppilas.  Kansakoulun tekstiilitöistä on vielä mutsilla muistona yhtä sun toista hupaisaa ompelukoneella ommeltua :)

Ehkä hyödyllisimpiä aineita mulle ovat olleet äidinkieli ja matematiikka sekä yleistiedon kannalta historia, maantieto ja biologia.

Vierailija
24/25 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esimerkiksi vain puolet opetettavista asioista olisi hyödyllistä eli ei turhaa, peruskoulun päättyessä oppilaat olisivat noin 12-vuotiaita. Ei sen ikäisiä voi panna ammattikouluun tai lukioon, joten mitä 12-16-vuotiaille annettaisiin ajankuluksi?

Jos puolet oppimääristä poistettaisiin - jos siis niin olisi ihan pakko tehdä - niiltä säästyvän ajan voisi käyttää lukemisen, kirjoittamisen ja ilman laskinta laskemisen harjoittelemiseen.

Vierailija
25/25 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo'o. Ei tarvitse ihmetellä miksi tässä maailmassa on niin paljon pöllöjä kun asenne on tuo. Tieto on äärimmäisen tärkeää ja on hyvä, että on yleistietoa lähes kaikilta elämän osa-alueilta. Helpottaa elämää valtavasti ja auttaa ymmärtämään ihan arkielämää ja ylipäätään maailmaa. Onneksi meillä on hyvä peruskoulusysteemi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän