Onko muilla kotiäideillä turvallinen olo lasten kanssa kotona, kun mies töissä?
Mulla ainakin on. Lapset on 3 ja 2-vuotiaat ja mies työelämässä.
Kommentit (15)
Taloudellinenko pelkästään, kuten kotiäideillä tapana on tulkita asiat? Työpaikoilla tapaa paljon ihmisiä, myös naisia :-)
Äitiyden mukana tulee rohkeus. Teininä saattoi pelätä pimeässä kuuluvaa rapinaa, mutta äitinä sitä lähtee heti katsomaan mikä siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Äitiyden mukana tulee rohkeus. Teininä saattoi pelätä pimeässä kuuluvaa rapinaa, mutta äitinä sitä lähtee heti katsomaan mikä siellä on.
No en minä ainakaan ole itsesuojeluvaistoani menettänyt, mikä pakko sinne pimeään on mennä?
Paljon turvallisempaa tilastollisesti siellä kotona on, kun mies on poissa.
Mikä tämän ketjun pointti on? AP, avaatko kysymystäsi.
Mies ei takaa mitään turvaa, paras turva olet sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Taloudellinenko pelkästään, kuten kotiäideillä tapana on tulkita asiat? Työpaikoilla tapaa paljon ihmisiä, myös naisia :-)
Minä en ymmärrä yhtään ihmisiä, joiden suurin pelko on, että kumppani tapaa muita naisia/miehiä. Mahtaa olla heikko itse- ja omanarvontunto.
Kyllä joskus muistan miettineeni, että jos vaikka kaadun portaissa, niin miten pärjäävät vauva ja taapero iltaan asti käskemään, mutta en ahdistusta tuosta ajatuksesta kehittänyt.
Minulla ei ollut mitään pelkoja nuorempana, mutta kun terveys alkoi reistailemaan, tulivat pelotkin kuvioon mukaan. Niinpä puhelimessani on paikannusmahdollisuus, jotta mieheni tietää, missä liikun. Jos lähden metsään, enkä pääsekään pois, on hyvä, että mies näkee, mihin olen jäänyt.
Mulla kyllä oli aika tylsää ja rasittavaa. Onneksi pääsin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä ainakaan ole itsesuojeluvaistoani menettänyt, mikä pakko sinne pimeään on mennä?
Lasta suojellaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasta suojellaksesi.
No jos siellä pimeässä rapistelee vaikka myrkkykäärme/karhu/tappaja-alien avaruudesta, niin olisiko fiksumpi viedä ne lapset pois tilanteesta eikä tapattaa ensin itseään ja sen jälkeen lapsia?.
Pelottaako kun mies on kotona?