Fb etiketistä ja siitä kun ystävä ei tykkää julkaisuistani
Voi kuulostaa lapselliselle välittää siitä kuka tukkaa fb jutuistani ja kuka ei. Kuitenkin, jaan siellä paljon asioita, pysymme ystävien kanssa kartalla ja mukava jakaa juttuja :) Yksi parhaimmista ystävistä on jotenkin muuttunut oudoksi. Laitoin esim päivityksen jossa kerroin että lähdemme kesälomalla reissuun,minne menemme jne. Monta monta muuta tykkääjää ja komentoijaa,paitsi tämä minulle tärkein. Päivitykseni vilkkuu etusivulla koska meillä on niin monta yhteistä tuttua joka on kommentoinut juttua. Ja siis tiedän että hän notkuu fb:ssä, koska hän kirjoittelee omia juttujaan,kommentoi ja tykkää yhteisten tuttujemme jutuista,nehän nousee aina etusivulle. En tiedä..ehkä hän on kateellinen tai haluaa vain muuten jättää huomioimatta,ilkeyttään? FB: aikuisten leikkikenttä ;)
Kommentit (36)
Kai ystäväsi on sentään kiittänyt sinua fb-ystävyydestä? Jos ei niin huhhuh!
Olet oikeassa: olet lapsellinen. Mitä Helkkarin väliä?!
Ehkä päivityksesi ovat typeriä, niitä on liikaa, ne ärsyttävät tms.
Mä en ymmärrä miten jotkut jaksaa vielä jotain fb:ia. Kai se sitten on vieläkin keski-ikäisten parissa suosittua.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 06:36"]
Wtf edes minä en ota facea noin vakavasti... Enkä edes muista onko mun paras kaveri tykännyt mun viimeaikaisista kuvista, tai tilapäivityksistä. En seuraa niiden tykkäilyä. t. 16v
[/quote]
Tän hetken ilmiöhän onkin, että keski-ikäiset ovat ihan hepakassa fb:sta ja tärisevät sen käytöstä juuri ap:n lailla. Ryhmissä riidellään kun joku ei haluu toimia sääntöjen mukaan ja korostetaan omaa itseä. Seuratkaapa vaikka " puutarha ja piha"-ryhmää, jossa mammat eivät saa yhtä päivää menemään riitelemättä. Nuorisohan on jo facesta miltei poissa.
[/quote]
Peesit tuolle puutarha ja piha-ryhmälle. Erosin siitä joku aika sitten kun en jaksanut jatkuvaa riitelyä ja jopa suoranaista vittuilua jos joku uskaltautui kysymään arvon puutarha-ammattilaisilta jotain "typerää".
AP:lle. En minäkään tykkää ystävieni Olen lähdössä lomalle-päivityksistä. Sitten tykkään jos laittaa kuvia lomamatkalta tms.
Ihmisen täytyy olla suoranainen idiootti, jos laittaa nettiin ilmoituksen milloin on reissussa. Laittakaa saman tien lappu oveen: Tervetuloa varkaat!
Hmm... Mä olen varmaan jättänyt viime aikoina noita matkapäivityksiä tykkäilemättä, koska musta rupesi tuntumaan jotenkin hölmöltä tykätä niistä. Enhän mä edes tiedä millaista on reissata ulkomailla kun en itse reissaa, eikä enää jaksaisikaan edes lähteä mihinkään.
Olenko siis kateellinen? Olen kyllä aiemmin ihan vaan periaatteen vuoksi peukutellut kaikkia päivityksiä joita suinkin voi, mutta jos ne asiat ovat vain niin kaukana omasta elämästä eikä niistä ymmärrä mitään, niin hassua kai se on olla siellä hehkuttamassa että ai kun ihanaa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 06:10"]
Laitoin esim päivityksen jossa kerroin että lähdemme kesälomalla reissuun,minne menemme jne.
En tiedä..ehkä hän on kateellinen tai haluaa vain muuten jättää huomioimatta,ilkeyttään? FB: aikuisten leikkikenttä ;)
[/quote]
Juu kateuttahan tää selvästi on kun oot oikein reissuun lähdössä, wau!
Tuo FB tykkäily on naisten osalla eräänlaista vallankäyttöäkin.
Olen useamman kerran ollut kuulolla kun joku on sanonut olevansa syystä tai toisesta ärtynyt jollekin toiselle naiselle ja lisänneet siihen vielä kommentin facesta "blokkasin sen" tai "mä en ainakaan tykkää sen jutuista" "en ymmärrä miks muut niin tykkää" "en viitsi oistaa sitä facebookista..."
Kyllä sitä osataan olla lapsellisia monella tapaa.
Ja näin se some on vienyt koko elämän... Ei jumalvita :D
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:18"]
Ihmisen täytyy olla suoranainen idiootti, jos laittaa nettiin ilmoituksen milloin on reissussa. Laittakaa saman tien lappu oveen: Tervetuloa varkaat!
[/quote]
Mä laitan aina Facebookiin, jos olen reissussa, ettei kaverit turhaan yritä tavoitella. Varkaat on toki tervetulleita, reissuni aikana täällä vastaanottaa vieraita kaksi isoa rotikkaa ja nuorimies. En mä rotikoiden kanssa reissaa, joten koirahoitaja asuu täällä reissujeni ajan.
Ugh nämä sosiaalisen median korruptoimat tyttelit. Muistan eräällä baarireissulla kun yksi tutun tuttuni (sellainen joka postailee kuvia niukoissa vaatetuksissa esim alusvaatteissa) sanoi "Vähän toi yks 'pirjo-liisa' on nolo ku sil on vähemmä seuraajii ku omii seurauksii instagramis xDxD" ja tosiaan on hauska katella tämän instagramia kun naamakuvissa tai hieman asiallisemman oloisissa kuvissa on aina 10-20 tykkääjää, mutta näissä herutuskuvissa sitten aina 100+... Tietää ainakin millä avulla saanut kaikki nämä seuraajat.
Voi kuule ihan olla, ettei se päivityksesi ole jostain syystä näkynyt kaverisi feedissä. Ei minulle ainakaan näy kaikkien kavereiden kaikki päivitykset. Enkä todellakaan mene katsomaan heidän seinällensä, olenko missannut jotain. Ei sitä fb:tä todellakaan kannata ottaa niin tosissaan, keskity tähän oikeaan elämään vaan.
Ohhoh, jos jengi ajattelee että on merkki kateellisuudesta jos en tykkää jostain julkaisusta, niin nyt rupee hävettämään!!! Nehän luulee mun olevan ihan saakelin kateellinen, tosi usein ja lähes kaikille! :-DDD
-Jos se on sun tosi läheinen ystävä, ja tietää & on jutellut sun kanssa matkasuunnitelmasta muutenkin, niin eikö olis vähän hassua/teennäistä/päälleliimattua vielä fb:ssakin tykätä siitä?
-Itse en ymmärrä, miksi kertoa fb:ssa kuukausien päässä siintävästä reissusta. Matkalle lähtiessä tai sieltä reissusta voisin postata jotain kiinnostavaa, mut miks ketään kiinnostais ensin että lähdetään kesällä Kreetalle, ja sitten että mitähän sinne pakkais, enää viikko aikaa, ostaisko uudet biksut, ja edelleen et no nyt oon täällä Oak Barrelissa ottamassa bissen ennen lentoa, ja sitten vielä ite lomamatkalta pommitus uima-allasselfieitä ja ruokakuvia ja ja ja. Ei ketään niin paljoo kiinnosta.
Ketään kiinnosta sun kämänen reissus, tapapeukkuja noi tykkäämiset on. Get ö laif.
Ei vittu tollaset keski-ikäiset urpot pitäisi kyllä bannia netistä
"-Jos se on sun tosi läheinen ystävä, ja tietää & on jutellut sun kanssa matkasuunnitelmasta muutenkin, niin eikö olis vähän hassua/teennäistä/päälleliimattua vielä fb:ssakin tykätä siitä?" TÄMÄ
Oikeesti niin hauskaa, kun ihmiset onnittelee facessa syntymäpäivänä "onnea vielä täälläKIN" ?!? Kertokaa miksi teette näin jotka teette?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 06:36"]
Wtf edes minä en ota facea noin vakavasti... Enkä edes muista onko mun paras kaveri tykännyt mun viimeaikaisista kuvista, tai tilapäivityksistä. En seuraa niiden tykkäilyä. t. 16v
[/quote]
Tän hetken ilmiöhän onkin, että keski-ikäiset ovat ihan hepakassa fb:sta ja tärisevät sen käytöstä juuri ap:n lailla. Ryhmissä riidellään kun joku ei haluu toimia sääntöjen mukaan ja korostetaan omaa itseä. Seuratkaapa vaikka " puutarha ja piha"-ryhmää, jossa mammat eivät saa yhtä päivää menemään riitelemättä. Nuorisohan on jo facesta miltei poissa.