Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rekrytointikiusaaminen

Vierailija
21.05.2015 |

Viimeisen vuoden ajan minua on neljä kertaa (!!!!) kysytty suoraan töihin entiseen työpaikkaani. Joka ikinen kerta paikkaan onkin yllättäen aloitettu kaikille avoin rekrytointi tai otettu joku muu. En tahtoisi olla vainoharhainen, mutta oikeastiko ne yrittävät kiusata näin? No eipä varmaan olisi hääppöinen ilmapiiri....

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työpaikka?

Vierailija
2/38 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna pyöritellä itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se työnantajan vika ole, että kuvittelet entisten työkavereiden vinkkien olevan työtarjouksia... 

Vierailija
4/38 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähän ne ovat olleet.

Vierailija
5/38 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä on sulle lupailtu, niin en ehkä näkis vaivaa.

Vierailija
6/38 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin haet!!!

Vierailija
7/38 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työkaverisi ovat vinkanneet sinulle, että paikka on avoin ja haluaisivat sinut työkaverikseen. Heillä ei kuitenkaan ole valtaa päättää sinun palkkaamisestaso, vaan sinun pitää joko hakea sitä työpaikkaa avoimen haun kautta tai olla itse suoraan yhteydessä palkkauksen hoitavaan esimieheen.

Luulenpa että nyt johto ei ole tietoinen sinun halukkuudestasi ennen kuin paikka on laitettu avoimeen hakuun.

Tai sitten johto on jostain syystä haluton palkkaamaan juuri sinut.

Vierailija
8/38 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämäKIN kysymys esitetään av-palstalla eikä suoraan sinne rekryyn? Minäkin haluaisin tietää, mikä tuollaisen takana on.

Ehkä sinä olet se viimeinen hätävara, joka on aina käytettävissä, jos ketään muuta ei saada. Minusta tuntuu, että minäkin olen jäänyt joissakin valinnoissa n: nnelle varasijalle siksi, että työnantaja on voinut olla jokseenkin varma siitä, että minun on otettava se työ, jos kaikki edelläni olevat kieltäytyvät.

Vierailija
9/38 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on joku julkinen kunnan tai valtion paikka, se on lain mukaan oltava julkisessa haussa siinäkin tapauksessa, että se olisi jo käytännössä täytetty. Minkähän takia me muut sitten laitamme hakemuksia siihen paikkaan, johon sinua on jo pyydetty? Oma moka, jos itse jätät hakematta, vaikka paikka on jo sinulle luvattu.

Vierailija
10/38 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin viikko sitten kyselyn kahdelle johtajalle ja ex-työkaverille. Kukaan ei ole vastannut.

Vierailija
11/38 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:55"]

Laitoin viikko sitten kyselyn kahdelle johtajalle ja ex-työkaverille. Kukaan ei ole vastannut.

[/quote]

Soita sille tyypille, jonka numero on auki pannussa työpaikkailmoituksessa, ja kysy siltä.

Vierailija
12/38 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään työkaverilla ei ole valtaa palkata. Kaava on mennyt näin: työkaveri kysyy, tulisinko hänen seuraajakseen - sanon joo ja keskustelemme aiheesta - huomaan, että paikka on avoimessa haussa / kysyn siitä ja saan kuulla, että oi voi meni jo.

Vierailija
13/38 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä hae niitä avoimessa haussa olevia paikkoja?

Ent. työkaveri on vain tiedottanut että heillä on paikka tulossa auki, mutta kyllä sitä pitää itse hakea.

Vierailija
14/38 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:41"]

Tietenkään työkaverilla ei ole valtaa palkata. Kaava on mennyt näin: työkaveri kysyy, tulisinko hänen seuraajakseen - sanon joo ja keskustelemme aiheesta - huomaan, että paikka on avoimessa haussa / kysyn siitä ja saan kuulla, että oi voi meni jo.

[/quote]Vastasitkin jo itse mikset ole saanut paikkaa.

Vierailija
15/38 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tossa viimeisimmässä työkaveri nimenomaan sanoi että johdon mukaan helpointa olis kun ei tarvis alkaa avoimella hakemuksella hakemaan.

Vierailija
16/38 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla on pakko laittaa paikka kaikille haettavaksi..

Vierailija
17/38 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ei ole pakko laittaa. Siinäpä se pointti onkin. Enkä tajua, miksi minua kysytään mutta ei esim. sitten vinkata hakemuksesta tai anneta ymmärtää, että julkisesti haetaan.

Vierailija
18/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kehtaanko mä nyt hakea sitä paikkaa vai nauraanko ne siellä vaan?

Vierailija
19/38 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen täällä sen takia, josko saisin hieman perspektiiviä minua vaivaavaan aiheeseen. Tässä on siis ollut kyse ihan suorasta töihin pyytämisestä, ei mistään "meillä olisi paikka auki" -vinkkaamisesta. Esimerkiksi nyt jo olimme sopineet aloitusajankohdan, ja nyt paikka olisi haussa! Tästä ei kukaan ole kuitenkaan kertonut minulle. Sekoa.

Vierailija
20/38 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista palautetta sait, kun olit töissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi